Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gode priser på TwinHeat CPI 12?

Spørgsmål vedr. TwinHEAT samt det tilbehør der laves til TwinHEAT Stokerfyr
zippen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 20 sep 2007 02:50

Gode priser på TwinHeat CPI 12?

Indlæg af zippen » 27 sep 2007 15:03

Er der nogen der har fået et godt tilbud på en TwinHeat? Vi er absolut nybegyndere inden for stoker, og bliver ved med at vende tilbage til TwinHeat i vores research. Så det ender nok med at vi køber sådan en, hvis vi kan få den til en god pris.

Vores hus er ca. 150 m2, dårligt isoleret (skal renoveres), men vi er i tvivl om hvor stort et anlæg vi skal købe, og hvad vi skal bruge af forskellige dele.

Vi har i øjeblikket kun el-varme og skal også have sat centralvarme op. Radiatorer i hele huset og gulvvarme i stuen. Anlægget har vi besluttet at placere i et skur ca. 6 meter fra huset. Så er der nogen her der kan give os lidt informationer om, hvad vi skal bruge ud over radiatorer, rør, fyr og skorsten. Kan man sætte en silo til en TwinHeat CPI 12?

Vi vil gerne kunne fyre med lidt af hvert, så hvis der er nogen der kender andre systemer, der ligner TwinHeat til en billigere pris, så fyr endelig løs!


Per b
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20 mar 2007 10:42
Mit fyr: Twin heat CPI12
Areal: 198
Brændsel: Flis
Dagligt forbrug: 165
Årligt forbrug: regner med 50-60m3

Cpi 12

Indlæg af Per b » 27 sep 2007 15:22

Hejsa. jeg har selv en Cpi12. og mit hus er på 200m2 også har jeg lidt garage som også er opvarmet. cirka 55m2. og den kan sagtens følge med. og jeg fyre med flis. så jeg vil mene at du godt kan køre en twin heat Cpi12. det var også grunden til at jeg købte en Cpi12, fordi at den kan fyre med "næsten" alt. og at den ikke kun kan køre på træpiller. da pillerne er alt for dyre.

Brugeravatar
Momme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 07 jan 2007 14:01
Mit fyr: Benekov 27PL silver
Areal: 260
Brændsel: Kirsbærsten
Dagligt forbrug: slukket pt.
Årligt forbrug: 10-15 ton.
Geografisk sted: Sydsjælland, Faxe, Orup

Indlæg af Momme » 27 sep 2007 18:28

varmvandsbeholder, ekspantionsbeholder og cirkulationspumpe vil nok også være en ide :)

Hvis du vil fyre med korn vi jeg anbefale en isokern af type solid som skorsten (den er kernen glaseret og syrefast). + trækstabalisering.

Jeg kan ikke husk om twin heat har indbyget kedel shunt eller vil det også være en ide.

Var prisen ikke stegen med 2500,- fordig sporprisvvs.dk er nogle snøvl have der også stået en twin-heat både ved mine forælder og mig selv. Nu blev det benekov i steden (de har også askesnegl og på de nye autotænding det virke super. Ups ud snakke jeg benekov igen :oops: )

Jeg vil ikke sige hvad der er best men skulle jeg købe i dag blev det nok Benekov eller Twin heat ( eller DB stoker den kom nok ind på 3 pladsen)

Held og lykke :great:
Det er et stort arbejde du skal have gang i jeg er selv ved at afslutte mit skifte fra el varme til stokker.
Hvordan vil du have rørrene trukket?
Du får HØJST de du betaler får (tit mindre)

Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Indlæg af BFE » 27 sep 2007 19:42

Zippen,

Klik dig ind på tråden:
Stoker Pro forum » Diverse » Alt det andet » Artikler » "Det svære valg af stoker"
og download denne fil som jeg har begået:
http://www.stokerpiller.dk/dokumenter/t ... kedler.xls, eller
http://www.stokerpiller.dk/dokumenter/t ... kedler.pdf

Mvh,
BFE

zippen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 20 sep 2007 02:50

Indlæg af zippen » 27 sep 2007 20:14

Til Momme

Jeg ved ikke helt hvad du mener med hvordan vi vil have rørene trukket?

Har du nogle gode erfaringer, vil jeg være taknemmelig hvis du vil dele dem med os...


Brugeravatar
Momme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 07 jan 2007 14:01
Mit fyr: Benekov 27PL silver
Areal: 260
Brændsel: Kirsbærsten
Dagligt forbrug: slukket pt.
Årligt forbrug: 10-15 ton.
Geografisk sted: Sydsjælland, Faxe, Orup

Indlæg af Momme » 27 sep 2007 20:39

Mit hus er et vinkel hus hvor den ene vinkel er fra 1700 og den anden 1987. Den nye del er muret udvenigt og gasbeton indvændigt. 1 sal er udnytte.

Jeg valgt at lave den klasisk løsning med sorte 3/4" rør rundt i skunken. I den nye del der der fræset pex rør ind i vægen. I den gamle del skal sætte i stand med gulvvarme så her er der synlige rør ned af vægen.

Denne løsning er nok ikke det lættesde men den syntes jeg passe best til huset. Denne løsning vil jeg sige kræve en ordenlig rørskære men så er det jo bare at start i den ene ende af huset og slutte i den anden (1 år senere). Vi overvejet også kobber rør men at lodde under stråtag var mine naver ikke til.

Er der nåde jeg vil sige man skal huske er det lav en tegning og læg en pland inden du starter ( jo flere detalger og fære overraskeser).

Hvis du vil spare ligt penge så kik på den blå avis der er mange nyere radiatore da gulvvarme er meget pobolært :)
Du får HØJST de du betaler får (tit mindre)

zippen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 20 sep 2007 02:50

Indlæg af zippen » 27 sep 2007 21:31

Hej Momme

Tak for dit svar. Du har ret i at der skal meget planlægning til, og det er lidt svært, når det er første gang sådan noget skal laves. Jeg har hørt noget om at vi skal lave et 2-strengs system frem for et 1-strengs. Er det noget du kender til?

zippen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 20 sep 2007 02:50

Indlæg af zippen » 27 sep 2007 21:32

Til BFE

Det var ellers lidt af en flot og meget informativ liste du har lavet der. Ville ønske at jeg havde set den lidt før... Den kunne have sparet mig for rigtig mange timer på nettet! :great:

Brugeravatar
Momme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 07 jan 2007 14:01
Mit fyr: Benekov 27PL silver
Areal: 260
Brændsel: Kirsbærsten
Dagligt forbrug: slukket pt.
Årligt forbrug: 10-15 ton.
Geografisk sted: Sydsjælland, Faxe, Orup

Indlæg af Momme » 27 sep 2007 22:26

Mit er 2 strengs jeg tror ikke at man lavet 1 streng mere men jeg kan prøve at spøgre med vvs'er. Han hjalp mig i gang og forbandt brugs vand, så har jeg selv klaret resten selv.

Til BFE,
Ja det er en flot liste :great: så mangler vi bare en liste til dem der skal bruge mere efkekt :)

Til Zippen. Hvor du fra?
Du får HØJST de du betaler får (tit mindre)

pinball
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 124
Tilmeldt: 10 jan 2007 19:00
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: vestsjælland

Indlæg af pinball » 27 sep 2007 22:46

Hvor bor zippen da jeg har en skæremaskine du godt kan låne for en kasse tuborg det eneste du skal bruge smed til er tilslutning af overrisling resten må du selv.


Besvar