Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

RKU1 - VL25 - Reduceret kørsel - Optimalt?

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Michael_B
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 135
Tilmeldt: 07 nov 2012 18:13
Mit fyr: Benekov V-Ling 25 (2001)
Areal: 182 (2 plan)
Brændsel: Træpiller (GB Træpiller)
Fremviser gerne i postnummer: 9550
Dagligt forbrug: 30-40kg (24 Timer)
Geografisk sted: True, Mariager

RKU1 - VL25 - Reduceret kørsel - Optimalt?

Indlæg af Michael_B » 16 feb 2013 10:53

Ja nu har jeg leget lidt med reduceret kørsel med fyret, fra 30 min til 15 min men er der nogen tommelfinger regel mht hvordan det kører bedst?

Som nogen af jer ved så har jeg leget meget med indstillinger og kittet tallerken og andre småting gejling :)

Er der nogen tips til at undgå at pille gløde "grøden" falder ned i retorten, jeg synes jeg har prøvet forskellige ting men hvad kan man gører for at forsøge at undgå at de gløder falder så langt ned? er det reduceret kørsel som skal har mindre tid før det slår igang, mere eller mindre luft tilførelsen (i min) inden fyret går i reduceret kørsel?


Ellebaek
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26 dec 2017 00:16

Re: RKU1 - VL25 - Reduceret kørsel - Optimalt?

Indlæg af Ellebaek » 28 mar 2018 05:21

Må man spørge om du selv kom nærmere et svar på dit spørgsmål?? 😄 er selv en kende irriteret over man ikke kan have gulvvarme på feks badeværelset i sommerperioden :(

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: RKU1 - VL25 - Reduceret kørsel - Optimalt?

Indlæg af Lintz » 28 mar 2018 07:58

Ellebaek skrev:
28 mar 2018 05:21
Må man spørge om du selv kom nærmere et svar på dit spørgsmål?? 😄 er selv en kende irriteret over man ikke kan have gulvvarme på feks badeværelset i sommerperioden :(
Går ud fra at du har bemærket at tråden er fra 2013 - En anden ting er at hvis du trykker på Michael_B´s brugernavn kan du se at han sidst var aktiv i Dec. 2013 så forvent ikke lige et svar fra brugeren - Men måske du er heldig. :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar