Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

C4 Tips

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
laurent
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23 feb 2022 18:57
Modtaget likes: 1 gang

C4 Tips

Indlæg af laurent » 23 feb 2022 19:11

Godmorgen allesammen

Jeg er ny på forummet og taler ikke dansk (jeg er fransk). Jeg bruger Google translate... Du skal ikke bebrejde mig, hvis jeg skrev noget sludder...
Jeg overvejer at købe en brugt Passat C4. Denne kedel er gammel (2006), men den har kun været brugt i 5 år.
Denne kedel er ikke kendt i Frankrig, og jeg har ingen oplysninger på de franske fora. Det er derfor jeg kom til dit forum...
Kan du fortælle mig, hvad du synes om denne kedel?
Er du glad ?
Findes der stadig reservedele i Danmark?
Har du nogle råd at give mig?

Takker dig.
Laurent


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: C4 Tips

Indlæg af Lintz » 23 feb 2022 19:28

laurent skrev:
23 feb 2022 19:11
Godmorgen allesammen

Jeg er ny på forummet og taler ikke dansk (jeg er fransk). Jeg bruger Google translate... Du skal ikke bebrejde mig, hvis jeg skrev noget sludder...
Jeg overvejer at købe en brugt Passat C4. Denne kedel er gammel (2006), men den har kun været brugt i 5 år.
Denne kedel er ikke kendt i Frankrig, og jeg har ingen oplysninger på de franske fora. Det er derfor jeg kom til dit forum...
Kan du fortælle mig, hvad du synes om denne kedel?
Er du glad ?
Findes der stadig reservedele i Danmark?
Har du nogle råd at give mig?

Takker dig.
Laurent
Hej Laurent og velkommen til.
Tror ikke at så gammel en kedel må sættes op igen men det er der andre herinde som bedre kan svare på.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pille
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 13 aug 2011 20:59
Mit fyr: Metroair 12KW
Areal: 150
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Årligt forbrug: 5000 KW
Geografisk sted: Sjælland Haslev
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: C4 Tips

Indlæg af pille » 24 feb 2022 17:53

Hejsa
Den sælges stadigvæk, men nye modeller har iltstyring, så jeg tror godt den må, men ellers spørg skorstensfejer eller Passat energi. det er et rigtig godt fyr har haft en C2 i mange år, fyret med korn.

Coating
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16 sep 2022 15:00

Re: C4 Tips

Indlæg af Coating » 16 sep 2022 15:05

Vi har en C4 fra 1996 som varmer 400 m2 op og har gjort det uden bøvl. Kun sliddele er skiftet. Vi har opdateret med ny styring med iltføler, en virkelig god investering. Du kan sagtens få reservedele til C4 endnu og hvis du opdatere til moderne styring så tror jeg også det må opstilles, spørg Skorstensfejeren, han ved det. Vi køre normalt 12-14 ton træpiller om året men overvejer lige nu at skifte over til korn.


Besvar