Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Åbent brev til Liagro

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Fyrteknik » 03 mar 2008 07:20

Jeg har indtil nu ikke ville blande mig i Liagro indlægget, men når nu alle kan se at Karsten kun kan sælge sine fyr ved at tale nedladende om alle andre typer fyr, så vil jeg da også skrive lidt.

Da jeg fik BIO 18 godkendt på DTI, gik Karsten rundt der oppe og tog foto af de andre kedler som stod til afprøvning, han sendte bl.a. foto til Ulrik Hermansen, så han kunne sende dem rundt til andre, udelukkende for at svine andre til.

Mon ikke snart kunderne har gennemskuet Karstens møde at sælge sine fyr på, men når alt kommer til alt, så
er et benekov fyr jo ikke meget bedre end andre fyr, for slet ikke at tale om deres garanti og service.
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.


Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Flunk » 03 mar 2008 07:54

Hej Liagro

Tak for svar på Åbent brev.

Den primære årsag til at jeg skrev det åbne brev oprindeligt, var ikke at jeg syntes at jeg fik dårlig service på telefonhenvendelser vedr. konkrete problemer.
Det jeg syntes jeg mangler er oplysninger om de tekniske problemer der nævnes i brevet.
Her syntes jeg at oplysningsneveauet er for lavt.
Hvad er konsekvenserne af alt det her ?

Senest har min tornado som nu er demonteret udviklet store revner ?
Jeg har talt med Klaus fra Liagro, og han siger at jeg gerne må reparere med ovnkit, men det er jo kun en midlertidig problemafhjælpning, og ikke nogen løsning.
Hvis og når der udvikles en ny tornado af bedre materialer, skal jeg så til at betale for ombytningen ?
Når du nu har brugt lang tid på at svare Ulrik på hvorfor du ikke vil deltage i debatten, og senere poste mail til ham her i tråden, var det så ikke bedre og mere konstruktivt at adressere nogle af de kritikpunkter der var i det åbne brev?

Jeg bryder mig ikke om at blive betegnet som hysterisk.
Kan vi ikke holde diskussionen på et professionelt niveau ?
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Peter simonsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 07 sep 2007 19:49
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Peter simonsen » 03 mar 2008 08:34

J.P. skrev:Da jeg fik BIO 18 godkendt på DTI, gik Karsten rundt der oppe og tog foto af de andre kedler som stod til afprøvning, han sendte bl.a. foto til Ulrik Hermansen, så han kunne sende dem rundt til andre, udelukkende for at svine andre til.
Mon ikke snart kunderne har gennemskuet Karstens møde at sælge sine fyr på, men når alt kommer til alt, så
er et benekov fyr jo ikke meget bedre end andre fyr, for slet ikke at tale om deres garanti og service.

ahh så Ulrik Hermansen er i medløb med Karsten..ja-ja..så forstår jeg bedre! Ulrik Hermansen er i henhold til mine personlige erfaringer en person man absolut skal holde sig fra og ikke handle med..! med minde man altså vil "røvrendes" Det ser ud til at den type personer tiltrækker hinandens selskab.. Hmm..hmm..spændene!

KH

Peter Simonsen

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10377
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af thy » 03 mar 2008 08:51

liagro skrev:Hej
For at der ikke skal opstå myte dannelse følger herved kopi af mail sendt til Ulrik:
Hej Ulrik
Jeg har set indlægget og valgt ikke at svarer, hvis jeg skulle svarer på dette ville jeg også skulle kommenterer nedenstående og meget mere af samme skuffe, jeg kan desuden ikke genkende flunks hysteri vore telefoner er åbne 12 timer dagligt, mailen virker hele døgnet, vi yder service over hele landet hjemme hos folk, vore mail og telefon er offentligt kendt og alle der henvender sig her får hjælp.

