Side 1 af 1

Passat C2 brænder ud i magasinet

: 02 okt 2018 10:54
af Sokrates
Kære alle
Håber der er nogle der kan hjælpe med et svar her.
Mit Passat C2 med KAB styring kører modulerende men jeg har det problem at der ikke bliver skubbet piller nok frem med det resultat
at det brænder bagud i magasinet. Jeg har observeret at når jeg så åbner ind til brændkammeret skubbes piller frem og iltindholdet stiger.
Er det fordi at iltindholdet er for lavt når der er lukket at der ikke skubbes piller nok frem. Den ligger på ca. 10 - 11 %
Håber nogle kan hjælpe.

Re: Passat C2 brænder ud i magasinet

: 02 okt 2018 13:26
af thy
Sokrates skrev: 02 okt 2018 10:54 Kære alle
Håber der er nogle der kan hjælpe med et svar her.
Mit Passat C2 med KAB styring kører modulerende men jeg har det problem at der ikke bliver skubbet piller nok frem med det resultat
at det brænder bagud i magasinet. Jeg har observeret at når jeg så åbner ind til brændkammeret skubbes piller frem og iltindholdet stiger.
Er det fordi at iltindholdet er for lavt når der er lukket at der ikke skubbes piller nok frem. Den ligger på ca. 10 - 11 %
Håber nogle kan hjælpe.

generelt hvis ilt% er for høj vil styring give mindre piller...

tjæk for utætheder og giv snoren i lågen wd40

Re: Passat C2 brænder ud i magasinet

: 02 okt 2018 13:44
af Sokrates
Hej Thy
Tak for svar. Det vil jeg prøve. Men kan du give en forklaring på når jeg åbner ind til forbrændingskammeret så skubbes piller frem.

Re: Passat C2 brænder ud i magasinet

: 02 okt 2018 18:39
af coctail
Utætheder ved magasinet,lågepakning, bolthuller, kabelgennemføring etc. Som ikke lukker helt tæt.
Utæt pakning mellem kedel og magasin eller for meget træk i skorstenen kan også gøre det.

Jeg tror mest på de sidste 2 ting

Re: Passat C2 brænder ud i magasinet

: 09 okt 2018 18:10
af Bri_Jac
coctail skrev: 02 okt 2018 18:39 Utætheder ved magasinet,lågepakning, bolthuller, kabelgennemføring etc. Som ikke lukker helt tæt.
Utæt pakning mellem kedel og magasin eller for meget træk i skorstenen kan også gøre det.

Jeg tror mest på de sidste 2 ting
Og for meget træk i skorstenen skal afhjælpes med at indbygge i trækstabilisator mellem skorstensrøret og selve pillekedlen