Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Benekov og sodringe

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
levi

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af levi » 06 dec 2007 16:54

Du roder lidt rundt i tingene Thy.

Er vi enige om at en test ikke nødvendigvis er en godkendelse ?

Ergo - kan et produkt godt være godkendt uden en test fra DTI - Enige endnu ? - F.eks via en godkendelse fra TUV ?

Du skriver at "så er man sikker på at produktet er godkendt efter reglerne"....

Men er det netop ikke sådan at et produkt skal have et typeskilt som hedder "En 303-5 klasse 3" - og at det er en godkendelse - men stadigvæk ikke nødvendigvis en test på DTI ?

Hvordan kan du så sige at hvis et produkt ikke er testet på DTI - så er det ulovligt ifølge gældende regler ?

Er det ikke forkert information fra din side af ? - Eller misforstår jeg noget her ?

Jeg tror du skal sætte dig bedre ind i reglerne - OG erkende at DTI kun er en DANSK virksomhed - der findes andre instanser som også laver tests og godkendelser af stokere - eller tror du da at alle producenter i verden sender deres anlæg til DTI ?


levi

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af levi » 06 dec 2007 16:59

Ergo det du siger er at du gerne vil give 15000 kr for et stykke papir som siger at din stoker har en virkningsgrad på 86 procent ?

Vil du så også give 15000 kr ekstra for et EN-303-5 klasse 3 skilt som faktisk er det samme - nemlig en garanti for at produktet har en minimums virkningsgrad - OG overholder alle gældende regler vedr. forurening, og energiabsorbering - og dermed IKKE KAN KASSERES - fordi det netop er godkendt ?

Skal vi snakke DTI kontra TUV - hvordan var det nu DTI`s test af bly i vandhaner foregik ? - hmmm ja de er sku fremme i skoene må man sige :0)

Skal vi blive mere tekniske ?

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af søren ø » 06 dec 2007 17:14

Levi: Hvor mange steder i dette forum kan du finde Karsten har overrost sine produkter for at sælge dem frem for et andet. Så kan jeg heller ikke forstå du kan være fortørnet over at alle andre produkter svines til, som du skriver. Hvor er det gjort henne. Sidst , men bestemt ikke mindst, så lad være med at sætte dig selv op på en pidestal, som ham der finder de vise sten. Det gør du ikke. Men du er til gengæld vaks ved havelågen når det gælder om at nedgøre konkurrenter og deres produkter. Mht. ståltyper, fandt vi vidst dengang ud af at både du og Karsten havde handlet i god tro og ud fra jeres overbevisning, men nu lyder det sørme som om at det var noget du kom op med. Fakta er jo at du dengang truede brugere på et offentligt forum med advokater, hvis de ikke straks trak deres påstande tilbage, så lad være og sid og spil det lille forurettede lam. Karsten kvitterede for sin uvidenhed med straks at give 8 års garanti på kedlen. Hvad kvitterede vvs-eksperten med for den samme fadæse; en kop kaffe HVIS man køber en ny kedel hos dem.

Priser
Twinheat cpi 12= 51500 kr.
twinheat m20i = 67000 kr.
Blacksmith 14 kw = 49500kr
blacksmith 18 kw = 51875
passat bioheat 149 = 56250
passat c1 =49950
passat c2 =56470
baxi 1.5 =39000
baxi 2.5 =46350
Benekov R15 =40562.5
Benekov l25 =37187,5
Benekov PL 27 =42187,5

Ud af de 9 anlæg er der 1 !!!! der er billigere end Benekov, så det beviser da helt sikkert at det er noget af det dyreste man kan få fat på ahhh1.gif
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10375
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af thy » 06 dec 2007 17:19

Hvordan kan du så sige at hvis et produkt ikke er testet på DTI - så er det ulovligt ifølge gældende regler ?


hvor skrev jeg det :shock:

jeg sagde at jeg mener dti s test er bedst...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

levi

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af levi » 06 dec 2007 19:18

---snip -----Ja man betaler jo noget for at få et godkendt fyr.... så er man da sikker på man kan få sit anlæg godkendt også efter de nye regler
levi hvilke modeller er godkendt af dem du sælger... får man at vide de er godkendt ---- Snap-----


Her skrev du det Thy - du siger mine anlæg ikke er godkendt ? - Fordi de ikke har været på DTI ? - Er du sikker på det er sandt ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Søren.

