Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skift af blæser i Passat C4

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
cfonsskov
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 35
Tilmeldt: 05 sep 2007 09:45
Mit fyr: Opop H418 + Boink 16 kw
Areal: 75kvm+75kvm kælder
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Dagligt forbrug: 25-40kg
Årligt forbrug: 8000-10000 kg
Geografisk sted: Als

Skift af blæser i Passat C4

Indlæg af cfonsskov » 15 jan 2018 13:25

Jeg har lige skiftet fra gammel type blæser til ny type i mit Passat C4.

Der var ikke så meget der skulle laves, men jeg var noget i tvivl om hvordan blæser skulle monteres på den nye plade. Om den skulle vende op eller ned, og hullet skulle være mod højre eller venstre. Og om der skulle ændres noget i indstillinger i styring (KAB)... Det har været svært at finde noget information omkring det.

Men nu ville den gamle blæser ikke mere. i morges da vi kom på værkstedet stod fyret på 50 grader kedeltemp. og skrev selvfølgelig lav kedeltemp. Blæseren kørte ikke, men der blev skubbet lidt piller ind en gang i mellem. Men pludselig begyndte den at køre igen, men larmede hylede ret meget, og gik ud igen efter et stykke tid. Så nu var jeg nødt til at prøve at skifte blæseren.

Jeg monterede den med hullet ned af, så hvis der skulle komme aske eller andet skidt i blæseren, så ligger det sig ved hullet og bliver blæst ind i fyret i stedet for at sætte sig i klemme mellem blæserhjul og huset.

Ledningerne blev bare samlet hvor de gamle var blevet klippet af. Den nye blæser har 2 sorte ledninger mærket 1 og 2, og en gul/grøn jord. Hvor den gamle har en brun (fase) og en blp (nul) og så den gul/grønne jord. Jeg samlede sort nr 1 med den brune, og sort nr 2 med den blå, og så selvfølgelig gul/grøn med gul/grøn.

Fyret er startet op igen, og ser udmiddelbart ud til at køre fint, uden jeg har ændret noget på indstillingerne. Nu må vi se de næste dage om det ser ud til at brænde godt nok og om asken har den rigtige farve, eller om der skal ændres noget.

Håber andre der også er lidt i tvivl, kan bruge mine ringe erfaringer til noget.


coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Re: Skift af blæser i Passat C4

Indlæg af coctail » 15 jan 2018 18:08

Det er ikke nødvendigt at ændre nogle indstillinger ved skift af blæser, hvis du fyrer med træpiller
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!

Besvar