Opslag vedr Montering af Tornado i PL27

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Opslag vedr Montering af Tornado i PL27

Indlæg af Klaus »

Indputs, spørgsmål, ros til Søren for det fine arbejde osv..

Brugeravatar
vagterne
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 142
Tilmeldt: 30 dec 2006 00:28
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af vagterne »

Hej meget godt indlæg :!: Fik du også den nye softwear med for ellers det kan være den tager de sidste klaser. Jeg skal lige høre! De fleste af os har jo en sodring nede i RETORDEN som bankes af ved rengøringen, er du sluppet af med den, og hvis ikke er det til nu med det nye keramik hovede at komme til at banke den af, for der er jo ikke meget plads i forvejen og slet ikke i en R15 8)
søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø »

Jeg har ikke opdateret software, måske det skulle prøves. Jeg har ikke nogle nævneværdig sodring, men det kan jo være det kommer. Det er rigtig der ikke er meget plads, dog er det bedre i en 27 end en 15. Hvis du afmonterer snorklen er der dog fin plads, man skal jo bare huske at fuge omkring den igen.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø »

Så er der nyt, efter en uge med tornado hovedet. Må bøje mig og sige at det virker sgu, kartoffelavleren fra skibbild har gjort det igen :lol:
Jeg har ikke rørt fyret i en uge, ud over mit daglige kig, og det har kørt upåklageligt. Der er nogle sorte klaser i asken, men det skyldes nok at jeg løb tør for kridt i den sidste blanding, og derfor ikke har helt den mængde kridt i jeg plejer. Den får en ny portion i morgen så må vi se om det bliver bedre. Jeg har kørt en uge uden og rode i asken, og da jeg tømte fyr i dag, vil jeg tro at asken var reduceret med 1/3 til trods for de sorte klaser. Så jeg er fuld af fortrøstning, og tror på jeg kommer længere ned i askemængde.
Jeg mener også at fyret kører mere jævnt, da stenene er meget varme og måske er med til at holde en mere konstant temperatur, som ikke svinger så meget. Det virker også som om at den holder længere tid på varmen, altså fra den rammer sin temperatur til den er faldet ned hvor den starter op igen, går der længere tid. Dette har jeg observeret på kurverne i interfacet, så der kommer det virkelig til sin ret. Røgtemperaturen er steget en smule, men da jeg har fjernet den flade sten over bålet er det svært at sige om det er p.g.a nyt brændhoved.
Det er nemt lige at skrabe på kanten af retorten, nu hvor der ikke er nogle luftrør der stikker op, så rengøring er også blevet lettere.
Jeg vil stadig anbefale tornadoen. :lol:

Besvar