Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Topsten passer ikke til sidesten i C1

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
RocketDane
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05 aug 2013 18:56

Topsten passer ikke til sidesten i C1

Indlæg af RocketDane » 21 jan 2018 23:21

Goddag

Jeg har skiftet topsten og sidesten i min Passat C1, og det ser slet ikke rigtigt ud. De kommer fra VVS-eksperten og er købt ad to omgange. Skal jeg skære af topstenen, så den kommer ned i niveau og samtidig kan låse sidestenene, eller skal jeg lade det være? Den virker, men måske yder den for lidt, det kan jeg ikke helt finde ud af. Jeg spekulerer på, om VVS-eksperten har givet mig en forkert topsten, men det er for længe siden til, at jeg kan bytte den.

På forhånd tak for råd.

mvh
Jeppe
WP_20180120_11_59_02_Rich.jpg


coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Re: Topsten passer ikke til sidesten i C1

Indlæg af coctail » 21 jan 2018 23:57

Det er den rigtige topsten, vend den om, så sporene vender op ad, så ligger den bedre.

Det er den samme sten som bliver brugt i en C2, med smalle sidesten, derfor de 2 indhak.

Hvis den yder for lidt kan det skyldes stoppede dyser eller dårlig iltsonde
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!

RocketDane
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05 aug 2013 18:56

Re: Topsten passer ikke til sidesten i C1

Indlæg af RocketDane » 22 jan 2018 00:10

OK. Tak for svaret. Jeg lagde den også op omvendt første gang, fordi det så sært ud at gøre som vist. Men da jeg så skiftede sidestenene, prøvede jeg det modsatte. Ved at vende den om får den større anlægsflade men kommer ikke længere ned, så den vil låse sidestenene bedre og være mere tæt for røg ned imod dem. Uden altså at skabe mere plads til røgafgangen.

Der ser ikke ud til at være noget i luftdyserne, men måske har jeg ikke fået kigget på dem alle. Iltsonden giver udlæsninger, som ligner det forventede, men måske er de alligevel forkerte. Den er også temmelig beskidt, fordi jeg ikke tør gøre den ren af frygt for at ødelægge den.

Tak igen.


Besvar