Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Triax klemmesystem på Passat C1

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
bomsvinger
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 06 nov 2011 09:31

Triax klemmesystem på Passat C1

Indlæg af bomsvinger » 28 jan 2014 12:43

Vedr. et Passat pillefyr C1 fra år 2000:
Motoren og kondensatoren til blæseren kører ikke, og dog køre den kun rundt men blæser ikke. Motoren og kondensatoren virker, da de er blevet afmonteret og afprøvet, men når de kommer på fyret igen, virker blæseren ikke, måske pga. denne triax-defekt?
Har fået oplyst, at det kan være en defekt i Triax klemmerne , der hvor strømmen går på. Så vidt vides sidder den/det lige før motoren i bunden af fyret.Hvordan ser det ud dette triax-klemmesystem, og hvor køber jeg disse ?? Hos en radiomontør ??
Kan selvfølgelig også være styringen som koster 8.000,- kr at udskift, men vil lige undersøge, om det kan være lidt med ledningsforbindelse (Triax-klemmen) Findes der evt. en tegning af el- systemet på c1 modellen årgang 2000 ??
Mvh. Erik


Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Triax klemmesystem på Passat C1

Indlæg af Olaf13 » 28 jan 2014 18:32

Prøv at måle AC spændingen med universalinstrument der kommer til blæse motoren når den er sat til Max blæs. Der skal jo være spænding tilstede før den kan køre. Der er måske en pot-meter på printet til at juster spændingen når den er sat til Min blæs. Sådan en er der inde i mit styrerings print, jeg fik gang i mit ved at juster på den pot-meter og noget har måske ændret sig så en justering er nøvendig.

Besvar