Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af Emborg41 » 21 apr 2012 12:29

Hej

@quas100.
Det er almindeligt, at en kurator prøver at hente så mange penge ind til konkursboet som muligt. Ligeså er det også næsten umuligt for kuratoren at have et fuldt overblik over boet, hvorefter de skyder med spredehagl :evil:

Peter


Sibbe
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23 mar 2011 12:48

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af Sibbe » 24 maj 2012 10:12

Som kreditor i konkursboet efter Benekov A/S, og med en dommerkendelse på at Benekov A/S skylder SIGA electronics ApS penge, krænker det min retsbevisthed at MGM boilers ApS (Med Karsten Jørgensen som medarbejder) sælger pillefyr med prøvningsattester som er ejet af Benekov Danmark A/S (Konkursboet). Jeg ved ikke om det er ulovligt, men moralsk forsvarligt vil jeg ikke kalde det!!!

se blot her:

http://www.mgm-pillefyr.dk/node/2

http://www.biomasse.teknologisk.dk/kedl ... asp?id=437

/Sten

SIGA electronics ApS
SIGA electronics ApS

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af Bigfoot » 24 maj 2012 10:48

Sibbe » 24 May 2012, 10:12 skrev:Som kreditor i konkursboet efter Benekov A/S, og med en dommerkendelse på at Benekov A/S skylder SIGA electronics ApS penge, krænker det min retsbevisthed at MGM boilers ApS (Med Karsten Jørgensen som medarbejder) sælger pillefyr med prøvningsattester som er ejet af Benekov Danmark A/S (Konkursboet). Jeg ved ikke om det er ulovligt, men moralsk forsvarligt vil jeg ikke kalde det!!!

se blot her:

http://www.mgm-pillefyr.dk/node/2

http://www.biomasse.teknologisk.dk/kedl ... asp?id=437

/Sten

SIGA electronics ApS
der er vel jurister/advokater som kan svare betydelig bedre end alle os herinde på sådan en sag????

Jeg kan sagtens følge dig i sagen, jeg havde også været tosset ved at opdage sådan noget. Men konkursverdenen er og bliver noget underligt noget.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

remme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 3 gange

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af remme » 26 maj 2012 14:16

hej Sten/sibbe
Jeg kan kun til slutte mig Bigfoots udsagn. Den slags støder også min retsbevidsthed. og moral... Nu ved vi jo ikke om kurator har solgt den ud af boet eller om Karsten fik det gjort før konkursen trådte i kraft. :(

Sibbe
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23 mar 2011 12:48

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af Sibbe » 28 maj 2012 17:24

Kurator Har ikke solgt dette, og godkendelserne ejes stadig af Benekov Danmark A/S ifølge DTI, derfor mener jeg at det må betegnes som tyveri, det MGM boilers ApS & Karsten Jørgensen har gang i.
Men selvfølgelig, hvis Karsten Jørgensen solgte alle rettighederne til MGM boilers ApS, da han var direktør for Benekov Danmark A/S, er alt jo OK - med mindre han var i såkaldt "ond tro".

Jeg håber kurator gør noget ved dette :-)

/Sibbe
SIGA electronics ApS


remme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 3 gange

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af remme » 28 maj 2012 20:00

Uff. Det lyder sgu beskidt af både MGM boilers aps og Karsten J.
Jeg forstår ikke helt, hvorfor Karsten på side 5 i denne tråd havde så travlt med at tage afstand fra dig Sibbe, og dit uskyldige spørgsmål om hans tilknytning til MGM boilers aps.
Karstens reaktion står nu i et andet lys også set i forhold til at du har oplyst at have en dommerkendelse på et tilgodehavende hos Benekov A/S
Jeg kan kun opfordre dig til selv at gøre kurator opmærksom herpå og ikke kun skrive det herinde.

Sibbe
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23 mar 2011 12:48

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af Sibbe » 28 maj 2012 23:49

Tak for kommentaren Remme!!
Er gjort - men jeg synes advokater arbejder lidt langsomt, og skulle lige have lidt overtryk af kedlen!! :oops:

/Sibbe
SIGA electronics ApS

remme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 3 gange

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af remme » 29 maj 2012 10:29

Jeg forstår dig udemærket. :roll: Det er frusterende at bare sidde og kikke på den slags. :evil:

En ting er, at Karsten er god og karimatisk til at sælge sin vare, men min oplevelse har også været, at interessen for kunden derefter faldt til et absolut minimum, samt at forståelsen både hos Karsten og hans underleverandør af, hvorledes den solgte løsning skal laves, lå på et mangelfuldt plan. Man kan jo bare læse en del af trådene i Benekov forum'et for at se nedturen tage fart.
Jeg har således selv måtte få mit anlægs rør rettet til efterfølgende og kan nu forhåbentlig slippe for at mit anlæg tæres i stykker på trods af at jeg købte en færdig løsning af Karsten. :(

Ligeledes har jeg haft problemer vedr. linux-styringen :cry: , uden at jeg skal kunne sige, hvem der har fejlen ang. det. Den sidste version af softwaren, som jeg fik via Karsten, virker stabil mulig at optimerer på. Heldigvis er jeg heller ikke "tabt bag en vogn" og har nu langt om længe fået den optimeret i fyret. :great: Omend det har været med mange forsøg og små justeringer :)

Jeg kunne dog også godt ønske mig en god/bedre manual til softwaren, men der er jeg nok bare også en af de uheldige kunder, som har stødt på Karstens måde at føre forretning på og blevet fanget i jeres konflikt ang. softwaren. :roll:

Hold os orienteret om udviklingen i sagen herinde Sibbe.

Sibbe
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23 mar 2011 12:48

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af Sibbe » 29 maj 2012 11:20

Hvilken software har du, og hvilken manual har du?
Du kan maile til mig oplysninger via min web sigaconsult.dk, så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig!!!

/Sibbe
SIGA electronics ApS

remme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 3 gange

Konkurs? Benekov/Liagro/Karsten Jørgensen

Indlæg af remme » 29 maj 2012 16:22

:great: :great: :great: Dejligt.
Jeg får lige tjekket op på versionsnummeret i weekenden og kontakter dig via din web-side..

Mht. dokumentation på linux softwaren til mit fyr fik jeg intet af Karsten J. :cry: :evil: Der var kun en TM 3006 manual med. Heldigvis var jeg så heldig at komme med herinde og kunne downloaded manualerne fra din hjemmeside, :great: før de blev pillet af efter maj 2011.


Besvar