Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Passat C1 - få mere varme ud i huset

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
Peter J
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31 jan 2014 14:41

Passat C1 - få mere varme ud i huset

Indlæg af Peter J » 31 jan 2014 14:52

Hej

jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at stille det her spørgsmål, men har ikke rigtigt kunnet finde svar nogle steder.

Overtog et hus med passat c1 pillefyr maj sidste år og har ellers ok styr på at indstille det, men er på novice stadiet. og det kan også være at jeg kalder noget forkert.

Nu hvor vi har det her kolde vejr, ligger fyr temperatur fast et sted mellem 40-45 grader og selv om vores radiatorer er på maks og gulvarme er lige så, er så gulvet koldt og radiatorer "lune" og huset ikke så varmt.

jeg har følgende niveauer /menuer. Menu 0 (pause) Menu 1 (mellem) Menu 2 (maks fyring) og Menu 3 der er indtag hyppighed (som jeg har forstået det).

For at prøve at få mere varme ud i huset har jeg prøvet føglennde.
Menu 3 har jeg sat op tal højere op fra 5 til 6
Menu 2: Har jeg har Blæseren med 10 og Indtaget med 10

Har vedhæftet billede af min type display og skrevet hvad jeg har forstået er blæser og indtag.

Håber at den her smøre giver mening og at I kan fortælle mig om jeg er på rette vej, eller evt. hvad jeg kan gøre, for at få mere vare ud i huset.
Vedhæftede filer
display.jpg


dalsgaard1234
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 08 feb 2014 11:31
Mit fyr: Passat c2 compact 23kw
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8950
Årligt forbrug: ca 12 tons
Geografisk sted: Tørslev

Passat C1 - få mere varme ud i huset

Indlæg af dalsgaard1234 » 12 feb 2014 17:55

Jeg kender ikke til styre systemet , men da jeg fik sat fyr ind. Hade jeg samme problem , du beskriver. Men der lå fejlen i at den nye cirkulations pumpe, ikke kunne køre på automatik. men skulle stå på fast trin, for at kunne tag varmen fra fyret. Det kunne være det samme hos dig?

Besvar