Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tekniker til sønderjylland.

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Bolding
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13 nov 2016 02:10

Tekniker til sønderjylland.

Indlæg af Bolding » 30 okt 2017 19:46

Havde problemer sidste halvdel af vinteren sidste år, med røg i kammeret og derved også i fyrrum og kælder og lugtgener i resten af huset.
Virkelig irriterende og jeg kørte på for at finde årsagen, men desværre uden held.
Nu har fyret stået stille hele sommeren og blev startet op igen for ca 3 uger siden. Helt nyrengjort, kittet osv. Det har kørt uden problemer lige indtil i går, hvor vi nu starter forfra med os og røg der strømmer tilbage i pillekammeret og ud i fyrrummet.
Nu er jeg meget tæt på at give fortabt og tilkalde en tekniker der så må komme og kigge på det, men hvem i sønderjylland har det sorte bælte i Benekov af ældre dato?


Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2514
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 28 gange
Modtaget likes: 231 gange

Re: Tekniker til sønderjylland.

Indlæg af Hjemme teori » 31 okt 2017 06:06

Lyder mere som problem med fyrrum eller skorsten end som en benekov problem.

Manglende træk i skorsten kan give det problem. Utilstrækkelig friskluft ventil eller endog vakuum i fyrrum ved bestemte vindretninger kan også være et problem.
Mvh. Sophus

Bolding
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13 nov 2016 02:10

Re: Tekniker til sønderjylland.

Indlæg af Bolding » 31 okt 2017 16:53

Skorstenen er tjekket og der er masser af luft i fyrrummet. Desuden er det galt uanset vindretning eller vindstille vejr.
Jeg har idag bestilt en ny vinylring til sneglen og filter. Så må vi skille skidtet ad på lørdag og se om vi bliver klogere.

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Re: Tekniker til sønderjylland.

Indlæg af H.S » 31 okt 2017 19:21

Hej
Prøv Joeno-montage.dk
20200281
han har godt styr på den type fyr
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

Magnus Larsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21 jan 2011 00:31

Re: Tekniker til sønderjylland.

Indlæg af Magnus Larsen » 26 mar 2018 18:01

en Benekov l 25 silver
løs rist det er ingen problem, hvis det gøres rigtig, tilpas ringen til skålen, med noget bukket jern, u formet 1 til 1,5 cm lange stykker forskellig tykkelse, 5 til 6 steder på kransen, så risten sidder centreret, og fast tag en glasbånd 18 /25 mm, pas den til længde inden i skålen indsæt en svejsetråd i glasbåndet,
så den ligger stramt mod kanten, nu er i så klar til at monter risten, med kit tryk risten på plads, brug en gummihammer eller træstykke og hammer ,bank den forsigtig fast, lad tørre, nu holder kittet ,og det revner ikke selvom i hamre, og renser retorte for slagger, min holder med kornfyring 10 tons årlig. Det er på 4 år det køre, hvis der kommer en lille revne, så har i jo glasbåndet,der forhindre falsk luft
hilsen Magnus


Besvar