Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hej Benekov bruger.

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Brugeravatar
Momme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 07 jan 2007 14:01
Mit fyr: Benekov 27PL silver
Areal: 260
Brændsel: Kirsbærsten
Dagligt forbrug: slukket pt.
Årligt forbrug: 10-15 ton.
Geografisk sted: Sydsjælland, Faxe, Orup

Hej Benekov bruger.

Indlæg af Momme » 02 okt 2007 12:15

Hej Levi,

Her er mange benekov rygklappere, man kan også kalde dem glade bruger.
Du har der også ret i at den nemmeset og bedste reklame er den en glad kunde giver til andre.
Jeg tror også at en af grundene til at der er så mange aktiven benekov bruger er at de fyre med mange mærkeligting (korn, raps, kirsbær sten tørvepiller osv.)

Jeg kan ikke rigtigt se hvordan vvs-eksperten er konkuranter hvis jeg har forstået det rigtigt så sælger i stoker til piller og koks (disse stoker er billiget og helt sikker pengene vær. Liagro sælger stoker til at brænde alt i små stykker (disse sælges noget dyrer men brænselt er så billiger).

og ja det er der ligt farlig at henvise kunder til er sted hvor der er mange der godt kan lide et andet mærke, med gør men det ikke for man jo helder ikke nogle der kan lige det mærke man sælge til at anbefaledet.

når jeg skriver her på forum er det for at hjælpe andre og selv få hjælp og idere ikke for at sælge benekov (hvis jeg komme til det er det kun fordig jeg er glad for mit fyr. Hvad der være et twinheat jeg hvad stågene så var det det jeg skrev ud fra men en uvarslet pris stigning fik mig til at skifte hest ved målstregen og nu er det benekov der står i fyrrumet og jeg er glad for mit fyr icon_cheesygrin.gif )
Du får HØJST de du betaler får (tit mindre)


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 02 okt 2007 12:19

Levi skrev:Da vores gamle forum (Som ikke kan nævnes med navn, da det censureres) ikke længere havde kampen med Rosendal vvs mistede siden dens primære virke, og brugerne forsvandt over på denne side.
Mener du http://www.pilleklubben.dk ?
Den censurering er ophævet for længe siden :)
Vedr. Rosendahl vvs er jeg ikke enig. Den kamp stoppede inden dette forum blev oprettet.


Nu skal vi nødigt fortsætte en gammel kedelig diskussion icon_cheesygrin.gif
Men når du ser brugere herinde anbefale et produkt fremfor et andet, så er deres grund mindst lige så god som din når du sælger de anlæg VVS E har på lager.
MvH Ulrik©

levi

Indlæg af levi » 02 okt 2007 12:48

Rosendal kampen stoppede længe inden - JA - men da kampen stoppede døde pilleklubben, og dette forum fik dermed grobund - hvilket er en god ting, dette forum er bedre end det gamle :0)

"Men når du ser brugere herinde anbefale et produkt fremfor et andet, så er deres grund mindst lige så god som din når du sælger de anlæg VVS E har på lager. "

Man kan som bruger ikke anbefale et produkt frem for et andet, medmindre man har kendskab til alle de omtalte produkter - derfor er debatten herinde lidt ensvejende da meget få har haft mere end 1 stoker - og dermed ikke har kendskabet til at kunne sammenligne.

Det er ingen kritik, men benekov er stærkt i overtal herinde pga. de mange års deltagen i forums, og derfor vil den model blive anbefalet - så længe der er uligevægt som nu, vil ingen forhandlere med bare lidt snusfornuft henvise kunder hertil af frygt for at kunden vælger et andet produkt - det er jo logik.

En fladskærmsforhandler af mærket prosonic eller lign. henviser jo heller ikke hans kunder til http://www.recordere.dk når hovedparten af brugerne derinde har panasonic eller pioneer skærme.

