Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hej Benekov bruger.

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Brugeravatar
Bowhunt
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 89
Tilmeldt: 29 dec 2006 22:19
Mit fyr: KSM 325-18I
Areal: 280 m2
Brændsel: Træpiller og Brænde
Årligt forbrug: 6 ton + Brænde
Geografisk sted: Spjellerup ved Næstved

Hej Benekov bruger.

Indlæg af Bowhunt » 01 okt 2007 16:07

Ja kære venner, I må meget undskylde dette emne!

Men på dette forum drejer det sig kun efterhånden kun om Benekov, og næsten ikke andet.
Jeg tjekker dette forum næsten hver eneste dag, men de fleste spørgsmål drejer sig næsten kun om dette produkt, eller de problemer I har, eller forbedringer til dette produkt.
For os andre især for mig er det RET SÅ KEDELIGT. Benekov er helt sikkert et godt produkt, men spørgsmålet er selvfølgeligt, har den største skare af medlemmer i dettte forum kun Benekov? Eller er der andre bruger af dette forum som forhåbentligt har andre pillemisbruger eller andet? det virker enten som det kun drejer om Benekov og ikke andre former for stokere.
Men det er måske fordi at vi andre som er medlemmer af dette forum, ingen problemer har med vores Stokere, hvem ved. Jeg har ingen problemer overhovedet, med min stoker, den kører suverent uden nogen problemer, dejligt for mig og andre der har samme stoker.

For mit vedkommende, da jeg skulle invistere i ny stoker sidste år, med det jeg ønskede.
Fyre med alt,(bortset fra svigermor), inkl. brænde, så kontaktede jeg(TKI) for det samme, og den eneste der de kunne garantere var KSM. Karsten fra Liagro kunne ikke garantere mig det samme selv om han prøvede.
Venligst give mig lidt feedback på denne meddelse, da forummet efterhånden er blevet ret så kedeligt og uinteressant for os andre bruger. ( dette er venligt ment)

Mvh John
Last edited by 1 on Bowhunt; edited 3 times in total


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 01 okt 2007 16:38

Hej John

Emnet har vist været oppe før, men jeg forstår såmænd godt at du bringer det på banen.
Jeg forstår også godt at det er kedeligt for andre at læse om benekov når man nu engang har et andet anlæg.

Der er rigtig mange benekovbrugere og de er også meget aktive. Det synes jeg er dejligt.
Hvorfor der ikke er så mange aktive i de andre kategorier kan man kun gætte sig til.
Måske har det bare noget at gøre med brugernes internetvaner, måske er Benekov ejere mere villige til at skrive om deres erfaringer og probemer osv.
Måske kan de bare godt lide at bruge lidt af deres fritid på forumet. Et behov andre måske ikke har.

Men der sker da også noget i Baxi, Multi, Scotte og flere andre kategorier.

Den eneste måde at løse det problem på er, at skaffe nogle KSM brugere til forumet. Og brugere af andre anlæg for den sags skyld.
Vi har i hvert fald pladsen til det.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Bowhunt
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 89
Tilmeldt: 29 dec 2006 22:19
Mit fyr: KSM 325-18I
Areal: 280 m2
Brændsel: Træpiller og Brænde
Årligt forbrug: 6 ton + Brænde
Geografisk sted: Spjellerup ved Næstved

Indlæg af Bowhunt » 01 okt 2007 17:19

Hej Ulrik.
Tak for din respons på emnet som jeg bragte op. Er glad for forrummet, og der er altid et seriøst svar.
Hvor problemet ligger er måske at der ikke er de store problemer med andre stoker, eller der er mere fokus på "specielle stokere" hvem ved.