Min Baxi blev startet op ca. 4. oktober 2001. I løbet af den sidste uge er trykket på anlægget faldet og jeg har fyldt vand på, først i dag den 27. oktober ser jeg at asken i bunden af forbrændingskammeret er vådt!
Fyret er slukket og når jeg får det renset, må jeg så tage stilling til hvad jeg gør. Er der nogen der har en god ide? Noget I kan anbefale?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Mvh. Ole
BAXI har aldrig svaret og kunderne har selv måtte betale. Sagen hurtig glemt

Morale læn dig tilbage og gør ingenting så er alting snart glemt.

Hejsa

Ifølge aftale med Ruth fra Smedegården, offentliggøres hermed testresultaterne af Dansk Stoker.
Testresultaterne er udarbejdet af TÜV.
Stoker klubben bringer en ulovlig test og godkender den derved indirekte( 303-5 skal udføres af godkendt institut og lav last må max være 30% af højlast Morale skriv selv dine testresultater der er alligevel ingen der spørger indtil om det er korrekt.
Hej,

Jeg kan ikke lige finde KL stokeren her ?
http://www.biomasse.teknologisk.dk/kedl ... =fabrikant KL slipper af med at frem vise polsk lokums papir og 92% bliver accepteret selvom der i KL manualens tabeller ved omregning af forbrug/ydelse bliver nytte virkning 80% (alene røggastabet på KL 25 kombi er over 12%, der skal frem vises test rapport på hver enkelt model og ikke blot et papir på at et Polsk bureau ved at der er noget der heder Kl og at 303-5 findes.) Morale vis en utydelig fotokopi med tallet 92 og alle tror at du har en verdens klasse stoker selvom lidt matamatik afslører virknings grad på 80 - 82%

KL Ejer med 18 mdr gammel stoker uvirksom i 4 uger og må selv skifte styringen, slut kommen tager i tråd god service da den nye styring var gratis.

Hej Opane.

Inde bag styringen (Kontrolpanelet) sidder der en hvid boks - i denne er relæerne til snegl og blæser - sneglen ER styret af et relæ, så hvis din Kl ikke siger "klik" når du manuelt forsøger at starte sneglen - ja så er fejlen fundet. Relæ kaput.

Du skal have en ny styring - HUSK at afmontere både boks og kontrolpanel, Kl styringen er blevet opdateret siden du købte din KL - og du kan derfor ikke nøjes med blot at skifte boksen.

Medbring kvitt. og den defekte styring, så bytter vi med et smil :0)

Mvh Levi
Morale lad vær med at have udkørende service, efter 4 uger er kunderne glade bare du skaffer dem reservedele

I benekovs manualer er foreskrevet pille kvalitet år 2007 bød på mange piller med svingende kvalitet, vi kunne have sagt at alle problemer skyldes fejl indstallationer og dårlig pille kvalitet, vi tog kampen op og udviklede værktøj således at det nu er overkommeligt at fyre med pille af alle kvaliteter dette værktøj sælger vi til halv produktions pris og har inter afsat til udviklings omkostninger takken på pille klubben:
kg
Nu er der sq gået Anders And i det


Jeg modtog værktøjet i dag og skulle selvfølgelig straks afprøve det.
Det ser fint nok ud og vil også virke, men man skal dog presse den ned mens man drejer. Ellers smutter den bare op igen.
Bålet skal slukkes og der skal skrabes lidt piller væk inden man kan komme til.

Det "Sjove" er at værktøjet ikke kan bruges når der er autotænder monteret.
Det rør der er monteret inde i kedlen sidder i vejen. Og det er desværre konstrueret sådan at det IKKE kan pilles af uden først at afmontere tallerkenen.
Så er vi jo lige vidt.

Det værste er at dette problem NEMT kunne undgås. Enten ved at lave knækkene på autotænderrøret andre steder så det kunne afmonteres uden at fjerne tallerken, eller ved lave sodringværktøjet sådan at det kunne gå under autotænder røret.
Men nej, sådan skulle det ikke være.
Dumpekarakter herfra!

