Styring til Passat C1 evt. el-tænding

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
stoker-jan
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13 sep 2008 02:40

Styring til Passat C1 evt. el-tænding

Indlæg af stoker-jan »

Er der nogen der ligesom jeg er møg trætte af at styringen på Passat giver op sådan hvert 5-6 år ? Jeg ville starte "dyret" op efter sommerpausen og så kan den ikke slæbe blæseren igang, sætter jeg spænding direkte til blæseren kører den fint. Jeg har derfor overvejet om det er muligt at skifte til et styringsmodul fra en anden leverandør og da gerne sådan et 100-trins modulerende kombineret med en EL-tænding :-) Er det en tosset idé ? ? ? Får jeg problemer mht til doseringen af piller via passats skubber-system, kontra snegle-fødningen som de fleste styringer er bygget for. Passat skubber-system har jo nogle "døde-punkter" hvor den ikke føder herden når skubberen kører retur til bagerste stilling i magasinet.

Hvis nogen har gjort forsøget tidligere vil det glæde mig at høre mere om projektet. Også hvordan og hvilken el-tænding du evt har sat i

hilsen Jan

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Styring til Passat C1 evt. el-tænding

Indlæg af Troldmand. »

Hej
Det der skubbe frem og tilbage system - har det et par sensoren / føler / kontakter, som registrer når der skal skiftes retning??? Hvis ja, ja så skulle det nok kunne fikses med en ny styring. Skubbe frem og tilbage systemet vil dog nok blive noget hjemmebyg. Jeg keder dog ikke Passat styringen.
stoker-jan
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13 sep 2008 02:40

Re: Styring til Passat C1 evt. el-tænding

Indlæg af stoker-jan »

Hej

Skubbesystemet i Passat C1 bliver drevet af en EL-motor hvorpå der er monteret en arm. Når motoren kører en omgang bruges de første 180grader af cirkelbevægelse til at drive "parallelskubberen" fremad, og de næste 180grader til at drive "skubberen" baglæns til udgangspositionen. Der er dog via styringen mulighed for at opdele en omdrejning i 1/1, 1/2, 1/3 eller 1/4 for at mindske indfyringen, fx ved 1/3 opdeles en motoromdrejning til 3 bevægelser af hver 120grader. Der sider en sensor på gearakslen som registrerer hver gang der er kørt en omdrejning.
I Passat´en er der yderligere via en plade imellem magasinet og herden mulighed for at variere højden på indfyrings-åbningen hvilket jo også kan bruges til at mindske den indfyrede mængde piller pr skub.

Besvar