Passat C1 Indstillinger

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Hvalen
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 19
Tilmeldt: 29 jan 2015 08:34

Passat C1 Indstillinger

Indlæg af Hvalen »

Hej Stokerpro,

Jeg er den tilfredse ejer af et Passat C1 fyr. Stabilitetsmæssigt har jeg været yderst tilfreds med fyret, men jeg synes den er blevet mere sulten end sidste år.

Først på sæsonen fik den udskiftet en defekt lambdasonde og der indstillede han også en masse på fyret. Jeg sagde nu at den mig bekendt ikke var indstillet forkert, men det mente han nu. Og siden da er det ikke blevet bedre, tværtimod. Jeg kan ikke desværre ikke huske hvordan den stod før.

Jeg synes også den pausefyrer meget oftere end førhen.

Han sagde ellers at fyret styrer pillemængden via netop lambdasonden, og at man ikke selv kan indstille den til at bruge færre piller. Er er sandt?

Er der nogle der har lidt tips og tricks til hvordan man finder de rette indstillinger til sit fyr? Der er jo en masse muligheder med pausefyring-interval, br-interval, O2-niveauer, min/max luft osv.

Min viden om det er ikke så stor, så I må sige til hvis I skal have mere information om fyret eller hele vores setup.

Hilsen Hvalen

Hvalen
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 19
Tilmeldt: 29 jan 2015 08:34

Passat C1 Indstillinger

Indlæg af Hvalen »

Er der slet ingen med lidt viden omkring Passat-fyr, eller som i det mindste ved hvad de forskellige indstillinger konkret betyder?
nemocharley

Passat C1 Indstillinger

Indlæg af nemocharley »

det ser lidt sløjt ud med det :(

har du set under mit fyrrum og mine indstillinger eller søgt på passat c1 eller c2 (deres styring er vel ikke så forskellig?)
Hvalen
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 19
Tilmeldt: 29 jan 2015 08:34

Passat C1 Indstillinger

Indlæg af Hvalen »

Hej Nemo,

Jeg har prøvet at læse Passats egen manual til C1/C2, men den stemmer slet ikke overens med mit setup. Den menu de beskriver i den ligner slet ikke min, og der er ingen dybere beskrivelse af de forskellige indstillingers funktion. Måske min styring er anderledes end den de sælger i dag?

Jeg har fundet et gammelt indlæg hvor en bruger anbefaler nogle indstillinger til Passat C1, men synes ikke umiddelbart de havde den store effekt.

Jeg troede ellers Passat var et meget anvendt pillefyr, så håbede der var andre som kunne dele lidt tips og tricks. :-)
nemocharley

Passat C1 Indstillinger

Indlæg af nemocharley »

jeg ved ikke hvor udbredt deres stokerserie er - men der skal da nok stå nogen derude. Har du prøvet at ringe til passats egen service linje?

HFR
Stoker IV
Stoker IV
9
Indlæg: 106
Tilmeldt: 18 dec 2014 22:09
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 220+60
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Blevet takket: 3 gange

Passat C1 Indstillinger

Indlæg af HFR »

Er det en Passat stoker eller er det deres pillefyr du har?

Hvis det er en stoker du har lyder det til, ud fra din beskrivelse, at du har den nyeste styring på - altså KAP-styring.
Jeg har desværre ikke erfaring med denne styring, men prøv at søge under Passat mener der ligger en manual derinde et sted
Hvalen
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 19
Tilmeldt: 29 jan 2015 08:34

Passat C1 Indstillinger

Indlæg af Hvalen »

Hejsa,

Jeg ved ikke helt hvad der er hvad, men det er bare den hvor det falder direkte fra siloen ned i brandkammeret. Det er ikke med snegl osv. monteret. Er det stokerfyr?

Jeg prøver at søge på noget information om KAP-styring. Tak!
nemocharley

Passat C1 Indstillinger

Indlæg af nemocharley »

Det lyder som en stoker - Passat har e C1 og C2 pillefyr der er et + foran, lidt forvirrende.

her er et billede af c1+ pillefyret http://www.google.dk/search?q=passat+c1 ... d=0CDkQsAQ

stoker passaten er lige ved siden af
Hvalen
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 19
Tilmeldt: 29 jan 2015 08:34

Passat C1 Indstillinger

Indlæg af Hvalen »

Jeps, det er billede nummer to som er vist der. Er indstillingsmulighederne anderledes på de to?
HFR
Stoker IV
Stoker IV
9
Indlæg: 106
Tilmeldt: 18 dec 2014 22:09
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 220+60
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Blevet takket: 3 gange

Passat C1 Indstillinger

Indlæg af HFR »

Så er det et stokerfyr du har. Så burde du kunne finde den før omtalte manual.
Den styring du har er den magen til den på billedet?

Besvar