Morale læn dig tilbage og sig at alting er andres skyld, så bliver du ikke mobbet i andegården.

Jeg skiftede for ca. 2 år siden mit brændefyr ud med et Multi 22.
Det fortrød jeg noget så bitterligt, der var ikke andet end vrøvl og ballade med fyret. Det gik ustandseligt ud, og ville det tænde op igen? NEJ.
Var der hjælp og hente? NEJ.
Jeg kom heldigvis i forbindelse med Jan Pihl, Fyrteknik som havde det første BIO 18, og sådan et måtte jeg bare eje. Der er sket en sådan udvikling af fyret, at det i dag, bare det får piller fyldt på og renset hærden ca. hver 14. dag, kører som en drøm, og behøver minimal pasning. Opstart efter rensning, intet problem, el-tænderen virker efter ca. 3 min. Super styring, nem at forstå og nem at indstille. Jeg har her i vintermånederne brugt ca. 25-30 kilo piller til at varme et 230 kv.m. hus + værksted op.
Hvis man skulle få lyst til at fyre med brænde, kan det fint lade sig gøre i BIO 18.

Med venlig hilsen
ArneHo
Morale få en lalleglad tumpe til at sætte sit navn under noget du selv har skrevet, så er der ingen der spørger til at din nyttevirkning er ca 75 % og hvorfor du ikke vil offentliggører den.


Med venlig hilsen / Kind regards

Karsten L. Jørgensen
__________________________________________________________________________
Liagro A/S – Benekov Danmark A/S · Cypresvej 24B · 7400 Herning · Denmark
Telefon: +45 9713 7370 · Telefax: +45 9713 7350 · Mobil: +45 2711 7370 · e-mail: post@liagro.dk

http://www.Liagro.dkhttp://www.Benekov.dk
hmm....

Min Baxi blev startet op ca. 4. oktober 2001. I løbet af den sidste uge er trykket på anlægget faldet og jeg har fyldt vand på, først i dag den 27. oktober ser jeg at asken i bunden af forbrændingskammeret er vådt!
Fyret er slukket og når jeg får det renset, må jeg så tage stilling til hvad jeg gør. Er der nogen der har en god ide? Noget I kan anbefale?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Mvh. Ole
BAXI har aldrig svaret og kunderne har selv måtte betale. Sagen hurtig glemt

De kedler der har været revnet jeg har hørt om herinde har baxi betalt 50% til ny kedel som man selv skulle udskifte/få smed til for egen regning

synes det er dårligt bare at prøve at give andre skylden for hvordan du driver foretning...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Klaus » 03 mar 2008 09:08

Det jeg tror Karsten vil give et eksempel på er at alle forhandlere af stokerfyr ikke jagtes på samme måde her på forum :shock:
Det har ikke noget at gøre med at han vil nedgøre andre ! Det er blot eksempler på hvad der sker i andre sager hvor brugere har problemer. Helt sikkert er at han har skrevet det i en ophidset stemning og det er en privat mail til Admin, der er kommet frem i lyset for han ikke vil skjule noget !


levi

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af levi » 03 mar 2008 09:13

liagro skrev:Hej
For at der ikke skal opstå myte dannelse følger herved kopi af mail sendt til Ulrik:
Hej Ulrik
Jeg har set indlægget og valgt ikke at svarer, hvis jeg skulle svarer på dette ville jeg også skulle kommenterer nedenstående og meget mere af samme skuffe, jeg kan desuden ikke genkende flunks hysteri vore telefoner er åbne 12 timer dagligt, mailen virker hele døgnet, vi yder service over hele landet hjemme hos folk, vore mail og telefon er offentligt kendt og alle der henvender sig her får hjælp.

Min Baxi blev startet op ca. 4. oktober 2001. I løbet af den sidste uge er trykket på anlægget faldet og jeg har fyldt vand på, først i dag den 27. oktober ser jeg at asken i bunden af forbrændingskammeret er vådt!
Fyret er slukket og når jeg får det renset, må jeg så tage stilling til hvad jeg gør. Er der nogen der har en god ide? Noget I kan anbefale?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Mvh. Ole
BAXI har aldrig svaret og kunderne har selv måtte betale. Sagen hurtig glemt

Morale læn dig tilbage og gør ingenting så er alting snart glemt.

Hejsa

Ifølge aftale med Ruth fra Smedegården, offentliggøres hermed testresultaterne af Dansk Stoker.
Testresultaterne er udarbejdet af TÜV.
Stoker klubben bringer en ulovlig test og godkender den derved indirekte( 303-5 skal udføres af godkendt institut og lav last må max være 30% af højlast Morale skriv selv dine testresultater der er alligevel ingen der spørger indtil om det er korrekt.
Hej,

Jeg kan ikke lige finde KL stokeren her ?
http://www.biomasse.teknologisk.dk/kedl ... =fabrikant KL slipper af med at frem vise polsk lokums papir og 92% bliver accepteret selvom der i KL manualens tabeller ved omregning af forbrug/ydelse bliver nytte virkning 80% (alene røggastabet på KL 25 kombi er over 12%, der skal frem vises test rapport på hver enkelt model og ikke blot et papir på at et Polsk bureau ved at der er noget der heder Kl og at 303-5 findes.) Morale vis en utydelig fotokopi med tallet 92 og alle tror at du har en verdens klasse stoker selvom lidt matamatik afslører virknings grad på 80 - 82%

KL Ejer med 18 mdr gammel stoker uvirksom i 4 uger og må selv skifte styringen, slut kommen tager i tråd god service da den nye styring var gratis.

Hej Opane.

Inde bag styringen (Kontrolpanelet) sidder der en hvid boks - i denne er relæerne til snegl og blæser - sneglen ER styret af et relæ, så hvis din Kl ikke siger "klik" når du manuelt forsøger at starte sneglen - ja så er fejlen fundet. Relæ kaput.

Du skal have en ny styring - HUSK at afmontere både boks og kontrolpanel, Kl styringen er blevet opdateret siden du købte din KL - og du kan derfor ikke nøjes med blot at skifte boksen.

Medbring kvitt. og den defekte styring, så bytter vi med et smil :0)

Mvh Levi
Morale lad vær med at have udkørende service, efter 4 uger er kunderne glade bare du skaffer dem reservedele

I benekovs manualer er foreskrevet pille kvalitet år 2007 bød på mange piller med svingende kvalitet, vi kunne have sagt at alle problemer skyldes fejl indstallationer og dårlig pille kvalitet, vi tog kampen op og udviklede værktøj således at det nu er overkommeligt at fyre med pille af alle kvaliteter dette værktøj sælger vi til halv produktions pris og har inter afsat til udviklings omkostninger takken på pille klubben:
kg
Nu er der sq gået Anders And i det


Jeg modtog værktøjet i dag og skulle selvfølgelig straks afprøve det.
Det ser fint nok ud og vil også virke, men man skal dog presse den ned mens man drejer. Ellers smutter den bare op igen.
Bålet skal slukkes og der skal skrabes lidt piller væk inden man kan komme til.

Det "Sjove" er at værktøjet ikke kan bruges når der er autotænder monteret.
Det rør der er monteret inde i kedlen sidder i vejen. Og det er desværre konstrueret sådan at det IKKE kan pilles af uden først at afmontere tallerkenen.
Så er vi jo lige vidt.

Det værste er at dette problem NEMT kunne undgås. Enten ved at lave knækkene på autotænderrøret andre steder så det kunne afmonteres uden at fjerne tallerken, eller ved lave sodringværktøjet sådan at det kunne gå under autotænder røret.
Men nej, sådan skulle det ikke være.
Dumpekarakter herfra!

Morale læn dig tilbage og sig at alting er andres skyld, så bliver du ikke mobbet i andegården.

