Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af pendec » 26 dec 2015 20:44
Indlæg af Bigfoot » 26 dec 2015 20:47
Indlæg af pendec » 26 dec 2015 20:56
Indlæg af coctail » 26 dec 2015 21:04
Indlæg af triumph » 26 dec 2015 21:07
Bigfoot skrev:rengørings delen, synes jeg lyder voldsomt Men hvorfor lade den køre så højt, når den selv kan tænde og slukke??? kunne man ikke sænke intervallet, så den lå imellem 35 og 65 f.eks? ville der ikke være bedre økonomi i det?
Indlæg af pendec » 26 dec 2015 21:09
coctail skrev:Nu kender jeg ikke noget til de sidste justeringer som passat har gjort default i styringen, men mener at min kører efter princippet -2 og +10 i fht. Setpunktet. Dermed ikke sagt at den ikke bliver varmere end min setpunkt på 65 +10 grader for det gør den! Den begynder jo først at blæse bålet ud ved de 75 grader, så ofte når den op på 78-79 grader inden den lukker ned. I ydersæsonen kan den endda nå endnu højere op, hvis flere radiatorer stopper med at kalde på varme samtidigt. Hvad er hans setpunkt sat til? Er brænderen indstillet til en C1 brænder og ikke til en C2? Syntes at det lyder underligt at hans røgrør ligefrem lukker til, har han husket at montere skamolpladen inde i kedlen? Der kan godt ligge en hel del aske på skamolpladen og i røgkassen ( øverste rum) - hvis man har glemt at rense den i flere måneder.
Indlæg af coctail » 26 dec 2015 21:22
pendec skrev:Har godt læst dine tidligere indlæg og du har da den rette model Så hvad er dine rense interval der? Jeg får lige bedre styr på hans setpunkt og hvad "standard indstilling" er på den, hvis han har fulgt manualen til punkt og prikke, så er der klart noget som kan justeres.
Indlæg af Heintzelmann » 27 dec 2015 20:07
Tilbage til "Passat Stoker"