Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

TwinHeat cpi12 stoker og kører med træpiller

Spørgsmål vedr. TwinHEAT samt det tilbehør der laves til TwinHEAT Stokerfyr
Besvar
stokertøssen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 03 apr 2011 05:00
Mit fyr: Twin heat Cpi12
Areal: 160 m2
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: nordjylland

TwinHeat cpi12 stoker og kører med træpiller

Indlæg af stokertøssen » 08 apr 2011 20:00

Hej Alle med TwinHeat cpi12 stokerfyr.

Jeg er fra Nordjylland (himmerland), har et hus på 160 m2 hvor mit TwinHeat cpi12 stoker fyr er sat op i kælder og det er det blevet d 23 marts 2011. Det er koblet til varmtvands beholderen til solvarmen. Solvarmen virker ikke pt, men har tænkt på at få det ordnet så jeg kan spare på varmeforbruget her i sommer. Ud fra hvad jeg kan se så har det brugt ca 15 kg piller om dagen siden det er sat op.

Jeg vil høre om hvad i bruger for tiden af træpiller på jeres TwinHeat stokerfyr?

Jeg vil også høre om man skal kalibrer iltstyringen eller om man skal køre med fabriksindstillingen?

Hvordan skal det køre for at det køre bedst? Jeg synes nemlig at brugsanvisningen er meget sparsomt fra fabrikken.

Kører i med fyret slukket i sommerperioden og tænder i det kun når i skal have varmt vand eller lader i det bare køre over sommeren?

Hvor kan man købe gode og billige træpiller? Køber det nu hos en forhandler her oppe som tager for en palle med 960 kg piller i 16 kg sække og leveret 2220,-. (det bliver lidt billigere hvis man køber over 3 paller a 960 kg)

Mvh Stokertøssen


Seve
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 75
Tilmeldt: 23 sep 2008 07:47
Mit fyr: Twin-Heat cpi 12 + Arcon solvarme
Areal: 230 bolig+170 garage
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9530
Dagligt forbrug: solvarme lige nu
Årligt forbrug: sådan ca
Geografisk sted: støvring

Re: TwinHeat cpi12 stoker og kører med træpiller

Indlæg af Seve » 08 apr 2011 20:26

Hej. Bor selv i Himmerland og har også en CPI 12 :great: . Derudover har vi også solvarme icon_cheesygrin.gif så eneste forskel er egentlig at vi varmer lidt mere op. Jeg har altid kørt med fabrikdsindstillingen (træpiller) og det har kørt upåklageligt. Dit forbrug ser pænt ud og jeg tror ikke at du kan tjene noget som helst ved at begynde at "skrue på fyret". Vi slukker normalt fyret i maj måned, hvor solvarmen tager over og leverer alt brugsvand og gulvvarme (så rigeligt). Fyret startes normalt op i september måned igen. Du skriver at brugsanvisningen new5 er sparsom ??. Fyret skal kalibreres med mellemrum men det har som sådan ikke noget med fabriksindstillingen at gøre. Vi har haft vores fyr i 3 år og har vel kalibreret det en gang årligt (ca). De seneste træpiller har jeg købt i Tyskland (german pellets :great:) pris leveret i Himmerland ca. 1900 kr. vh. Seve

stokertøssen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 03 apr 2011 05:00
Mit fyr: Twin heat Cpi12
Areal: 160 m2
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: nordjylland

Re: TwinHeat cpi12 stoker og kører med træpiller

Indlæg af stokertøssen » 08 apr 2011 22:43

Hej Seve

Det er slet ikke blevet kalibreret fra start af så det må jeg hellere få gjort.

Det lyder også som en god ide at få lavet solvarmen så jeg kan bruge det om sommeren.

Ja jeg skriver at brugsanvisningen er sparsom for jeg kan lide når der står at man kan have det fra minimum til maximum i de forskellige. jo de skriver da lidt, men jeg er kvinde og skal klare det helt selv da min mand sidder på thulebasen det meste af året og han har nok heller ikke meget forstand på det da han altid har været vant til fjernvarme (det er bare for nemt) ss.

Det er da også lidt at spare med 1900,- kr frem for 2220,-

Tak for dit svar

mvh stokertøssen

stokertøssen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 03 apr 2011 05:00
Mit fyr: Twin heat Cpi12
Areal: 160 m2
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: nordjylland

Re: TwinHeat cpi12 stoker og kører med træpiller

Indlæg af stokertøssen » 25 apr 2011 11:07

hej alle

Nu hvor solen er så meget fremme så kan man vel i grunden godt slukke fyret..... jeg har tænkt på at om det kan svare sig at slukke om morgenen og tænde op om aftenen eller om morgenen inden man går i bad.

mvh stokertøssen

nemocharley

TwinHeat cpi12 stoker og kører med træpiller

Indlæg af nemocharley » 04 dec 2012 23:05

Hej i to

Jeg bor i Ravnkilde, er det muligt at komme og se på et fyr ved en af jer?

Jeg står og er lidt i tvivl om jeg skal hoppe på PH12 eller CPI-12. Jeg skal også have solvarme, og vil gerne se et anlæg, der er sat sammen med solvarme.


Stephvanbonde
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22 feb 2017 20:12

Re: TwinHeat cpi12 stoker og kører med træpiller

Indlæg af Stephvanbonde » 22 feb 2017 20:22

Hvad indstillinger køre i med på cpi 12

Skrot1971
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 25 dec 2016 13:38
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 4 gange

Re: TwinHeat cpi12 stoker og kører med træpiller

Indlæg af Skrot1971 » 23 feb 2017 19:23

Stephvanbonde skrev:Hvad indstillinger køre i med på cpi 12
Indlægget er fra 2011:-)


Besvar