For at et forum skal være ligevægtigt, skal der være lige mange repræsenteret, det er en umulighed - men forklarer hvorfor benekov altid vil være i overtal.

levi

Indlæg af levi » 02 okt 2007 12:52

Meeen en af grundene er nok også at benekov folk er lidt "nørdede" - de vil have mange features, internetopkobling og des lige - det vidner typisk om meget aktive internetbrugere som vil kunne alt muligt via computeren :0)

Vores kunder er nok mere fru. Hansen typen, eller manden som bare vil have en stoker uden for meget bøvl som kornforbrænding kan give. - Så måske er det bare sådan det altid vil være.........

Jeg tror desværre ikke man kan ændre på fordelingen, den er der - og vil altid være der.

Brugeravatar
Momme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 07 jan 2007 14:01
Mit fyr: Benekov 27PL silver
Areal: 260
Brændsel: Kirsbærsten
Dagligt forbrug: slukket pt.
Årligt forbrug: 10-15 ton.
Geografisk sted: Sydsjælland, Faxe, Orup

Indlæg af Momme » 02 okt 2007 13:02

Man kan som bruger ikke anbefale et produkt frem for et andet, medmindre man har kendskab til alle de omtalte produkter - derfor er debatten herinde lidt ensvejende da meget få har haft mere end 1 stoker - og dermed ikke har kendskabet til at kunne sammenligne.
Det er rigtigt, men når du samligner de fyr du sælger med f.eks. Benekov har du så en benekov der hjemme?

og er det ikke også lidt svært at sammeligen ude at være farvet af hvad men selv har på lager :?:

Jeg vil hellere har råd om stoker fyr fra en bruger end fra 10 forhandler (ikke sagt at jeg ikke kikke ved de forskæligen forhandler men her er verden altid så lysserød)

Min erfaring siger at man aldrig finder en forhandler der er uparisk.

PS Dettet er ikke en svade rette mod Levi og hans forretning dette gælder generarl (men når men vil provokere for men tit svar der efter :) )
Du får HØJST de du betaler får (tit mindre)


Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Indlæg af Brian B » 02 okt 2007 15:26

Hej
Jeg har aldrig haft benekov, jeg var meget tæt på men nærrigheden tog over :lol:
Jeg har til gengæld haft multi 22 som vvs e sælger det er den største fejl jeg har lavet til dato, men det var osse den første stoker jeg købte, købte den dog direkte fra aså multi da vvs e ikke kunne tage sig sammen og ringe tilbage med en leveringstid/dato trods flere forsøg, og sparede så magasinet som er med i prisen hvis den købes direkte.
Min oplevelse var dog osse at billedet kan blive meget lyserødt hos en forhandler.
har siden lavet min egen og modificeret en overdahl med et par omrøre til at brænde mink savsmuld, 3 fyrrings sæson med 3 stoker, hvorfor spørger nogen ? for sjov jeg syntes det er sjovt at skrue i stoker.
Jeg har altid haft meget glæde af dette forum og bare fordi der er meget benekov er det ikke ens betydene med det kun kan bruges der til. og selv om man spørger til andet bliver der stadig svaret det er jo ikke sådan der sidder en flok i hjørnet og ikke vil snakke med andre eller om andet.
Jeg har det dog ikke så godt med at visse forhandler/produktcenter fisker her inde, da jeg mener det skal være bruger uden økonomiske intresser i foretagnet der skal sige deres mening og ikke en der tjener på det, det har jeg aldrig oplevet liagro gøre når han blander sig er det kun for at rette misforståelser eller komme med fakta og det er sgu iorden, det samme med DB og KSM.
Bare min mening.
Jeg syntes det er et rigtig godt forum
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx

Brugeravatar
Momme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 07 jan 2007 14:01
Mit fyr: Benekov 27PL silver
Areal: 260
Brændsel: Kirsbærsten
Dagligt forbrug: slukket pt.
Årligt forbrug: 10-15 ton.
Geografisk sted: Sydsjælland, Faxe, Orup

