Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skift fra gl.styring til "KK" styring

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Mekkeren
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24 aug 2014 23:51
Mit fyr: Passat C4-650 95'
Areal: 360+840
Brændsel: Træpiller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 20-150 kg
Årligt forbrug: 25-30 ton
Geografisk sted: Ringsted

Skift fra gl.styring til "KK" styring

Indlæg af Mekkeren » 02 dec 2015 09:10

Hej Stoker

Et års tid siden flyttede vi ind på en ejendom opvarmet med Passat C4 fra omkring '96 (tror jeg).

Der sad den helt gamle styring på, og har kørt stabilt, med få undtagelser.
Blæserstyringen er nu holdt op med at virke, og har derfor købt en brugt nyere styring "kk".

Når jeg læser alle jeres gode tråde herinde, har jeg fået forståelse af at "kk" styringen er en 3 trins styring ligesom den gamle, dog med mulighed for ilt-styring.
Men når jeg tilslutter den, springer den prog 0 over og hopper direkte til prog 1 ved indstilling.
Da det prog 0 der bestemmer fremløbstemp. tør jeg ikke begynde at fyre op i kedlen, men det virker som om alt køre når jeg trykker start.

Er den "nye" brugte styring defekt, eller er der en anden procedure til indstilling end på det gamle?.
Hvis nogen ligger inde med en manual til "kk", hører jeg meget gerne fra jer. :great:

Hvis nogen har mod på at lege hotline, er mit nummer 60946165.

På forhånd Tak.


HFR
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 106
Tilmeldt: 18 dec 2014 22:09
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 220+60
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Modtaget likes: 3 gange

Re: Skift fra gl.styring til "KK" styring

Indlæg af HFR » 02 dec 2015 17:50

KK styring kan køre 3 trinsstyring og med iltstyring.

Jeg har kun kørt med iltstyring på KK styring og der springer den rigtig nok til prog 1 ved indstilling. Her stiller du set temp på kedel. Styringen går så automatisk i prog 0 når kedel rammer set temp.

Om det virker ligesådan med 3 trinsstyring ved jeg ikke, men prøv da at starte det op og hold øje med det i starten.

jan_vennike
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 43
Tilmeldt: 29 mar 2013 12:11
Modtaget likes: 1 gang

Re: Skift fra gl.styring til "KK" styring

Indlæg af jan_vennike » 03 dec 2015 11:31

Jeg skiftede selv til KK styring for et par år siden og fik den her manual tilsendt fra Passat: ftp://guest:GPW2015@95.154.25.45/passat.pdf - er godt nok den fulde manual på alle passat fyr fra C1 til C16, men dermed er KK styringen også med.

Mekkeren
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24 aug 2014 23:51
Mit fyr: Passat C4-650 95'
Areal: 360+840
Brændsel: Træpiller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 20-150 kg
Årligt forbrug: 25-30 ton
Geografisk sted: Ringsted

Re: Skift fra gl.styring til "KK" styring

Indlæg af Mekkeren » 03 dec 2015 13:26

Hej HFR, tak for info, det giver mening, og derfor det også kun er på prog.2 man kan indstille brændsel.
Tak også til Jan V. for link, jeg kan ikke finde noget på linket "siden kan ikke vises" ... men hvis du har downloadet den, må du meget gerne sende den til hj@landzonen.dk .. på forhånd tak.

Det stiller mig samtidig med et nyt spørgsmål ... hvordan skifter man imellem iltstyring og 3 trins styring, hvis begge er mulighed på kk-styringen.?

Tak for et godt forum.

jan_vennike
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 43
Tilmeldt: 29 mar 2013 12:11
Modtaget likes: 1 gang

Re: Skift fra gl.styring til "KK" styring

Indlæg af jan_vennike » 03 dec 2015 13:40

Nu var det også et hurtigt link - sidder på arbejdet og har ikke lige adgang til min egen webserver - men får lavet et ordentligt http link i aften :-)

Mht iltstyring kan jeg desværre ikke hjælpe - har det ikke på mit fyr.

En lille ting: Som standard er den sat op til at dele et "helt" skub op i 12 små skub. Efter 9 måneder brændte min KK styring af - dvs den kunne ikke mere give den spænding den skulle til skubbemotoren, så den blev for varm.

