Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Knagende lyde

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
poul jensen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 30 dec 2006 10:05
Mit fyr: Benekov 25 silver m/ Tornado
Areal: 350
Brændsel: roefrø og andet sært
Dagligt forbrug: 65 kg pt.
Årligt forbrug: 18
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 1 gang

Knagende lyde

Indlæg af poul jensen » 27 jun 2007 16:45

Jeg har lige fået 6 tons roefrø blæst ind, det støvede så meget at skilsmissepapirerne kommer frem hvis det sker igen.......
I starten kørte det fint, men så begyndte sneglen at knage, ikke bare lidt som det sommettider er sket, men rigtig meget. Jeg skrev til Liagro for 3 dag siden, men har ikke fået svar! Ligner ikke Karsten, måske sidder han på en palmeø og venter på at kulden skal indfinde sig.
Nå jeg måtte selv igang, efter at have renset det hele tog jeg Tornadoen ud så jeg kunne komme til at banke sod af ned i retorten. Der kom nogle stykker af som var næsten to cm tykke. Nu er jeg ved at starte op igen, den knager ikke endnu så måske var det bare det.

Var det ikke skønt med et helt indlæg uden ord som "garanti" "Corten stål" "sagsanlæg" og alt det andet kedelige?
Jeg savner indstillinger til den nyeste styring, tidligere fandtes de på skrift er der nogen der har noget ? Profil: korn er jo ikke bare en fast indstilling men veksler sommer og vinter.

Lad os få noget frost så vi kan komme igang med at pille.

God sommer
Poul jensen


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 27 jun 2007 23:08

Var det ikke skønt med et helt indlæg uden ord som "garanti" "Corten stål" "sagsanlæg" og alt det andet kedelige?
Ja, det var så ikke helt uden alligevel :)

Det kan sagtens være pga. tilstoppelse at den knager. Min gjorde i starten, men det var fordi den lige skulle slides til.
Jeg savner indstillinger til den nyeste styring,
Velkommen i klubben :) Det savner vi andre også.

Fortæl lige lidt mere om roefrø, hvordan brænder det, aske, slagge, pris?
MvH Ulrik©

Mr. X
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 03 jan 2007 10:47
Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ca 8-10 to
Geografisk sted: Midtjylland

Indlæg af Mr. X » 02 jul 2007 17:49

[quote="

Det kan sagtens være pga. tilstoppelse at den knager. Min gjorde i starten, men det var fordi den lige skulle slides til.

[quote]

Hæh - jeg tror sku Poul's ER slidt til ! Min knager ofte - og så går det i sig selv igen. Hos mig tror jeg det er fugten i mit korn der sammen med kridtet laver nogle mini-kridtpropper - men med roefrø er vi vist blanke herinde ! Så Poul, hvad var prisen, skal der kridt i, osv ?

Jeg er forresten gået med på "moden" - og gået over til 8% ilt ved korn ! Det fungerer ihvertfald fint her ved sommertemp - og det fortsætter jeg nok med.

Men - som Poul siger - lad os nu få en "sticky" eller hvad de kaldes - de emner der bliver ved at stå øverst - hvor vi hver især kan smide de indstillinger op som vi bruger. Er det ikke noget vi kan fixe inden vinteren Ulrik ?

mvh
Allan

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 02 jul 2007 18:04

Men - som Poul siger - lad os nu få en "sticky" eller hvad de kaldes - de emner der bliver ved at stå øverst - hvor vi hver især kan smide de indstillinger op som vi bruger. Er det ikke noget vi kan fixe inden vinteren Ulrik ?
Vi skal til at heve lidt gang i Vidensbasen, den findes på Portalen:
kb.php
Jeg har lige oprettet en kategori til indstillinger.
MvH Ulrik©


Besvar