Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ekstra garanti på BENEKOV

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Brugeravatar
Dyrehavevej
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 264
Tilmeldt: 28 feb 2007 11:29
Mit fyr: Woody 16kw (Tidligere R15 ejer)
Areal: 220 + 110 liter VVB
Brændsel: 8mm Laxå træpiller
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Sydsjælland

Ekstra garanti på BENEKOV

Indlæg af Dyrehavevej » 27 maj 2007 21:44

Hej Karsten

Sender du noget ud til os eller hvordan ?
Jeg har flere bekendte, som ejer en Benekov, men læser ikke dette forum.

Jesper


Askham
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 117
Tilmeldt: 30 dec 2006 15:40
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Hals
Kontakt:

Indlæg af Askham » 27 maj 2007 22:05

Ikke at jeg er jurist, men jeg ved lidt om hvad der holder i en retsag(som det jo sikkert bliver til, hvis der bliver problemer med flere hundrede stokere - og hvis min går i udu, hvor skulle de andre der er solgt så holde),- og det er ikke løse løfter, men specefikke aftaler udstedt af en juridisk ansvarlig person, enten via personlig hæftelse eller som repræsentant for et selskab.

Jeg tvivler såmænd stadig ikke på at Benekov er et godt valg, men jeg vil gerne have at der er orden i papirene. De to års garanti er jeg lidt ligeglad med, for købeloven er såmænd fin nok og ikke mange firmaer vil forsøge at løbe fra deres ansvar - de vil helt sikkert får imageproblemer hvis de forsøger i større stil. Halald Nyborg slipper afsted med at sælge dårlig kvalitet, fordi det er billigt, men kvalitetsprodukter ryger ud af markedet hvis de får et dårligt ry.

Karsten skal have ros for at tage aktion på denne sag, (selvom har er tvunget ud i det,) men jeg kan ikke rose Karsten for at have styr på papirene. I mine står der intet om at jeg f.eks. har købt et kornfyr, men derimod specifikt at det er til koks og træpiller. Brugervejledning m.m. ligner noget som er lavet en sen aften og som ikke er ændret siden - og der er sket mange gode ting siden.

Med lidt mere interesse for papirene kunne Karsten nemt få dem opdaterede i en mere rigtig og tilgængelig version, men han vil vist hellere udvikle nye funktionaliteter og snakke med kunderne(på forhånd undskyld hvis jeg ikke har ret Karsten.)

Jeg vil på et enkelt punkt give Levi/VVS/Søren ret - der er en del rygklappere her, og jeg tror at forummet mister troværdighed fordi det har så tæt samarbejde med Liagro. En fiks måde at sælge stokere på, men uheldigt for forummet som en objektiv videnbase.
Hilsen
Bent

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 27 maj 2007 22:28

Askham skrev: Jeg vil på et enkelt punkt give Levi/VVS/Søren ret - der er en del rygklappere her, og jeg tror at forummet mister troværdighed fordi det har så tæt samarbejde med Liagro. En fiks måde at sælge stokere på, men uheldigt for forummet som en objektiv videnbase.
Hej Askham

Jeg vil give dig ret i at der er en dårlig fordeling på Stoker Pro Forum.
Det er uheldigt.

Personligt har jeg skrevet til ALLE de stoker producenter jeg kender og gjort dem opmærksomme om forumet.
Jeg har været til agromek hvor både producenter og besøgende fik tilbudt flyers med info om Stoker Pro Forum.

Vi tager fat på det samme i næste sæson i håb om at vi er blevet mere kendte.
Andet kan vi ikke gøre.



Jeg er efterhånden ved at være godt træt af at høre om det påståede nære samarbejde der skulle være mellem Stoker Pro Forum og Liagro!

At jeg har strikket en hjemmeside sammen som BLANDT ANDET sælger Benekov produkter kan da umuligt være årsag til påstande om nært samarbejde?

