Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

R15 problemer

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
marxisme
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29 sep 2013 10:21
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Årligt forbrug: 3
Geografisk sted: Dollerup

R15 problemer

Indlæg af marxisme » 29 sep 2013 11:49

Hej, jeg har et Benekov r 15 fra 2006 med TM 3006 styring? Nåede ikke at få den helt store erfaring i fyret før jeg lejede huset ud i lidt over 4 år. Er nu tilbage i huset og startede fyret op i går eftermiddag, hvilket også lykkedes, men under min gennemgang af indstillinger fik jeg desværre stillet fyret tilbage til fabriksindstillinger og nu kan jeg ikke få det til at køre igen. Efter at jeg havde resat det, begyndte sneglmotoren at køre med 1 sec. interval, og når jeg stopper fyret står motoren og klikker og flytter sig 1 mm ad gangen. Jeg har brugt de indstillinger som jeg har kunne finde herinde i forummet, men det har ikke hjulpet. Hvor finder jeg iltmåleren, har læst at den skal tages ud når man kalibrerer den? Er der nogen der har et godt råd, til at få det til at køre igen,jeg har ikke den store tekniske viden, så I skal måske være lidt tålmodige... :(


mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

R15 problemer

Indlæg af mgmone » 29 sep 2013 12:12

Hej
Start med at gå til output i service menu, kør running på en udgang af gangen, hvis udgang 1 tænder snegl sættes den til snegl, gentag på alle udgange indtil navn på udgang og det der er tilsluttet passer sammen, gå her efter til save settings. Lambda sonde kan let kalibreres selvoim den sætter i blot fyret har været slukket i 30 minnutter.

Har du brug for mere hjælp kan du kontakte mig på 2868 7360 fra mandag kl 700

Hilsen Karsten

Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

marxisme
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29 sep 2013 10:21
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Årligt forbrug: 3
Geografisk sted: Dollerup

R15 problemer

Indlæg af marxisme » 29 sep 2013 12:54

Hej Karsten, Allerede der har jeg problemer, jeg aner ikke hvad du mener. Jeg kan godt gå i service menu, men der er ikke noget der hedder output, og når du skriver "kør running" er jeg lost... Lambdasonden, er det den der sidder i røgrøret? Hvad måler ilten, hvor sidder den? Beklager.....

S_L_Nielsen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 nov 2011 12:31
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 120 + 80
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Dagligt forbrug: 8
Årligt forbrug: ??
Geografisk sted: Viborg

R15 problemer

Indlæg af S_L_Nielsen » 02 okt 2013 11:50

His du skrev hvor i landet du er, kunne det også være der var en i nærheden der kunne hjælpe. :)
Bor selv ved Viborg, hvis det er i nærheden! ;)
Mvh
Søren

marxisme
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29 sep 2013 10:21
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Årligt forbrug: 3
Geografisk sted: Dollerup

R15 problemer

Indlæg af marxisme » 02 okt 2013 19:24

Hej S_L_Nielsen, Beklager det skal jeg få rettet. Jeg bor i Dollerup ved Viborg. Karsten har været forbi og rettet min fejl, nu kører det upåklageligt. Dejligt med lidt varme i huset igen, det var blevet lidt koldt....Men dejligt at vide at der er nogen i nærheden der evt. kan hjælpe, var lidt lost....


S_L_Nielsen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 nov 2011 12:31
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 120 + 80
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Dagligt forbrug: 8
Årligt forbrug: ??
Geografisk sted: Viborg

R15 problemer

Indlæg af S_L_Nielsen » 02 okt 2013 20:33

Ja, det vigtigste er jo at du har varme på.. :) Bor selv i Almind, så det er da ualmindeligt tæt på. :D
Du skriver bare hvis vi skal sparke fyr en dag!

Mvh
Søren


Besvar