Savner måske lidt mere fokus på andre Stokere, hvem ved?
Måske skal jeg kun glæde mig over at min stoker kører 100 %, men havde selfølgelig også lyst til at dele ud af mine erfaringer!
Mvh
John

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 01 okt 2007 17:42

Jeg vil da godt pointere at min kører uden problemer og har altid gjort det, og ja, det er en Benekov. Jeg vil ikke mene der er større problemer med Benekov end andre stokere, men enten er ejerne af andre stokere ikke så glade for at sige der er problemer med deres stoker der har kostet det dobbelte, eller også har de ikke fundet vej til dette forum. En ting er ihverttfald sikkert, alle stokere har deres særheder, men derfor er det ikke sikkert det er stokernes skyld. Det kan ligeså godt være anlæggets skyld, eller den smed der har monteret det der ikke har været for heldig. Gennem mit erhverv har jeg set en del anerkendte stokere med problemer, Baxi, twinheat, ksm, passat osv. Men derfor vil jeg da ikke fraråde folk at købe dem p.g.a problemer. Mange af disse spørgsmål i forum er jo ikke direkte problemer med et fyr der ikke kører, men tit en forbedring, justering.
Dybest set kan en KSM vel også forbedres, eller er det den perfekte stoker der er lavet??
Der er vel heller ingen der tvinger folk til at læse i et forum de syntes er kedeligt, jeg er heller ikke at finde på http://www.peddigrørgørmiggladogmunter.dk :wink:
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Brugeravatar
Momme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 07 jan 2007 14:01
Mit fyr: Benekov 27PL silver
Areal: 260
Brændsel: Kirsbærsten
Dagligt forbrug: slukket pt.
Årligt forbrug: 10-15 ton.
Geografisk sted: Sydsjælland, Faxe, Orup

Indlæg af Momme » 01 okt 2007 17:42

Jeg tror en af grunde til de meget aktive benekov bruger er at man blive hørt hvis man har problemer eller en ide.
Har man idere der kan gøre fyret beder, så er Karsten med på at få der lavet så det komme med en opdate. :great:
Et godt eks. på dette er ad den nu er muligt at gemme 3 setup hvis man skifter brænsel. Der er også komme et PC interface og forbrugs måler osv osv. :great:
En anden ting der er anderledes er at man kan opdatere sin forbrandingsmetode til den nyeste som med Tonadoen man kan smiden i en gamle 25'er med en del år på bagene 8)
Du får HØJST de du betaler får (tit mindre)


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10374
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 01 okt 2007 18:27

hej bowhunt...

der er meget benekov.... ingen tvivl om det...

Men jeg synes faktisk de andre modeller begynder at tage del i emneren...

det har været meget værer med fordelingen... men der er langt i nu.. inden alle modeller vil være repsenteret ens..

min nabo har en ksm der er 3-5 år gammel den har fået ny styring 2 gange men det er aldrig blevet helt godt med moduleringen...

han har sat akumoleringstank til og fyrer op 1 gang daglig putter så det i tanken der passer med akumoleringenstanken er oppe på de grader han vil have...
det virker ganske fint...

For ganske nyeligt har vi da fået tekniker fra ksm på forumet han er vist meget inde i sagerne... hvis ksm ville fortælle deres kunder at der er et forum man kan få hurtig hjælp på... hvis der lige er en ting man bliver i tvivl om..
det er sometider nemere at spørge på et forum end at lige få ringet til firmaet(måske en aften eller wekend)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Klaus » 02 okt 2007 07:16

Jeg tror også, nu jeg tænker over det, det kan være fordi at Karsten fra Liagro har været meget aktiv på diverse stokerforums, har været god til at svare mails, profilere sig på nettet og derfor har solgt til mange net aktive.
Da jeg søgte stoker skrev jeg den næsten samme spørgsmåls-mail til alle leverandører af fyr, jeg tror jeg fik svar fra 30-40%

Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af soc » 02 okt 2007 07:39

Og nu vælter det ind med indlæg fra benekov brugere........

Fint nok.

Personligt mener jeg at Benekovs succes skyldes at, Karsten er ene importør og tegner virksomheden Liagro flot. Karsten har valgt en strategi, og den virker. Alle andre sælgere har valgt en anden strategi. Og den strategi, giver nogle gange bagslag.

