Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fugtig sod agitg belægning i brandkammeret

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Mark L
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 06 mar 2016 20:36
Mit fyr: Benekov V-ling 25
Areal: 175
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5463
Årligt forbrug: 12,8

Re: Fugtig sod agitg belægning i brandkammeret

Indlæg af Mark L » 07 okt 2017 15:16

jeg har lige været ude og rense fyret idag og I den forbindelse tjekket skortenen. og den er fin, det er fri passage hele vejen op.

Der er kommet en hård blank sort belægning indvendig på kedlen, der er meget svær at rense af.

nu hvor vandet I hele systemet har været kølet godt af, har jeg skruet lidt op for snegl tiden. så den får noget at lave men synes ikke det ændre på noget endnu ihverfald.

jeg har renset alle de små huller I talerknen, det ligner bestemt at der kommer mere luft op gennem mallet nu, det er en meget mere "hidsig" flamme
Vedhæftede filer
2017-10-07 15.15.44.jpg


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Fugtig sod agitg belægning i brandkammeret

Indlæg af thy » 07 okt 2017 21:15

Mark L skrev:jeg har lige været ude og rense fyret idag og I den forbindelse tjekket skortenen. og den er fin, det er fri passage hele vejen op.

Der er kommet en hård blank sort belægning indvendig på kedlen, der er meget svær at rense af.

nu hvor vandet I hele systemet har været kølet godt af, har jeg skruet lidt op for snegl tiden. så den får noget at lave men synes ikke det ændre på noget endnu ihverfald.

jeg har renset alle de små huller I talerknen, det ligner bestemt at der kommer mere luft op gennem mallet nu, det er en meget mere "hidsig" flamme
Ser betydelig bedre ud forsvinder nok til vinter ellers kan ukrudts brænder tage det..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Besvar