twinheat konkurrent !!!!

Spørgsmål vedr. TwinHEAT samt det tilbehør der laves til TwinHEAT Stokerfyr
pendec

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af pendec »

akasajt skrev:En flis-stoker i gangen ???????.....jow jow :great:
du har ret og igen, jeg mente nu bare en kedel stående i gangen, det er der da andre her som har :) og det ser sgu da ikke engang forkert ud men jo, denne stoker ville jeg nok ikke have synligt fremme, den skal stå i en kælder og være 100% funktionel og intet andet. Den er sgu for nederen at have i front, som nogen ville sige.

Brugeravatar
majland
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 596
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:25
Mit fyr: Twinheat M20, 1998 - Skrottet
Areal: 218m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Dagligt forbrug: 16-48
Årligt forbrug: 4-5.5 ton
Geografisk sted: Bjerregrav [9632]
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 11 gange

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af majland »

akasajt skrev: Mange der skriver at twinheat er kram,men har godt nok også set MANGE kedler der tærer i røg kassen efter 10 år
Det må du ikke fortælle mit fra 1998 ... (Det er derimod bleve lappet ved overgangen fra snegl til brænder på oversiden)

/A
1998 Twinheat M20 - Skrottet :-(
2010 10m2 Solvarme http://mariendalvej.dk/tag/solvarme
2012 6.9Kwp Solceller http://mariendalvej.dk/tag/solceller
2021 13kW Bosch Varmepumpe
Ejvin
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 13
Tilmeldt: 02 mar 2012 17:18
Mit fyr: KSM 275-18 FX
Areal: 265
Brændsel: Savsmuld / hövelspån
Geografisk sted: Ystad, Sverige

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af Ejvin »

En KSM klarer alle krav + den har selvtænding som Twin Heat ikke har. Jeg kender ikke de små Twin Heat men de store har brænneren i siden, som gør det besværligt med rengøring. KSM i stedet, renser man forfra.
Jeg valgte KSM 275-18 imod Twin Heat 20i. Jeg ved ikke om der er nogen prisforskel. Om noget lyder for billigt, er det sikkert det. Holder man sig til danske mærke som: TwinHeat, KSM, Gejs, Passat, og sikkert flere, har man jo en bedre mulighed for service. Om man skal til Tjeckiet for at få service på Benekoven, er man jo selv skldig. En god service findes ved KSM. Du kan næsten være sikker på, at du på et tidspunkt snakker med ejeren: Jens Mogensen, og han kan give dig besked.

Besvar