Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Træt motor til sneglen

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Gurreby
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26 mar 2014 07:02

Træt motor til sneglen

Indlæg af Gurreby » 23 feb 2015 14:11

Mit pl27 fyr fra 2006 driller. Inden for det sidste 3/4 år er er indkøringen af piller blevet mere og mere træg. Nu kan den stå og brumme som om den prøver at køre piller ind flere gange uden der sker noget. I starten var det kun hvis jeg havde et tomt magasin og fik skubbet en portion smuld ned til sneglen. Nu er det nærmest hver gang den skal køre piller ind. Jeg har kørt lidt korn og nu ellers træpiller jeg snegler op i magasinet med en kornsnegl. Det gir lidt mere smuld men ikke så meget igen. Er det motor eller sneglen der ku trænge til en udskiftning - eller noget helt andet? Håber nogen kan hjælpe.


mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Træt motor til sneglen

Indlæg af mgmone » 23 feb 2015 15:02

Hej
Det kan være tre ting, snegl der er slidt i spidsen, gear eller kondensator der er træt. Mest oplagte er sneglen, tag den ud og tjek om den er blevet rund i kanten af vindingerne, er de slidt/bøjet bagover får den tendens til at kværne pillerne og så går sneglen fast ved den mindste slagge eller anden forhindring.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

lupo3l
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 156
Tilmeldt: 11 feb 2014 11:02
Modtaget likes: 7 gange

Træt motor til sneglen

Indlæg af lupo3l » 23 feb 2015 15:06

Hvis spidsen på din snegl er slidt pakker det der og så er det næsten lige meget hvor stort gear du har på så kører det fast.
Hvis du kører 230 volt på dit gear kan det være kondensatoren der er træt.


Besvar