Jeg skiftede for ca. 2 år siden mit brændefyr ud med et Multi 22.
Det fortrød jeg noget så bitterligt, der var ikke andet end vrøvl og ballade med fyret. Det gik ustandseligt ud, og ville det tænde op igen? NEJ.
Var der hjælp og hente? NEJ.
Jeg kom heldigvis i forbindelse med Jan Pihl, Fyrteknik som havde det første BIO 18, og sådan et måtte jeg bare eje. Der er sket en sådan udvikling af fyret, at det i dag, bare det får piller fyldt på og renset hærden ca. hver 14. dag, kører som en drøm, og behøver minimal pasning. Opstart efter rensning, intet problem, el-tænderen virker efter ca. 3 min. Super styring, nem at forstå og nem at indstille. Jeg har her i vintermånederne brugt ca. 25-30 kilo piller til at varme et 230 kv.m. hus + værksted op.
Hvis man skulle få lyst til at fyre med brænde, kan det fint lade sig gøre i BIO 18.

Med venlig hilsen
ArneHo
Morale få en lalleglad tumpe til at sætte sit navn under noget du selv har skrevet, så er der ingen der spørger til at din nyttevirkning er ca 75 % og hvorfor du ikke vil offentliggører den.


Med venlig hilsen / Kind regards

Karsten L. Jørgensen
__________________________________________________________________________
Liagro A/S – Benekov Danmark A/S · Cypresvej 24B · 7400 Herning · Denmark
Telefon: +45 9713 7370 · Telefax: +45 9713 7350 · Mobil: +45 2711 7370 · e-mail: post@liagro.dk

http://www.Liagro.dkhttp://www.Benekov.dk
Særdeles konstruktiv måde at svare sine kunder på - jeg er sikker på de nu er kommet meget længere mht. problematikken af deres benekov fyr. - NOT

Hvordan løser du dine problemer, ved at fremhæve andres ?

Bravo Karsten - og særdeles sagligt - bvadr.

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Flunk » 03 mar 2008 09:17

Hej Levi

Jeg tror ikke at dit indlæg er med til at skabe en saglig diskussion!
Fordi der er nogen der kaster med mudder, behøves man jo ikkkke at falde i samme grøft.
Kan vi ikke prøve at holde sagligt og professionelt niveauet her i tråden
Vi der har problemer med vores Benekov stokere, få ikke ret meget ud af dette for og imod Karsten ævl.
Vi vil gerne have en kommunikation med ham istedet for dette ???
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af Klaus » 03 mar 2008 09:23

Tror ikke Levi læste mit indlæg, eller Karstens overskrift!?

levi

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af levi » 03 mar 2008 09:26

Flunk skrev:Hej Levi

Jeg tror ikke at dit indlæg er med til at skabe en saglig diskussion!
Fordi der er nogen der kaster med mudder, behøves man jo ikkkke at falde i samme grøft.
Kan vi ikke prøve at holde sagligt og professionelt niveauet her i tråden
Vi der har problemer med vores Benekov stokere, få ikke ret meget ud af dette for og imod Karsten ævl.
Vi vil gerne have en kommunikation med ham istedet for dette ???
Bare rolig - jeg skal nok forholde mig sagligt - jeg kunne bare ikke undlade lige at skrive et par linier nu han bla. også fremhæver os.

Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Åbent brev til Liagro

Indlæg af soc » 03 mar 2008 09:35

Klaus skrev:Det jeg tror Karsten vil give et eksempel på er at alle forhandlere af stokerfyr ikke jagtes på samme måde her på forum :shock:
Det har ikke noget at gøre med at han vil nedgøre andre ! Det er blot eksempler på hvad der sker i andre sager hvor brugere har problemer. Helt sikkert er at han har skrevet det i en ophidset stemning og det er en privat mail til Admin, der er kommet frem i lyset for han ikke vil skjule noget !
Jeg må nok give klaus ret i ovenstående. Debatten herinde er blevet alt andet end saglig, dermed desværre også negativt ladet.
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif


Besvar