Passat c1

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
Henrikvinther
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 dec 2014 14:26

Passat c1

Indlæg af Henrikvinther »

Hej derude

Er der nogen der kan hjælpe mig, jeg har et passat C1 fyr med en p23 brænder.
Problemet er at sneglen bliver ved med at sende piller sådan at hele plastic faldrøret bliver fuldt og så falder pillerne ikke selv ned efterfølgende hvad skal jeg gøre?

Venligt Henrik

nemocharley

Passat c1

Indlæg af nemocharley »

Hej - der er ikke så mange aktive Passat c1+ pillefyrs brugere herinde - så det er lidt sløjt med erfaringsdeling desværre. Jeg ejer heller ikke et c1+ men har da snakket med en i byen, som har et - han havde samme problem i sommers, som simpelthen rettede sig ind efter han slukkede helt for fyret og rensede brænder og kedel godt igennem -

jeg kan desværre ikke hjælpe dig med mere - jo måske blot tilføje at Passat i Ørum har eller har ihvertfald haft en servicelinje man kan ringe til, men om de svarer her i juleferien ved jeg ikke.

Inde på brugerforum kan du se om andre har samme fyr som dig - jeg kan kun lige huske en [tag]coctail[/tag]
coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
17
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 15 gange

Passat c1

Indlæg af coctail »

Hej Henrik

Velkommen til forummet.

Så vidt jeg har observeret, kan det skyldes flere ting. Jeg har selv oplevet blokeret faldrør en gang og det skyldes for lange piller.

Har det været et problem hele tiden, eller er det først noget som er kommet til senere?

Kørere den konstant eller kørere den bare for ofte?

Er din faldslange så lodret og stram som muligt?

Prøv at tage strømmen fra fyret i 10minutter og kontroller at indstillingerne er korrekte, de findes bagerst i manualen, hvis ikke, kan du se den seneste manual her: http://www.passat.dk/UserFiles/Image/Pa ... r.%203.pdf

Hvor lange er dine piller? Passat siger maks 35mm mener jeg, for lange piller giver uens fødning og kan blokere faldrør og/eller snegl (lave en ophobning midt på sneglen).

Jeg har selv oplevet følgende pga. dårlige og for lange piller.

Pga. pillernes længde doserede sneglen uens - ofte for lidt - så bålet brændte med for meget ifht. pillemængden, så pladen som pillerne faldt ned på inden de landede i brænderskålen blev varm, dog ikke så meget at den meldte "varm skakt", men nok til at pillerne afsatte lidt af deres harpiks på denne plade. Det bevirkede at nogle af pillerne faldt lidt langsommere det sidste stykke vej ned i skålen.

Kombinationen af for lange piller, uens dosering - nogle gange kom pillerne ud i "klumper", altså mange på een gang, og ukorrekt forbrænding, bevirkede at pillerne byggede sig op i røret.

Dette har jeg oplevet een gang i år, efter skift til nogle piller af dårlig kvalitet, sidste år kørte jeg med barlinek og det fungerede til ug, uden nogen problemer.

Passat har stadigvæk en service telefon, som det er muligt at ringe til.
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!
Henrikvinther
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 dec 2014 14:26

Passat c1

Indlæg af Henrikvinther »

Tak for svar
Det har kørt 1,5 år uden problemer med de samme piller!
Pillerne er ikke for lange ca 20mm
Jeg kontakter passat mandag når de åbner, ellers prøver jeg div indtil da!
nemocharley

Passat c1

Indlæg af nemocharley »

Hvis du har lyst, så tror jeg andre passat c+ brugere ville blive glade for at du vendte tilbage og beskrev løsningen på problemet.

Besvar