Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indstil røgtemp

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re:

Indlæg af Ulrik » 25 feb 2007 00:12

søren ø skrev:Prøv næste gang jeres skorstensfejer er forbi at få ham til at måle temp. i skorstenen. Det er set før at de følere ikke er helt præcise (for at sige det pænt) Har en kammerat der havde en røgtemp. på 80 i sin r15. Så fik han puttet en manuel måler i og så steg den til 250 grader.
Det var lige netop det der skete hos mig. Den digitale var defekt.
Jeg købte 2 almindelige og testede med dem. De viste begge ca 100 gr. mere end den digitale.
MvH Ulrik©


Hannepande
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 08 feb 2007 18:45
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Hannepande » 25 feb 2007 09:48

Hej igen,
har desværre ligget underdrejet med influenza hele ugen, så det er ikke blevet til isolering af røgrør mv.

Nu er jeg jo blevet lovet besøg af Liagro på tirsdag, så der forventer jeg at kunne få nogle svar på mine spørgsmål og samtidig kan jeg få fat i noget isolering. Ved ikke lige, hvordan jeg får fat i en anden røgmåler, men det er måske noget Liagro altid har med, eller?

Men ja, det lyder da fornuftigt, at røgtemp-måleren er i udu. Jeg vender tilbage, når jeg har nyt :)

Mvh
Hanne

pinball
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 124
Tilmeldt: 10 jan 2007 19:00
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: vestsjælland

Indlæg af pinball » 25 feb 2007 10:21

Det er sikkert defekt mit viser 20 grader for lidt og en pt1000 kan også vise forkert da det kommer an på hvor den er monteret en bøjning kan få temparaturen til og svinge meget.

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 26 feb 2007 19:38

Nu ved jeg ikke hvordan føleren sidder originalmonteret i en benekov. Min er eftermonteret og efter et godt råd fra ham jeg købte af satte jeg en 6 mm. skive fast med kit på den og dumpede den i røgrøret. Så kan den altid tages nemt og hurtigt op. Da jeg havde set min røgtemp. dale den sidste uges tid, pillede jeg den i dag op og fjernede et sodlag fra den og vupti, så steg temp. til normalt niveau. Bare et lille trick hvis man ser den dale.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Hannepande
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 08 feb 2007 18:45
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Hannepande » 27 feb 2007 11:27

Har haft besøg af Carsten og min tjekkiske ven fik en gedigen overhaling...
Tandhjulene sad skævt i forhold til hinanden og blev banket på plads, så kæden nu kører lige. Herden blev sat fast med ny cement.

Røgføleren blev monteret korrekt, den gemte sig åbenbart lidt for langt inde og kunne derved ikke vise korrekt temperatur. Det kan den nu :) Fyret kører med 185 grader nu i 100% fyring, så det er jo bare dejligt :)

Samtidig blev tjekken opgraderet til 2007 med ny software, og kridtdimsen blev monteret.
Jamen, hvad kan man ønske sig mere :)

Har ikke isoleret noget som helst, og påtænker faktisk at sætte røgvenderen i igen. At man skulle høre det fra min mund, hva ;)

Hygge derude :)
Hanne


Besvar