Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Problem med V-Ling 25

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Thomas08
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 01 okt 2008 16:42

Problem med V-Ling 25

Indlæg af Thomas08 » 01 okt 2008 19:29

Hej Bruger.

Har problemer med RKU-3 styringen på en V-Ling 25.
Det der sker er at den slukker pga. overhedning, det sjove eller mærkelige er at den kun gøre det hvis der har været åbnet til magasinet underdrift(altså kontakten har været aktiveret for åben luge) her er det så ligegyldigt om sneglen var underdrift eller ikke, men det sker ikke når den er på pausefyring.
Altså det der sker er at den ikke går over på pausefyring hvis magasinet har været åben under normale fyring.
Problemet kan ligeledes opstå hvis der ændres i brugerindstillingerne.
Det viste sig første gang for omkring 2 år, men det er som om at den bliver værre med tiden altså mere følsom over for ændringer. (giver det mening?)

Det skal lige bemærkes at den ellers køre fint.

Har ikke kunne finde nogen tråde om samme problem, så vil høre om der er andre der har en ide om/ prøvet en ligende problem stilling?

Nogen der har nogle ideer så kom med dem, på forhånd tak forhjælpen.


Brian Scharling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 03 okt 2008 12:55
Mit fyr: Benekov V-Ling 25 med TM3006 ilt
Areal: 151+55
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9530
Årligt forbrug: 5500
Geografisk sted: Støvring, Himmerland

Re: Problem med V-Ling 25

Indlæg af Brian Scharling » 03 okt 2008 13:12

Hej!

Jeg har samme model fyr med samme styring.

Sidste år (sidst på sæsonen) fik jeg også problemet med at fyret ikke går i pausefyring, når den ønskede kedeltemperatur er opnået. I år er det foreløbig sket 2 gange på 14 dage. Mit fyr er 3 år gammelt.

Jeg fik det råd sidste år af Karsten ved Liagro, at det kunne hjælpe at jorde styringen. Det var dog gjort i forvejen, så han foreslog et skift af mainboardet. Jeg gik dog ikke videre med det, da sæsonen næsten var slut. Men nu har jeg problemet igen. Jeg har ikke forsøgt at fremprovokere det ved fx at åbne tanklågen, mens den specifik er i drift eller pause. Hvis jeg skal bekoste en nyt mainboard, vil jeg nok hellere købe en mere avanceret styring med bl.a. modulerende drift (iltstyring har jeg ikke brug for).

Mht. RKU3 styringen er jeg sådan set meget tilfreds med den ellers men vil have fundet en løsning på overkogningsproblemet.

mvh
Brian
Benekov V-Ling 25 med TM3006 med iltstyring, 151 + 55 m2

Besvar