en pind i 27eren ?

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Mr. X
Stoker VII
Stoker VII
17
Indlæg: 270
Tilmeldt: 03 jan 2007 10:47
Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ca 8-10 to
Geografisk sted: Midtjylland

Re:

Indlæg af Mr. X »

Klaus skrev:
Jeg skal også have noteret mig alle de indstillinger der er i fyret nu - er ikke sikker på det er optimalt - men da Karsten skiftede herde, kiggede han det igennem og ændrede lidt, så jeg antager det står rimeligt.

Har lige snakket med kornpusheren, og jeg får lov til at tilsætte kridt igen mens det bliver sneglet i min wuwn - SUPERSKØNT 8)

Jesper Nikolajsen
Stoker I
Stoker I
17
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05 feb 2007 21:35
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Vestsjælland

PL 27

Indlæg af Jesper Nikolajsen »

Fyre med piller i min PL 27, og det fungere faktisk ret godt. Jeg har dog den kemramiske ringformede indsats i fyret, og har haft det hele tiden. (tror den er til korn fyring) Ved im om der er noget at hente på fyrings forbruget ved at pille den ud, når man fyre med piller, eller er det fuldstændigt lige meget ?? Har også fyret med pinde oven på ringen, og det fungere, men ikke optimalt.. kan ikke rigtig finde ud af det med iltprocenten...

Hilsen Jesper

PS: Har også isoleret mit fyr på toppen. det er jo kun fyrrum
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Indlæg af Klaus »

Hvis det er den rund ring der er delt i 2 er det den til piller ! Hvis det er en bue der ligger over ildstedet er den til korn, der skal være også være 2 rør til korn, Jeg tror ikke der er forskel på forbruget om den er i eller ikke hvis din aske er fin som kaffe og farven er den samme er det jo fjong... Hvad er det nøjagtigt med ilten du ikke forstår ?

Besvar