Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Benekov - eller?

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Benekov - eller?

Indlæg af neonus » 05 aug 2007 11:29

Hej.

Jeg står overfor at skulle investere i en ny fyrløsning (har netop købt en gård hvor der idag er oliefyr - pyha det er dyrt).

Jeeg har kig åde på benekov samt en scotte løsning.

Jeg vil nok primært bruge træpiller - men det er jo ok hvis der er mulighed for at fyre med andet!

Jeg har indtryk af at benekov er virkelig prima kvalitet, som er dømt til at holde i mange år - scotte ser lidt mere spinkelt ud - særligt sneglen syntes jeg virker lidt bekymrende spinkel.

Men hvad siger erfaringerne? Jeg skal have stabil høj-effektiv drift.

Derudover vil jeg høre om priserne. VVS-grossisten har en L25 til under 20.000, hvor en L25 ved Liagro koster omkring 27.000. Hvori ligger forskellen (for der må givetvis være en forskel).

Lige et tillægs spørgsmål - er der nogle der har bestilt (og modtaget) varer fra http://www.vvs-engros.dk Jeg har flere gang forsøgt at maile dem - uden at de har svaret - Istedet forsøgte ejg at ringe. 3 gange skulle jeg kalde op. 1&2 gang var beskeden at han ikke kunne svare på nogle spørgsmål da alle medarbejderne var på ferie. 3. gang spurgte jeg igen til stoker løsningerne - der var svaret at han ikke ville sælge nogen stoker til mig - fordi jeg sagde at jeg skulle have en god og stabil løsning - sådan noget fandtes ikke inden for stoker verdenen. Det virker som om de bevidst ikke vil sælge noget som helst - Derfor er jeg interesseret i om andre har modtaget varer fra dem - priserne er jo ok lave!

Martin


Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Indlæg af Brian B » 05 aug 2007 13:31

Hej
forskellen er rimelig stor mellem liagro og grossisten prøv at læse denne tråd.
viewtopic.php?t=143&highlight=
scotten ved jeg ike noget om men har aldrig hørt om nogen der kan få den til at køre på ren korn
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx

hansen38
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05 aug 2007 15:06

Indlæg af hansen38 » 05 aug 2007 15:12

og så er der det at grossisten er gået konkurs med 80 mil. de har starte et ny firma grossisten aps men det har en gæld på 67mil. så man kan jo risiker det at hvis man køber en kedel hos dem at de ikke findes mere ”farvel garanti”

hilsen Hansen

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 06 aug 2007 11:38

Derudover vil jeg høre om priserne. VVS-grossisten har en L25 til under 20.000, hvor en L25 ved Liagro koster omkring 27.000. Hvori ligger forskellen (for der må givetvis være en forskel).
Så vidt jeg ved er det ikke den samme kedel.
Liagro er eneimportør af den danske model som er godkendt til det danske marked.
Du kan ikke få tilbehør hos Liagro til en model købt ved vvs grossisten.
Det kan være Tornado, selvtænder osv.
Jeg tror heller ikke at displayet på den fra vvs G er på dansk.

Scotten er følsom overfor slagge, det er Benekoven ikke. Den kan derfor klare træpiller af dårlig kvalitet og det kan Scotten ikke uden driftstop.
Men der er også stor forskel på prisen.
MvH Ulrik©


Besvar