Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tilbagebrand.

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
Havelund
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11 jun 2016 15:19

Tilbagebrand.

Indlæg af Havelund » 11 jun 2016 15:50

Hejsa ! Jeg har et C2 med Kab styring,og 200 ltr.magasin. Fyrer kun med kvalitetstræpiller. Har flere gange haft alvorlig tilbagebrand. Trods flere besøg af Passat´s teknikere,er problemet ikke løst. "Alt" er skiftet.. Har et "Rimeligt" stort hus,med meget varmeforbrug. Ekstra oplysning : Iltsonden er monteret UDENFOR kedlen : Er placeret i skorstensrøret,15 cm.fra selve fyret.


salemander
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 585
Tilmeldt: 25 dec 2009 21:51
Mit fyr: passat bioheat ogbiobrænder på fer kedel
Areal: 110+40m2 uiso garage
Brændsel: bio olie og træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8900
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 3000 kg
Geografisk sted: randers
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: Tilbagebrand.

Indlæg af salemander » 11 jun 2016 17:01

nu skriver du alt er skiftet men hvad er alt
har ekstra dele til passat bioheat på lager til låns hvis fyret strejker

Havelund
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11 jun 2016 15:19

Re: Tilbagebrand.

Indlæg af Havelund » 12 jun 2016 10:46

Alle "Glassnore" - Iltsonde - Kabstyring - Topsten - Sidesten - (Kedeltemp. : 65 gr. - Røggas : Omkring de 100 gr.)..

xkfc

Re: Tilbagebrand.

Indlæg af xkfc » 12 jun 2016 17:18

Det kan være svært at holde en stoker i gang om sommeren, og det er generelt dårlig økonomi. Jeg brugte elpatron til det varme vand om sommeren så stokeren kunne være slukket.
Årsagen til at det brænder tilbage er typisk et meget lille forbrug, alternativt at fyret ikke er korrekt indstillet, eller der er en defekt.

Jeg kan klart anbefale at skifte til et pillefyr, eller købe et pillefyr og koble sammen med stokeren. Dog er det første min personlige anbefaling. Når du alligevel ofrer gode piller så vinder pillefyret hurtigt over stokeren.
Det tog 6år for mig at hente investeringen hjem, det er så klart en af mine bedste investeringer.

salemander
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 585
Tilmeldt: 25 dec 2009 21:51
Mit fyr: passat bioheat ogbiobrænder på fer kedel
Areal: 110+40m2 uiso garage
Brændsel: bio olie og træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8900
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 3000 kg
Geografisk sted: randers
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: Tilbagebrand.

Indlæg af salemander » 12 jun 2016 21:14

nr 1 tjek at holder for skubber nede i magasinet ikke er slidt i stykker for så dosere den ikke korrekt og brænder tilbage
nr 2 er skubber justeret til brændslet som jeg husker det kan den justeres til forskellige brændsler
nr 3 hæv temp til 75-80 grader
nr 4 tjek at skorstensrøret fra kedlen til iltsonden er helt tæt og det ikke kan trække falsk luft ind
nr 5 passer ilt % nå du har ilt sonden i fri luft skal ligge på 21% ved slukket kedel.hmm som jeg husker er det noget med at den viser >??(kan ikke huske tallet den viser som max) % ved max ilt
nr 6 køre blæser som den skal er der renset nede i bunden af blæser huset der kan være fyldt helt op(du skal tage blæser ud for at tjeke dette)
nr 7 jeg vil råde dig til at købe et konverterings sæt fra en c2 til en c1 da kedlen så vil køre meget bedre om sommer .Din røg temp tyder lidt på at det står og køre en del pause fyring
også lige et par tillægsspørgsmål
hvor mange m2 varmer du op ?
hvor mange tons piller bruger du om året ?
er der monteret træk stabilisator ?
er det monteret shunt på kedlen ?
er vvb koblet på kedlen og hvad med regulering af denne er det noget af det ?
har ekstra dele til passat bioheat på lager til låns hvis fyret strejker


Besvar