Passat c2 frmløbstemperatur

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
bobhen
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27 nov 2009 11:39

Re: Passat c2 frmløbstemperatur

Indlæg af bobhen »

Raverlution skrev: Hej tror sagtens fyret kan trække det. hvilken styring har du?
her er den første styring http://137156.buildyourownshop.com/prod ... roduct=223

her den anden styring http://137156.buildyourownshop.com/prod ... roduct=224

og her den 3 styring http://137156.buildyourownshop.com/prod ... roduct=394

det er ikke sådan så de har mont et reduktionsæt i passaten? (kan du se hvis du har sidesten inde i brændkammeret)
hvad er det for et rum du opvarmer med kalioferen? værksted eller??
og hvad fyrer du med?
Kalioriferien opvarmer en frisørsalon og der fyres med træpiller. Men som sagt så har vi fået at vide fra ham, der lavede installationen, at fyret ikke kan "trække" det hele, da der blandt andet ikke er tryk nok på kaliorifere delen.

Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: Passat c2 frmløbstemperatur

Indlæg af Raverlution »

Hej, nej det er styring nr 2 jeg har og som jeg umiddelbart læser det i manualen så er settings under program 2 kun vedrørende opstart ? Og dermed er det kun punkterne under program 1, der reelt betyder noget under drift og i så fald kan jeg i princippet kun indstille blæserens hastighed og antal køre perioder ? Håber på nogen har lidt vejledning. Min blæser er pt sat til 66 og køreperioder er 3.
Nå okay :?
den har jeg desværre ikke noget kendskab til.men den kører vel med iltstyring? hvis den er lidt i stil med den nye så kan du bare stille max blæser op til hvad den max må blæse. (altså inden træpillerne flyver ud af brændkammeret) prøv og stil den lidt op. og prøv og skru kørerperioden ned til 2 og hvis det ikke er nok så 1.(det vil jo sige at hvergang den vil skyde ind deler den det ikke op i så mange portioner og du får flere piller ind.)
kan du ikke justere max brændstofinterval?
Kalioriferien opvarmer en frisørsalon og der fyres med træpiller. Men som sagt så har vi fået at vide fra ham, der lavede installationen, at fyret ikke kan "trække" det hele, da der blandt andet ikke er tryk nok på kaliorifere delen.
Vil stadig bare mene at styringen skal optimeres. det skal den gerne kunne trække. men kender som sagt ikke så meget til din styring.
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb
bobhen
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27 nov 2009 11:39

Re: Passat c2 frmløbstemperatur

Indlæg af bobhen »

Jep, det er med iltstyring. Men det giver mening, at enten giver blæseren lidt mere eller øge mængden af piller. Jeg forsøger mig lidt frem. Foreløbig tak :)
Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: Passat c2 frmløbstemperatur

Indlæg af Raverlution »

selv tak icon_cheesygrin.gif

men du skulle gerne både øge luft og piller :shock:
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb

Besvar