Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

c2 original dele ??

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
laudk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 feb 2009 09:51
Mit fyr: Passat C2 fra 98 iltstyring og ny kapsty
Areal: nu 200 m2 senere 500
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: lige startet
Geografisk sted: 3000 gurre

c2 original dele ??

Indlæg af laudk » 01 feb 2009 10:24

jeg har installeret en c2-400 brugt fra 98 jeg er nu i tvivl om hvordan den er konfigureret fra ny til træpiller
der var nogle dele med troede det var et reduktionssæt men fandt ud af at side stenene skulle være der ( 2 stk. )
er nu i tvivl om bredden på skubbe armene om de løse side plader i bunden af magasinet skal være monteret.
Så hvis der er nogen der kan fortælle mig det evt. et billede af magasin bunden så jeg kan se hvordan det skal være uden reduktionssæt

På forhånd tak Michael H. Larsen


bonjacobsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 21 nov 2007 19:44
Mit fyr: Paasat C2 m. KAB styring
Areal: 160
Brændsel: .....
Årligt forbrug: ca. 7 ton

Re: c2 original dele ??

Indlæg af bonjacobsen » 01 feb 2009 14:53

siderne til magasinet hører til et reduktionssæt, med sådant et sæt følger et par tykkere sten (ca 50mm), som gør brændkammeret smallere og et sæt smallere paralelskubbere (ca200mm).

Delene skal passe sammen, så hvis du har de smalle skubbere skal siderne også i bunden af magasinet (ved dog ikke hvad konsekvensen vil være hvis du kører uden sider).

Hæng mig ikke for meget op på de ovenstående dimensioner, har et elendigt øjemål.
PT på træpiller

spece
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 145
Tilmeldt: 28 dec 2008 19:56
Mit fyr: Kl combi 15 kw med Hillerslev 500 L stok
Areal: 220 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: ca 6
Geografisk sted: padborg

Re: c2 original dele ??

Indlæg af spece » 01 feb 2009 14:56

Hej hvis det er en c2 skal der ikke være side sten den har nok haft et reduktions sæt i de løse side plader er til reduktions sæt breden på skubbe armene er ca 15 cm hvis de er mindre er armene til reduktions sæt

Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: c2 original dele ??

Indlæg af Raverlution » 01 feb 2009 15:01

laudk skrev:jeg har installeret en c2-400 brugt fra 98 jeg er nu i tvivl om hvordan den er konfigureret fra ny til træpiller
der var nogle dele med troede det var et reduktionssæt men fandt ud af at side stenene skulle være der ( 2 stk. )
er nu i tvivl om bredden på skubbe armene om de løse side plader i bunden af magasinet skal være monteret.
Så hvis der er nogen der kan fortælle mig det evt. et billede af magasin bunden så jeg kan se hvordan det skal være uden reduktionssæt

På forhånd tak Michael H. Larsen
Hej og velkommen :)

ved ik helt hvad du mener? det lyder som om det er et reduktionssæt du har fået med. der er 2 "plader" med til at montere inde i magasinet som stikker lidt ind i brænd kammeret og 2 nye skubbere de er 10 cm smallere da magasinet bliver mindre. og så er der en mindre blæser og et "kornindlæg" som er 10 cm mindre. og 4 sten til inde i brændkammeret så det også bliver 10 cm mindre også reducerer du ca kw fra 23 ned til 17. men std er det ikke monteret. uden reduktionsæt skal alt det afmonteres du skal skrue de 2 "plader" af i magasinet. Piller de 4 eller 2 sidesten ud af brændkammeret og skifter blæseren til den større vis du har den. og monteret et kornindlæg der er 10 cm bredere. så er det som det kommer fra frabrikken- men hvor et stort hus har du? og hvor godt isoleret? jeg kan sende nogle billeder lørdag så er mit magasin tomt. men jeg har reduktionssæt mont. håber det gav lidt svar ellers må du spørge igen :)
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb

laudk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 feb 2009 09:51
Mit fyr: Passat C2 fra 98 iltstyring og ny kapsty
Areal: nu 200 m2 senere 500
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: lige startet
Geografisk sted: 3000 gurre

Re: c2 original dele ??

Indlæg af laudk » 02 feb 2009 17:31

Tak for svarene så blev jeg lidt klogere
de sidesten jeg har er ca. 2 cm. tykke og ikke 5 cm. som der står som tilbehør til reduktionsættet, skal kedlen så sættes ned til C1 i styringen det er en helt ny kap styring
Mvh. Michael H. Larsen


Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: c2 original dele ??

Indlæg af Raverlution » 02 feb 2009 19:06

laudk skrev:Tak for svarene så blev jeg lidt klogere
de sidesten jeg har er ca. 2 cm. tykke og ikke 5 cm. som der står som tilbehør til reduktionsættet, skal kedlen så sættes ned til C1 i styringen det er en helt ny kap styring
Mvh. Michael H. Larsen
Okay. i et reduktionssæt er de 5 cm. men vis du har sættet i så kører du bare med c1 indstillinger det gør jeg. men der er næsten ingen forskælv. for kab-styrringen er std til c1 til c4
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb


Besvar