Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mangler lidt til mit C1´er. Kører kun i trin 0 ?

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
VudiC
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 24 feb 2014 16:30
Mit fyr: Passat C1 m. Ilt
Areal: 142
Brændsel: German pellets premium
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Dagligt forbrug: ved ikke endnu
Årligt forbrug: ved ikke endnu
Geografisk sted: Skelde

Mangler lidt til mit C1´er. Kører kun i trin 0 ?

Indlæg af VudiC » 24 feb 2014 17:11

Hej hej.

Jeg er for 2 uger siden flyttet ind i et hus med et Passat C1 årg 2005 med iltstyring. jeg har faktisk ingen viden om et sådan fyr, da jeg altid har haft gasfyr.
Jeg mangler en der har måske 10-30 minutters tid til at forklare og måske finde frem til hvad jeg skal gøre ved mit fyr.
Det hele startede med huset har stået ubeboet i ca. 6 måneder og vi flytter så ind den 13. feb. og huset skulle varmes op fra bunden (Gulvvarme i hele underetagen).
Da huset var gennemvarmet og efter ca. 3 dage lukkede vi gulvvarme termostaterne fra 4 ned på 2½ da der jo blev alt for varmt :) (Fyret blæser kørte konstant og displayet svingede mellem ca. 52-68gr konstant i trin 0).
Efter jeg skruede ned på 2½ på alle termostater blev temperaturen i huset passende, og så gik der 6 dage, hvor fyret har kørt mellem P og 0, så skete der en tilbagebrænding i magasinet ? Så jeg måtte jo igang med den store rengøring. jeg har forsøgt og se i manualen hvordan jeg skule stille rundt, men tør simpelthen ikke stille på noget før jeg har mere viden fra nogle kloge hoveder.

Jeg kan se at min aktuelle røgtemp. lå på ca. 102 , o2 på 6,7-12,3 og en fremløbstemp. på 54-61gr. og der blinker kun 0 i displayet ?

Går overhovedet ikke over i 2 , 1 , 0 eller P ?

De 2 bagerste rækker røgspriraler er taget ud og jeg har en røgtemp. på 147-151gr , en o2 på 10,5-12,2 og en fremløbstemp på 59-61gr.

Hvis der er en der evt. har de 10-30 minutter til en tlf. samtale på i meget gerne skrive en besked her på sitet med et nr. jeg kan ringe på og evt. et tidspunkt eller send mig en sms på 40713001 med et nr.

Mvh Michael J. Schmidt


Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Mangler lidt til mit C1´er. Kører kun i trin 0 ?

Indlæg af Bri_Jac » 24 feb 2014 21:17

Hej Michael, det var mig Brian der ringede her til aften :-)
Godt at du allerede fik hjælp tidligere så du har gang i bålet igen

VudiC
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 24 feb 2014 16:30
Mit fyr: Passat C1 m. Ilt
Areal: 142
Brændsel: German pellets premium
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Dagligt forbrug: ved ikke endnu
Årligt forbrug: ved ikke endnu
Geografisk sted: Skelde

Mangler lidt til mit C1´er. Kører kun i trin 0 ?

Indlæg af VudiC » 24 feb 2014 21:24

Haløj Brian :)

Ja det var sørme dejligt at det kører igen!! Det forum er jo super godt og folk er meget hjælpsomme :D
Og tak for dine input og Leif som fik mig op og kører og havde utrolig god tid til at sætte mig igang (1 times tlf samtale gav virkelig pote).
Nu vil jeg se om jeg kan finde ud af og småjustere hen af vejen alt efter hvordan det opfører sig.
Vi fandt ud af jeg har KK Styring som kørte i 3 trins programmet og Leif fik forklaret og guidet mig frem til at fyret kom til og kører med det super Iltstyringssystem som fyret jo havde monteret.
Jeg takker mange gange for hjælpen og satser på det bare kører der ud af nu :)

sønderjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16 okt 2007 16:49
Mit fyr: Passat c1 med Cap styring
Areal: 163
Brændsel: R/W
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Dagligt forbrug: 21,0
Årligt forbrug: 6,4
Geografisk sted: Åbenrå
Kontakt:

Mangler lidt til mit C1´er. Kører kun i trin 0 ?

Indlæg af sønderjyden » 25 feb 2014 16:46

Hej Michael

Dejligt at høre din C1 køre meget bedre end i går, hvis du mangler anden hjælp så ring venligst igen.
:great:
MVH
Leif
sønderjyden


Besvar