Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

alternativ til leister??

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Jesper1981
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 20 dec 2009 23:37
Mit fyr: Benekov R15 tornado
Areal: 197
Brændsel: Samba Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 8-10
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Vestjylland- Skjern

alternativ til leister??

Indlæg af Jesper1981 » 29 sep 2011 21:08

Hejsa herinde. Jeg har lige rodet alle kasserne igennem fra da jeg købte fyret (R15) og fundet en leister eltænder men da jeg fik kigget nærmere på den er motoren sodet helt til og har sat sig fast. Så ville jeg lige høre om der ikke er andre alternativer end den da godt 4000 er da noget for en ny... OG lige et måske meget dumt spørgsmål men jeg kunne se da jeg bladrede rundt i reservedelene på Liagro at det er en korn rist der sidder i vil det give ekstra udnyttelse hvis jeg køber en rist til træpiller som jeg fyrer med. :oops: håber nogen kan hjælpe en nybegynder


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

alternativ til leister??

Indlæg af Klaus » 30 sep 2011 06:25

Du har købt fyret brugt ?
Liagro har en anden model til S15 og den er der mere skrald i, men om den kan bruges til en R15 ved jeg ikke. Den er sikkert også dyrere.
Kan Leisteren ikke ikke renoveres?
Hvis du har en fin forbrænding med kornbrænderen, er der ikke meget vundet med pillebrænderen, den er god hvis du fedtefyrer meget om sommeren, eller har et meget lavt forbrug.
Men hvorfor fyrer du ikke med korn eller andet?

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

alternativ til leister??

Indlæg af Flunk » 30 sep 2011 07:17

Jesper1981 » 29 Sep 2011, 21:08 skrev:Hejsa herinde. Jeg har lige rodet alle kasserne igennem fra da jeg købte fyret (R15) og fundet en leister eltænder men da jeg fik kigget nærmere på den er motoren sodet helt til og har sat sig fast. Så ville jeg lige høre om der ikke er andre alternativer end den da godt 4000 er da noget for en ny... OG lige et måske meget dumt spørgsmål men jeg kunne se da jeg bladrede rundt i reservedelene på Liagro at det er en korn rist der sidder i vil det give ekstra udnyttelse hvis jeg køber en rist til træpiller som jeg fyrer med. :oops: håber nogen kan hjælpe en nybegynder
Jeg brugte også tidligere Leister som el-tænder.
Tænder op 3 gange i døgnet i sommerperioderne.
Men nu har jeg pillet Leisteren af, og blot ced at lave opstartspulen stor nok, kommer der gløder der langsomt er brændt lidt ned i herden frem, og kan efter 6-7 timers slukket fyr selv starte op.
Min er også en R15.
Jeg tror du måske helt kan undvære din el-tænder.
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Jesper1981
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 20 dec 2009 23:37
Mit fyr: Benekov R15 tornado
Areal: 197
Brændsel: Samba Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 8-10
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Vestjylland- Skjern

alternativ til leister??

Indlæg af Jesper1981 » 01 okt 2011 23:55

Hej igen. Klaus: Ja jeg har købt fyret brugt da en bekendt har en pl27 dog til et noget større hus, og han fik mig overbevist om at Benekov var det eneste rigtige. Nej jeg tror ikke rigtig liesteren kan rep. den ser ud til at have været meget varm. Jeg har nu prøvet at køre med Flunks indstillinger (tak for lån) :) og problemet er blevet løst så nu skal der vidst kun små justeres lidt. Ang pillebrænderen tror jeg måske godt kunne blive en investering da jeg syntes den jeg har i nu ikke rigtig lukker helt tæt rundt om retorten og derved kommer luften vidst ikke ud de rigtige steder :)

Bergstrøm
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15 feb 2011 18:13

alternativ til leister??

Indlæg af Bergstrøm » 02 okt 2011 15:43

Hej Jesper,

Hvis du har en Leister tænder, som ikke virker, så send den over til os, hvis du tror der er mulighed for at den kan renoveres. Vi er autoriserede Leister forhandlere og har alle reservedele på lager.
Leister har i mere end 60 år udviklet varmluftsteknologiske apparater og maskiner til en bred vifte af industrier herunder de velkendte tændere til storkerfyrsindustrien.
Produkterne fra Leister er unikke i kvalitet og holdbarhed, men skal som alle andre produkter også serviceres. Vi servicere apparater fra dag til dag, så hvis uheldet er ude kan i regne med hurtig ekspedition.

Ring til os og få en snak, vi kan uden tvivl hjælpe dig!
Med venlig hilsen
Bergstrøm Plastteknik ApS

Preben Kristensen
T: 4352 7122 - M: 4234 7440
http://www.bergstrom-plast.dk - pk@bergstrom-plast.dk


Besvar