Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

CPI 12 får ingen strøm

Spørgsmål vedr. TwinHEAT samt det tilbehør der laves til TwinHEAT Stokerfyr
Besvar
Morten_o
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20 okt 2016 00:48

CPI 12 får ingen strøm

Indlæg af Morten_o » 20 okt 2016 01:04

Hej i forum!

Jeg har for nyligt fået restaureret min silo, da en kraftig vind havde slået noget varmt røg tilbage i den, og al malingen indvendig var derfor smeltet.
VVS'eren afmonterede siloen, og drog afsted.
Kom tilbage og monterede igen.

Vi testede den ikke på daværende tidspunkt da jeg ikke havde nogle piller, da jeg ikke var begyndt at fyre endnu.

Nu ville jeg så have gang i fyret herhjemme, og da jeg sætter kraftstikket i væggen, sker der INTET i displayet.

Jeg åbner ned til printpladerne, og måler om ikke godt nok der kommer strøm ind; hvilket der gør.

Herefter ser jeg så at Relæ'et/kontaktoren(?) som er markeret med den blå cirkel står på "0". Jeg prøver at flytte den over på "1", men den springer tilbage igen med det samme.

Derudover kan jeg se at Fuse 4 (markeret med rød) er sprunget. Jeg udskifter denne med en ny næste dag, sætter stikket i væggen, og BUM. så springer sikringen igen.
diagram.jpg
Nu er jeg på herrens mark?! -Er her nogle kloge hoveder som kan se hvorfor mit skidt ikke virker? Og om det eventuelt skyldes at VVS'eren måske har samlet nogle ledninger eller noget forkert, nede ved el motoren eller noget som forårsager dette?

Hvis jeg skal have en ny VVS'er ud at kigge på det, ønsker jeg ikke at bruge samme som lavede siloen, da jeg ikke var helt tilfreds med servicen. -Men er de skyld i det, så skal de selvfølgelig selv lave det iorden.

Jeg håber nogle kan hjælpe, da der begynder at blive koldt i det lille hus :)

Med venlig hilsen
Morten O


Morten_o
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20 okt 2016 00:48

Re: CPI 12 får ingen strøm

Indlæg af Morten_o » 20 okt 2016 01:25

Jeg havde brugt et forkert el-diagram først. Det er nu rettet :)

Morten_o
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20 okt 2016 00:48

Re: CPI 12 får ingen strøm

Indlæg af Morten_o » 20 okt 2016 02:08

UPDATE: jeg har lige målt gennemgang i alle ledninger ved JP8 stikket, med stikkene afmonteret, så jeg måler igennem tranformatoren. Og der er gennemgang på alle 4 ledninger i det stik. _Ligeledes er der gennemgang på stikket JP9 mellem brun og grå.

Så det tyder da på at den er kortsluttet?

Morten_o
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20 okt 2016 00:48

Re: CPI 12 får ingen strøm

Indlæg af Morten_o » 20 okt 2016 13:52

PROBLEM LØST!: Efter kontakt med Twinheat, rådede de mig til at prøve at udskifte den 315 mA sikring, ud med en 800 mA. Grunden hertil var at som transformatoren blev "slidt", så kom den med nogle højere spændinger, når man sluttede systemet til.

Og de havde fået godkendt systemet til at bruge den på 800 mA, så alt er fint igen! :)


Besvar