Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Passat C1 Compact finjustering

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
Nathja
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24 dec 2017 00:01
Mit fyr: Passat Compact C1, 400 l, 1997
Areal: 93
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8751

Passat C1 Compact finjustering

Indlæg af Nathja » 24 dec 2017 02:19

Hej

Jeg er helt ny indenfor kategorien at fyrer med træpiller, i den forbindelse vil jeg være taknemmelig hvis der er nogen der måske er nogen der kan hjælpe med at få det til at køre bedre igen?

Jeg er er blevet den heldige ejer af et Passat Compact C1 fra 1997 som kun nåede at køre ca 1½ uge inden blæseren var færdig.
Efter den er blevet skiftet vil det slet ikke kører ordentligt eller komme op i ordentlig driftstemperatur.

Alle indstillingerne er sat efter Passats egne anvisninger i brugermanualen.
Den kører i modulerende drift, men røgtemp. når ikke over 80 grader og kedeltemp. ikke over 50 grader.

Der skulle vel ikke tilfældigvis bo en ekspert i denne model et sted i Østjylland som måske kan lokkes ud og vise hvordan man evt. får det op at køre på den mest optimale måde?? :-)


Mvh. Nathja
Vedhæftede filer
Passat KAB Styring.jpg
IMG_20171222_223208.jpg
IMG_20171210_121736.jpg


coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Re: Passat C1 Compact finjustering

Indlæg af coctail » 25 dec 2017 15:27

Stoppede luftdyser eller dårlig ilt sonde er mine umiddelbare bud

Prøv at rense dine primær luftdyser med en lille skruetrækker. De primære er dem under brændslet, de sidder på denskrå side i brænderskålen, ud mod dig selv. Der er 2 stk.

Hvis du tager din iltsonde ud, den er sandsynligvis monteret i røgrøret, og gøre den ren (bank den forsigtigt mod røgrøret eller støvsug den) skal den vise over 18,0 % når den har hængt ude i 5-10minutter, hvis den viser under skal den skiftes.

Håndtaget på siden af kedlen skal stå ca 1cm fra helt åben position.
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!

Besvar