Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

erfaringer med reduktionssæt på c-2

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
mounti
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 06 jan 2007 11:22
Mit fyr: kl combi 15med woody brænder på 16 kw
Areal: 162+35
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Dagligt forbrug: 20-32 kg
Årligt forbrug: cirka 6 tons
Geografisk sted: østjyland 8970
Kontakt:

erfaringer med reduktionssæt på c-2

Indlæg af mounti » 17 nov 2007 10:26

jeg har købt en brugt c-2 , som jeg skal have installeret her till sommer med olie fyr .
tror nok at den kommer til at yde for meget selv om dem kun skal køre om vinteren på de verse billig brændsler........ helst ikke træpiller :cry:
hvis der er nogen herinde som kan gi lidt input vil det være en skøn ting. den er fra 98 med ilt styring, 650 magasin. :)
er meget grøn på dette område har kun fyret med brænde intil nu.


Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: erfaringer med reduktionssæt på c-2

Indlæg af Raverlution » 26 nov 2007 17:13

hvad vil du fyre med? flis duer ikke med et reduktionssæt da det sætter sig i klemme.. har haft et i mit tidligere fyr... passat skriver det svarer til en c1 vis du mont det. vi brugte 20 kg piller om dagen ca. og kom ned på en 15 stykker ved at montere det. så jeg syntes ikke det er pengene værd. så heller styre brændsels mængden og luften ned det giver næsten det samme...

Mvh Kenn.
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb

Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 5 gange

Re: erfaringer med reduktionssæt på c-2

Indlæg af jhjorsal » 27 nov 2007 12:27

Jeg har også overvejet et reduktionssæt til min C2 men er kommet frem til at jeg ikke tror det kan betale sig, det er nok også set i lyset af at jeg for ca et år siden troede at min C2 kedel var tæret op da den brugte vand, jeg fandt dog så senere ud af at det var en utæthed ved trykmanometeret hvor vandet forsvandt, i starten fordampede det bare men på et tidspunkt begyndte det at dryppe også var årsagen jo fundet. Ups det var e lille sidehistorie¨, nå men mens jeg gik og troede det var utæt, kikkede jeg selvfølig på andre fyr, da Passat ikke troede på at det kunne betale sig at lave det (35.000 - 40.000,- også havde jeg stadig et 10 år gammel fyr) og mens jeg kikkede blev jeg helt vild med et Scotte fyr som passede bedre i størrelse, 14KVA. Også kunne den hente pillerene direkte fra den silo jeg har stående i et rum lige ved siden af, den har selvtænding og kan kobles på en pc'er (mod en merpris) så man har mulighed for at følge forbruget mere nøjagtig for ialt ca 15.000,- (+ pc modul) Så summa sumarum mine overvejelser går nu på om jeg skal vente på at min Passat gir fortabt, hvilket det ikke tyder på lige foreløbig eller jeg skal investere i en Scotte og så se hvad jeg kan få for Passaten af en der har brug for et større fyr, et enkelt spørgsmål hvis jeg må spørge, hvad gav du for din brugte C2 ?
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.

Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: erfaringer med reduktionssæt på c-2

Indlæg af Raverlution » 27 nov 2007 16:36

okay.. lyder spændende..
jeg købte mit passat for 2500...
så men vis du vil sælge det vil jeg gerne købe det. vis det ikke koster en bondegård :)
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb


Besvar