Brændselsskubber alarm på C2

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
FedeAnderzen
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 okt 2009 16:17

Brændselsskubber alarm på C2

Indlæg af FedeAnderzen »

Hej

Jeg har netop erhvervet mig en brugt C2 med 400 liters tank. Det er med den gammeldagsstyring styring og altså uden lcd display. Sidestenene i fyret var i stykker så de blev udskiftet med nogle nye. De nye sten var ca. dobbelt så brede som de gamle og derfor afmonterede jeg de skinner der holdt dem på plads, hvilket jeg nu har indset var dumt.

Fyret blev stillet op og kørte 12 timer, men efter de 12 timer var der fejl på brændselsskubberen, det viste sig at skubberen kørte fast pga savsmuld. Jeg tømte tanken og fjernede alt savsmuldet, jeg sikrtede mig at det nye brændsel var uden smuld og satte igang igen, det kørte så ca 12 timer igen og lavede samme nummmer.

Jeg er så kommet til den erkendelse at skinnerne var der for at lede pillerne uden om sidestenene og ikke kun var der for at holde dem på plads. Så nu er tanken tømt (igen) og skinnerne monteret. Desværre melder systemet hele tiden alarm på skubberen selvom den ikke er blokeret af noget. Jeg kan uden problemer flytte den frem og tilbage med hænderne. Jeg har checkket motoren og den kan dreje rundt manuelt og jeg kan ikke se nogle sikringer af nogen art der skulle være røget.

Jeg er løbet tør for idéer for hvad der kan være problemet (og det er ved at være koldt) jeg er ved at være nervøs for at jeg skal ud og investere i en ny styring og det er pengene vist ikke til lige pt.

Er der ikke nogen af jer der har en ide om hvad mit problem kan skyldes ?

spece
Stoker IV
Stoker IV
15
Indlæg: 145
Tilmeldt: 28 dec 2008 19:56
Mit fyr: Kl combi 15 kw med Hillerslev 500 L stok
Areal: 220 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: ca 6
Geografisk sted: padborg

Re: Brændselsskubber alarm på C2

Indlæg af spece »

Hej hvis der er side sten i en c2 er der et reduktionssæt monteret ,og når de nye sten er tykkere end de gamle tror jeg måske ,at dine skubber arme er for lange, så den pakker pillerne mod stenene og motoren går i fejl mvh . spece
FedeAnderzen
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 okt 2009 16:17

Re: Brændselsskubber alarm på C2

Indlæg af FedeAnderzen »

Ja netop, men jeg mener da bestemt at de skinner der holder stenene på plads også leder pillerne udenom stenene ?

I øvrigt er det ikke aktuelt med skubbearmene endnu, da alarmen kommer bare jeg sætter strøm til fyret.
tbnilen
Stoker I
Stoker I
17
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28 jan 2007 20:50
Mit fyr: Panasonic 12KW VP
Areal: 270
Brændsel: Solenergi
Fremviser gerne i postnummer: 4060
Geografisk sted: Kr.Sonnerup / Sjælland
Kontakt:

Re: Brændselsskubber alarm på C2

Indlæg af tbnilen »

Det lyder som om at et motorværn er udkoblet, eller et relæ er brændt af, så motoren ikke får noget power..eller der er røget et par sikringer..
Mvh Tommy
FedeAnderzen
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 okt 2009 16:17

Re: Brændselsskubber alarm på C2

Indlæg af FedeAnderzen »

MIn bror der er smed var her i aftes og måle det hele igennem. Det ser ud til at det er noget på printet der er brændt af.
Så nu er der bestilt print og iltstyring, så må vi håbe det holder stik.

Besvar