Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Passat c2 neddroslet til c1

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
mikkellunde
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 21 sep 2013 12:57
Mit fyr: Mgm Comfort 15 kw
Areal: 240
Brændsel: SJS fra DE
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7
Geografisk sted: Lunde, Nordfyn
Givet likes: 2 gange

Passat c2 neddroslet til c1

Indlæg af mikkellunde » 27 aug 2016 09:16

Hej
Jeg er ved at lave en handel og i den forbindelse følger der et passat c2 som er neddroslet med.
Det er fra midt halvfemserne og virker.jeg ville lige lytte om nogen er intresseret i det?
Pris ide 1000 kr men selvfølgelig forhandlingsvenlig. Hvis der er interrsse sætter jeg det til salg under køb/ salg selvf.
Mvh mikkel


xkfc

Re: Passat c2 neddroslet til c1

Indlæg af xkfc » 27 aug 2016 15:17

Jeg tror du er blevet bildt noget ind. Ellers kræver det vist en forklaring hvordan en stor C2 kedel er blevet til en fysisk mindre C1.

Kedlerne er kun klasse 3 godkendte og må kun anvendes som reservedele. Måske de var mest værd som jern?

pille
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 13 aug 2011 20:59
Mit fyr: Metroair 12KW
Areal: 150
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Årligt forbrug: 5000 KW
Geografisk sted: Sjælland Haslev
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: Passat c2 neddroslet til c1

Indlæg af pille » 27 aug 2016 18:08

xkfc skrev:Jeg tror du er blevet bildt noget ind. Ellers kræver det vist en forklaring hvordan en stor C2 kedel er blevet til en fysisk mindre C1.

Kedlerne er kun klasse 3 godkendte og må kun anvendes som reservedele. Måske de var mest værd som jern?
Den bliver stadigvaek produceret, men med iltstyring og en bedre styring modulere, og er godkendt efter nye krav, neddroslet til C1 er med et mindre braendkammer mindre tilforesel af piller, men hvis den har ny styring kan det ikke betale sig at neddrosle, ny styring kan gaa ned til 3 kw Passat C2 er et rigtig godt stoker fyr tager alt braendsel, og holder i rigtig mange aar, men saa gammel et fyr er der ikke mange penge i, evt styring har en pris.
Mvh. Michael

mikkellunde
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 21 sep 2013 12:57
Mit fyr: Mgm Comfort 15 kw
Areal: 240
Brændsel: SJS fra DE
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7
Geografisk sted: Lunde, Nordfyn
Givet likes: 2 gange

Re: Passat c2 neddroslet til c1

Indlæg af mikkellunde » 27 aug 2016 18:47

Ok tak for info. Jeg er sådan set ligeglad med detaljer. Jeg er alene interesseret i om nogen vil give lidt for en ældre passat c2 kedel.
Mvh mikkel

Jens J
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 okt 2014 21:29
Mit fyr: Passat bioheat
Areal: 180
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Nordvest jylland
Modtaget likes: 5 gange

Re: Passat c2 neddroslet til c1

Indlæg af Jens J » 01 sep 2016 18:38

hej

hvor meget er med til neddrosling sæt eller er det hele kedlen, er det kun sten eller er det lille blæse hjul med


mikkellunde
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 21 sep 2013 12:57
Mit fyr: Mgm Comfort 15 kw
Areal: 240
Brændsel: SJS fra DE
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7
Geografisk sted: Lunde, Nordfyn
Givet likes: 2 gange

Re: Passat c2 neddroslet til c1

Indlæg af mikkellunde » 02 sep 2016 07:55

Hej Jens
for at sige det lige ud. kedel har kørt til sidste uge, Den var til salg med fylde automatik + flex snegl. Jeg beholder fylde automatik + snegl(skall ige have pitte et par kapacitive følere ud af magasinet. Jeg havde tænks mig at lukke hullet efter fylde automatik med en plade.

komplet kedel med neddroslingssæt som har kørt til sidste uge, Det står oppe ved min far, jeg har købt det hele ubeset, og har ikke set det endnu.
pris 1000 - jeg syntes faktisk det er en fin pris for et komplet fyr. Vi kan sætte strøm på det så køber kan se det virker, men jeg ved desværre ikke så meget om fyret.
mvh mikkel


Besvar