Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Slukke for Benekov mgm 15

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Tsl_80
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 08 feb 2020 05:31

Slukke for Benekov mgm 15

Indlæg af Tsl_80 » 06 maj 2020 17:55

Hej.
Måske et dumt spørgsmål, men jeg forsøger alligevel, da jeg er i tvivl. Hvordan slukker jeg mit fyr korrekt?
Nu da det er blevet varmere, og der knapt brug for varme i huset, tænker jeg, at jeg kører brugsvand over på el, og slukker for mit fyr. Det har gået ud et par gange de sidste par dage, nok fordi det ofte står i pausetilstand. Nå, men mit spørgsmål er: Jeg stopper selvfølgelig fyret på display, så det viser "stoppet", og hvad gør jeg så? Slukker jeg på stikkontakten eller er der en anden måde at slukke fyret helt på? Hvis jeg trækker stikket, husker det så alle indstillinger, så det kører vanligt setup, når jeg tænder det igen?

\Thomas


mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Re: Slukke for Benekov mgm 15

Indlæg af mgmone » 07 maj 2020 16:00

Hej
Det er bedst at lade det løbe tør for brændsel/eller tage stikket fra den skrå snegl, støvsug retorten, rens kedlen ,fjern aske og lad døren til brænder stå på klem, det er bedst for lambda sonden hvis du lader styringen stå med strøm på. Styringen husker indstillinger hvis du slukker for strømmen, men så bør du afmonterer lambda sonden, og opbevarer den på er tørt sted.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

Besvar