Baxi/Reka sælges af den lokale vvsér. og så videre... og så videre med de andre kendte mærker.

I lokalområdet har stoker kunderne, de anlæg som den lokale vvsér sælger. Derforuden er der nogle kloge kunder der ikke stiller sig tilfredse med det anlæg som den lokale har valgt at have på hylden.

Sådan en kunde er jeg.

At Benekov er populært herinde er ikke overraskende. Benekov er/var også populært i de tidligere fora hvor vi mødtes.

At vi elsker tjekken, skyldes vel at hun har gode former og en dejlig glød.

Kun i sub foras så som multiforum og jp´s forum er focus et andet sted.

Dette er et fora, hvor alle kan snakke om alt.
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif

Brugeravatar
Momme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 07 jan 2007 14:01
Mit fyr: Benekov 27PL silver
Areal: 260
Brændsel: Kirsbærsten
Dagligt forbrug: slukket pt.
Årligt forbrug: 10-15 ton.
Geografisk sted: Sydsjælland, Faxe, Orup

Indlæg af Momme » 02 okt 2007 10:18

Ja det med man kun kan købe en reka gennem den lokale vvs mand fik mig til at vælge dem fra.
Hvis man ikke kan klare konkurensen på nettet så er prisen for dyr.
Du får HØJST de du betaler får (tit mindre)

levi

Indlæg af levi » 02 okt 2007 11:38

Jeg vil gerne svare ud fra mit indtryk af situationen - så al hetz frabedes på forhånd :0)

Det er primært et markedsføringsspørgsmål - Liagro har altid (Så vidt jeg husker) solgt sig selv på diverse forums, og taktikken er jo fin nok for en mindre virksomhed.

Da vores gamle forum (Som ikke kan nævnes med navn, da det censureres) ikke længere havde kampen med Rosendal vvs mistede siden dens primære virke, og brugerne forsvandt over på denne side.

Uden at vide det er jeg næsten 100 procent sikker på at liagro henviser mange potentielle og nuværende kunder til netop dette forum - og taktisk er det jo smart nok, for her har liagro en gratis reklamesøjle. Netop af denne årsag henviser vi ikke kunder hertil - hverken nuværende, eller kommende - ikke fordi vi ikke syntes forummet er fint - men fordi indstillingen herinde ikke er objektiv - der er - og ja undskyld på forhånd - simpelthen for mange rygklappere, og det er så tydeligt, og skinner så ofte igennem.

Hvis man har spørgsmål til en benekov, har mange svaret herinde - har man problemer en weekend har mange en løsning herinde - taktikken er at I hjælper hinanden, og det aflaster Liagro - derudover bliver også Liagro klogere ved at læse om jeres fejl, og løsninger.

Er der et indstillingsproblem ingen kan løse, kan Liagro svare 1 gang for alle i dette forum, og problemet er løst.

Hvis man kigger på produkter på markedet er en ting sikkert, I har vendt de produkter som installatørerne sælger - de er - og vil aldrig blive aktive herinde, da stort set ingen installatører kender dette forum - derudover er en installatør også bange for at se priser på forskellige produkter - og i særdeleshed en billigere pris end han kan levere f.eks en baxi til.

Så er der os - som landsdækkende grossist - der er ingen tvivl om at vi er den virksomhed i DK som sælger flest stokere, og har været det de sidste 3 - 4 år - problemet med henvisninger fra vores side er at vi egentlig ikke har en "fast" ansat som kan sidde herinde, besvare - og løse problemer INDEN kunden bliver henvist til et andet Benekov produkt - jeg er her fordi jeg pt. har lyst, og fordi det endnu er sjovt at argumentere fremprovokere, og debattere - og ikke fordi det står i min kontrakt at jeg skal være her.

Og så er jeg her også fordi jeg faktisk kan hjælpe mange, og ikke overdriver kvaliteten af ledningerne i vores kedler :0)

Husk nu benekov folk - læs dette indlæg objektivt, det er ingen kritik - blot mit indtryk.


Besvar