Jeg fik den så byttet til en ny hos Passat u.b. og tænkte lidt over det og nedsatte det til at hver skub kun blev delt op i 4 - det må jo være hver gang den skal sætte gang i skubbemotoren at den trækker mest strøm - og nu har den her styring holdt i knap 2 år - krydser fingre for at den fortsætter med det, for den er dælme ikke billig :-(


HFR
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 106
Tilmeldt: 18 dec 2014 22:09
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 220+60
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Modtaget likes: 3 gange

Re: Skift fra gl.styring til "KK" styring

Indlæg af HFR » 03 dec 2015 15:28

Har du lambdasonde og iltstyringsmodul monteret?

Du burde kunne skifte mellem de to styringsmuligheder således:

Stop fyret
Tryk højre pil frem til menu 6
Hold pil ned inde og displayet skifter og viser henholdsvis 0=tretrinsstyring eller 1=iltstyring.
For at komme tilbage trykkes igen højre pil frem til menu 6 - tryk pil op og du kommer tilbage.

jan_vennike
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 43
Tilmeldt: 29 mar 2013 12:11
Modtaget likes: 1 gang

Re: Skift fra gl.styring til "KK" styring

Indlæg af jan_vennike » 03 dec 2015 18:02

Her er et fungerende link: http://www.vennike.dk/diverse/passat.pdf

Mekkeren
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24 aug 2014 23:51
Mit fyr: Passat C4-650 95'
Areal: 360+840
Brændsel: Træpiller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 20-150 kg
Årligt forbrug: 25-30 ton
Geografisk sted: Ringsted

Re: Skift fra gl.styring til "KK" styring

Indlæg af Mekkeren » 03 dec 2015 23:33

--> HFR: 1000 tak for hjælpen, det var ikke helt sådan proceduren er på den model jeg har fået fat i, men tæt nok på til at jeg kunne finde ud af
det ved at prøve mig lidt frem.

Der ligger en undermenu under udgangspunktet som giver A 000 ... B 000 ... C 000 osv. op til ... F 000, ved at trykke >pil ned< >SET<.
Når der skal vælges mellem Iltstyring og 3 trins - styring indsættes værdi 001 i henholdsvis A 001 for 3 trins og B 001 for Iltstyring.
Hvad de andre C, D, E, F er til må tiden vise ... men nu fik jeg det foreløbig til at køre med 3 trins styring. :great:

--> Vennike: Tak for manualen, den er hentet og læst. .. Digert værk 57 sider, med beskrivelse af alle størelser kedler, men dog kun med
KAB-styring. KAB-styring er foreløbig en drøm, måske en investering der kommer med tiden. :wink:

Skulle nogen ligge inde med en software beskrivelse, eller manual til KK-styring er jeg stadig interesseret.

Der er atter varme på både hus og værksted icon_cheesygrin.gif , jeg vender formentlig tilbage når jeg skal have monteret den iltstyring og får siloen fyldt så der
skal laves nyt automat fylde system er lidt træt af alle de sække hver anden dag.

God Vinter allesammen, og endnu en gang Tak for et fedt forum.

Hilsen Henrik

jan_vennike
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 43
Tilmeldt: 29 mar 2013 12:11
Modtaget likes: 1 gang

Re: Skift fra gl.styring til "KK" styring

Indlæg af jan_vennike » 04 dec 2015 07:30

Åhh for severn - havde lige byttet rundt på KAB og KK styring :(

Jeg har den originale manual der fulgte med mit fyr for 19 år siden og der var det en KK styring - men kun på papir. Jeg scanner lige de sider der har med styringen at gøre og smider et link.

jan_vennike
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 43
Tilmeldt: 29 mar 2013 12:11
Modtaget likes: 1 gang

Re: Skift fra gl.styring til "KK" styring

Indlæg af jan_vennike » 04 dec 2015 08:29

http://www.vennike.dk/diverse/passat-kk.pdf Oversigt over KK-styring menu.

Blev vist lidt forvirret over det med skift fra gammel styring til KK - for KK ER jo den gamle og KAB er den nye :wink:


Besvar