Indlæg af Momme » 02 okt 2007 16:23

Jeg syndes det er ok med også aktive forhandler her i forumet. Så længe reglen om at de skal under skrive sig med hvem der er her. (det er ikke så tit at man kan handel med en sælge der har tid til at tænke før han svare (det ville nogle gange være rat i den virkelige verden hvis de gjore det icon_cheesygrin.gif )

Og lige for ikke at nogle tror at jeg vil træde på bestemt tær så er det ment generelt :!: (så generelt at det ikke kun gælder for vvs folk (Jeg tror min gamle brance er en af de værste (radio & TV))
Du får HØJST de du betaler får (tit mindre)

Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Indlæg af Julehund » 02 okt 2007 17:12

øj så faldt bomben over tjekken!! icon_cheesygrin.gif
jeg havde også nær købt benekov, men blev forelsket i et anlæg fra gejs. syntes det virkede mere robust, og ja jeg er westjyde, vi kan godt lide når noget er lavet af en svær kaliber!! :great: og det er fyret fra gejs!! men om det virker, det aner jeg ikke endnu!! men så snart der er ild i banditten skal jeg nok komme med en masse input! (for der er vel kun et par stykker med gejs herinde!?)
nå jeg skal sgu nok finde ud af det! det er jo med en zelio plc, så der er ikke alt det der ilt"forstyrring" på! :lol:

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 02 okt 2007 19:01

Ja man kan da blive kaldt for meget hvis man er glad for sit fyr og for at hjælpe andre på et offentligt forum. :?: :!:

Rygklapper; Hvis ryg er det jeg klapper??? Hvis nogle tror at det er Liagros, tager de desværre grueligt fejl. Eller måske Benekov-ejere er provisionslønnet af Karsten for vores indlæg, ja så må han da have forlist mit konto nummer, for jeg har endnu ikke set nogle penge :(

Den med at ikke at ville henvise kunder til et forum er da det dummeste jeg har hørt. Hvad er i bange for? Hvis folk spørger til en kedel har jeg da endnu ikke opdaget folk løbe i den anden grøft og råbe Benkov, Benekov. Nogle vil kun fyre med piller eller vil ikke bruge mange penge på et anlæg, og de får da så vidt jeg har fulgt med herinde ikke at vide at de skal spare noget mere op og komme igen når de har råd til at andet fyr. :shock: Bliver der derimod spurgt til 3 forskellig mærker er det vel kun rimeligt at folk kommer med de input de har. Og ja så kan det da godt være at der er overvægt af Benekov-ejere, men hvorfor mon. Mange problemer? Nej det tror jeg ikke, for så villle der vel ikke blive solgt så mange, og det ville hurtig rygtes det var noget lort.
Næ kig hellere indad og spørg om i forsøger at skjule noget for kunderne, ved ikke at oplyse om en sådan hjemmeside. Jeg ville da blive sur hvis jeg købte et fyr og senere fandt ud af hvis mange havde problemer med dem. Hvis man har sit produkt iorden og sælger så mange fyr som nogle tilsyneladende gør, vil det smarteste da være at få dem til at skrive om alt det gode, så balancen kan blive bedre, men hvis man ikke tror på sit produkt, ja så er det jo med at skjule det. Hvorfor mon Karsten siger at man skal tage ud og se nogle anlæg i drift og snakke med ejerne inden man beslutter sig for at købe. Han tror nok på produktet.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

liagro
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 160
Brændsel: Diverse piller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af liagro » 03 okt 2007 07:56

Hej Levi
Hvis du synes at der er for mange glade Benekov brugere på forum kan du da bare henvise dine kunder til DTI's liste hvor Benekov andelen kun er 5% af samtlige godkendte anlæg. For du er da vel ikke bange for at potentielle kunder sætter sig ind i sagerne inden de køber stoker.
Hilsen Karsten


Besvar