Jeg har fra flere kunder hørt historier om Karsten, som han sikkert også har hørt historier om os.

Jeg beklager jeg skrev "skamroser" i tråden - det er ikke noget jeg kan underbygge - og beror udelukkende på "face too face" udtalelser som ikke kan bruges på skrift - undskyld.

Vedr. Jerntypen var der Een stor forskel i den debat - nemlig at Benekov solgte deres anlæg som værende lavet af Corten stål - det gør og gjorde vi ikke - men korrekt vi var begge vildledt af vores leverandører.

Vedr. dine sammeligningsanlæg kan jeg se du ikke har redegjort for ekstraudstyr - og medfølgende ekstraudstyr.

Derudover ved jeg ikke hvor du har de priser fra, men kan ummidelbart anslå at det er vildledende priser fra producenterne - ofte er det ikke salgpriserne hos leverandørerne - jeg har ihvertfald aldrig solgt stokere til de priser du opgiver, selvom jeg har solgt mange af de omtalte modeller.

Vedr. advokat truslen - så fik jeg min straf, og jeg tog den - det er ikke ensbetydende med at jeg ikke mente hvad jeg skrev, og også vil holde mig til mine rettigheder hvis jeg en dag kommer i den situation - Min fremtoning om emnet var blot dumdristig på daværende tidspunkt, og burde være formuleret anderledes, hvilket jeg også erkendte.

Jeg vil sige at tråden stadig handler om hvad man lover, og hvad der er fakta - og her mener jeg desværre tråden er ved at dreje sig væk - som altid når der er kritik eller utilfredshed om benekovs produkter. (?)

Som leverandør er man forpligtiget til at overholde det man lover, og jeg undres stadig over at jer der er blevet vildledt, holder hånden over Benekov på den måde I gør - får I rabat på ekstraudstyr ? :0)


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10375
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af thy » 06 dec 2007 19:22

---snip -----Ja man betaler jo noget for at få et godkendt fyr.... så er man da sikker på man kan få sit anlæg godkendt også efter de nye regler
levi hvilke modeller er godkendt af dem du sælger... får man at vide de er godkendt ---- Snap-----


Her skrev du det Thy - du siger mine anlæg ikke er godkendt ? - Fordi de ikke har været på DTI ? - Er du sikker på det er sandt ?

hvor står det at jeg siger dine anlæg ikke er godkendt :shock:
jeg spurte om de var det :shock: længer var den ikke :shock:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

levi

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af levi » 06 dec 2007 19:38

Ja man betaler jo noget for at få et godkendt fyr....

Thy hvis du ikke mener det du skriver, formulerer du dig elendigt - bevist eller ubevist.

Til Søren.

Jeg må sige efter at have spist, at du sammenligner benekov med nogle meget fine og velrenommerede anlæg - mener du virkelig seriøst at benekov hører ind under den kategori ?

Ikke forstået at Ling ikke er fin nok, men mener du virkelig der er en sammenligning med bla. passat og baxi ?

Altså nu du så venligt sammenligner priser med de helt store...

levi

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af levi » 06 dec 2007 19:58

Til Søren.

Jeg vil tilføje at jeg hverken nedgør andre produkter, eller forhandlere.

Jeg stiller mig kritisk over for fejlinformationer, ligesom jeg reagerer prompte på fejlinformationer fra vores side af - hvilket jeg i andre tråde har bevist !

Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af soc » 06 dec 2007 20:23

Stadig ingen sodring i min. Ikke nu og ikke i fremtiden. Hvis det står til mig.

snip snap snude
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af Ulrik » 06 dec 2007 21:22

Hejsa :)

Jeg synes at vi skal aftale at fra nu af, diskuteres der KUN sodringe. Og det gøres KUN af brugere med problemet.
Alternativt skal vi låse tråden inden den udvikler sig til slagsmål.

Vi husker alle hvordan vi så ud sidste gang :oops:
MvH Ulrik©


Besvar