Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

mandagsmodel

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
duringart61
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 04 feb 2013 02:44

mandagsmodel

Indlæg af duringart61 » 04 feb 2013 02:59

fik i ugen her , installeret en Bioheat 149, får i næste uge tilsendt en ny servo til røgrørrensningen . nu i nat kører fødesneglen ikke mere , har heldigvis også investeret i en metro combi , så der er varmt vand i morgen tidlig .
er der generelt mange problemer , eller er jeg igen uheldig og har fået en mandags model.?


nemocharley

mandagsmodel

Indlæg af nemocharley » 04 feb 2013 07:51

Du bør lave dette opslag i pillefyrs-forum ikke stoker forummet.

Jeg ejer ikke en Bioheat, men har undersøgt fyret til bunds, da det er et af de fyr, jeg har været tæt på at købe.

Når jeg læser på forum, efter besøg på fabrikken i Ørum, og efter samtale med tre Bioheat ejere og en del forhandler-installatører - så lyder det til, at du er startet lidt uheldigt.

Jeg mener der er en enkel historie om en snegl der er knækket, og en af dem jeg har snakket med har reklameret fabrikken for lidt støj fra fødemekanismen. Ellers er det overordnede indtryk, at fyret bare kører og kører.

Talt med din forhandler/installatør - jeg ved at Passat sætter en ære i at disse fyr skal kunne sammenlignes med de andre og lidt dyrere selvstændige pillefyr.

Personligt så finder jeg sneglen lidt klejn især når man sammenligner med andre dyre pillefyr. Ligeledes er eltænderen ikke lige det stærkeste. Pillemagasinet er kun på 70-90kg.

Jeg kan tilføje, at to installatører mente at for optimal drift, sa skulle fyret have en buffertank at arbejde med - og så var der noget med en ekstra shunt, jeg ikke kan redgøre for - men jeg kan da finde ud af det, hvis det skal være.

Men det er så det. Fyret er lækkert lavet, det er en faldstoker og det har indtil nu haft en meget høj stabilitet - se evt. inde på Bioheat forum.

Og - måske du vil uddybe de andre problemer du oplever med fyret - helst i en ny tråd under Bioheat. Vi læner os jo op ad brugererfaringer blandt andet.

Rassu
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 mar 2012 21:10

mandagsmodel

Indlæg af Rassu » 12 feb 2013 18:54

Hej.

Jeg kan overhovedet ikke nikke genkenden til det du skriver. Jeg har selv en bioheat 149. Og har virkelig aldrig haft problemer med den. Har du snakket med passat. For det man høre er at de vil gøre alt for at få deres fyr til at køre perfekt.

Jeg tror altså bare, du har været uheldig, har snakket med flere som har en bioheat, samt følg lidt med i det her forum og høre kun positiv omkring bioheat.

chopper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28 apr 2011 21:31
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

mandagsmodel

Indlæg af chopper » 12 feb 2013 19:57

Har nu heller ikke haft problemer med min bioheat har renst den 1 gang i den tid jeg har haft den og det er tæt på 1 år. Har auto påfyld og automatisk aske udtag. Er faktisk så tilfreds at svigefar har bestilt en og min tidligere hundepasser har også lige bestilt en..


Besvar