Problem med den nye software

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
RasmusP
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 119
Tilmeldt: 09 jan 2007 09:10
Mit fyr: Benekov vl 25
Areal: 150
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Bukkerup, Sjælland

Problem med den nye software

Indlæg af RasmusP »

Jeg har nu oplevet 5-6 gange at komme ud til fyret hvor der bare står "stoppet" på displayet.

Jeg har snakket med Karsten om problemet og han mener at det er en fejl i den nye software og vil få teknomagic til at se på problemet.

Men er der andre der har oplevet dette problem og eventuelt har fundet en midlertidig løsning indtil den nye software kommer !
Rasmus

Flexsnegl - Kridtdossere - Trækstabilisator

"Livet er som et varmt karbad - Jo længere man bliver i det, des mere rynket bliver man!" Garfield

Mr. X
Stoker VII
Stoker VII
17
Indlæg: 270
Tilmeldt: 03 jan 2007 10:47
Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ca 8-10 to
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Problem med den nye software

Indlæg af Mr. X »

RasmusP skrev:Jeg har nu oplevet 5-6 gange at komme ud til fyret hvor der bare står "stoppet" på displayet.

Jeg har snakket med Karsten om problemet og han mener at det er en fejl i den nye software og vil få teknomagic til at se på problemet.

Men er der andre der har oplevet dette problem og eventuelt har fundet en midlertidig løsning indtil den nye software kommer !
Yep - gå ind under "røgtemperatur", sæt den til det laveste det kan lade sig gøre ( ved min var det -25 grader !!), og sæt tiden til 30 minutter . Mit gik også ud 2 gange lige da jeg havde fået ny software, men efter jeg har ændret opsætningen på røgtemp, har det kørt lige siden - og MEGET mere roligt end før opgraderingen icon_cheesygrin.gif

Men rart at Technomatic vil se på det - for det ER vel sjældent at røgtemperaturen kommer så langt ned :wink: - før stod den vist til 25-30 grader (kan jeg ikke helt huske - ) men ihvertfald var temperaturen slet ikke nede på det den var sat til som minimum. Men som midlertidigt fix har det virket hos mig !

Allan
Brugeravatar
RasmusP
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 119
Tilmeldt: 09 jan 2007 09:10
Mit fyr: Benekov vl 25
Areal: 150
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Bukkerup, Sjælland

Indlæg af RasmusP »

Tak for tippet det skal prøves :great:
Rasmus

Flexsnegl - Kridtdossere - Trækstabilisator

"Livet er som et varmt karbad - Jo længere man bliver i det, des mere rynket bliver man!" Garfield
Brugeravatar
Svendsen
Stoker II
Stoker II
17
Indlæg: 51
Tilmeldt: 16 dec 2006 19:51
Mit fyr: Scotte 16kW BS1016
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Gråsten
Blevet takket: 1 gang

Indlæg af Svendsen »

Tjaa...man skulle jo mene det blev bedre med en opgradering, og ikke værre... :?

Besvar