Vi gør IKKE forskel på folk!
Ønsker Baxi at jeg laver en hjemmeside til dem, bliver der også linket til den i min signatur.
Der er iøvrigt flere undervejs - skulle listen blive for lang linker jeg istedet til en referenceliste hvor de alle står opført.
MvH Ulrik©

Mr. X
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 03 jan 2007 10:47
Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ca 8-10 to
Geografisk sted: Midtjylland

Indlæg af Mr. X » 27 maj 2007 22:37

Askham skrev: - der er en del rygklappere her, og jeg tror at forummet mister troværdighed fordi det har så tæt samarbejde med Liagro. En fiks måde at sælge stokere på, men uheldigt for forummet som en objektiv videnbase.
Jeg vil ikke kalde mig selv for rygklapper - så hold nu nedladende udtryk for dig selv og tal seriøst - som du var begyndt på ! Jeg har tidligere været træt af mit fyr, men har fået en usædvanlig god service ved Liagro. Dette mener jeg ikke er uheldigt for forummet at få at vide ! Ej heller at du er utilfreds - det er jo netop de samlede erfaringer der gør et hele. Men lad os holde meningerne fri for tilsvining af den part der har en modsat mening. For øvrigt troede jeg faktisk at du generelt var tilfreds med dit fyr ??

mvh
Allan

Askham
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 117
Tilmeldt: 30 dec 2006 15:40
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Hals
Kontakt:

Indlæg af Askham » 27 maj 2007 23:25

Faktisk ikke ment nedladende - så undskyld for det. Blot en konstatering af at der er nogle stykker som er så positive at man skulle tro at de fik løn. Men sikkert blot skævvridningen som Ulrik snakker om.

Når nogen spørge mig hvad de skal købe, mangler jeg info og erfaringer fra andre end Benekovbrugere - det da ikke passe at Benekov sidder på 80% af markedet, selv om Karsten gerne ville.

Og jeg er såmænd rimeligt tilfreds med min stoker, selv om den ikke helt lever op til, de sikkert alt for høje, krav som jeg har.

Men ellers er det nok min opfattelse at alle er glade for det som de har købt - og hvorfor ikke, man vil jo helst ikke indrømme at man har foretaget en forkert beslutning - og for øvrigt finder man nok aldrig ud af det, for det er jo meget forskelligt hvad man synes er nemt og svært - og når man først har vænnet sig til konen så er det vel også nemmere ikke at skifte hende ud, selv om der er mange attraktive kvinder på markedet. (HÅber ikke min sniger sig ind og læser dette...)

Personligt synes jeg det er svært når jeg skal bevæge mig ud i fyrrummet - vil hellere sidde foran computeren og spille poker og lign. Der er en del herinde i forummet som jeg har på fornemmelsen synes det er rigtigt svært at forlade fyrrummet. Så det er ikke helt det samme som vi interessere os for og synes er nemt og svært.
Hilsen
Bent


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Klaus » 28 maj 2007 06:39

Det er da et skridt op af stigen at der tilbydes 8år i stedet for 2års garanti men jeg har endnu ikke set en forklaring på hvorfor kedlen ikke er lavet i cortenstål nu når det er det der er reklameret med og det vi alle troede vi havde købt !?
Selvom der er en forventet levetid på 12-14 år hvor lang en levetid vil der så have været på corten der er korrisions trægt ? Og hvem dokumenterer det ?

Jeg er i øvrigt også ked at at have vildledt andre til at tro det var corten :( Sorry
Last edited by 1 on Klaus; edited 28 times in total

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 28 maj 2007 09:18

Rygklapper...tjaaa måske, men så har Karsten da glemt at give mig løn i 3 år :lol:
Jeg syntes ikke det har noget med rygklapperi at gøre man fortæller om sit produkt. Da jeg købte for over 3 år siden havde jeg været over 1 år om at vælge hvilket fyr jeg skulle have. Benekov var det der i mine øjne havde den største alsidighed og det mener jeg faktisk stadig det er. Min nabo har en andet meget anerkendt mærke, men kan ikke fyre med korn hvis ikke han har et kæmpe forbrug. Jeg har selv, via arbejdet, bøvlet meget med et anerkendt mærke som min mester er forhandler af. Det var blevet lovet et bestemt brændsel, men det holdt ikke helt.

Stod jeg idag og skulle købe nyt fyr til det hus jeg har nu, blev det stadig en Benekov. Havde jeg et mindre og nyere hus vil jeg ikke afvise at jeg købte, ex. en baxi hvis mit forbrug var det halve. Der er jo forskel på folks temperament ang. arbejdsindsats for at få varme, men hvis man syntes det er svært at gå i fyrrummet for at "rode" med fyret skulle man nok købe sig et oliefyr, og betale sig fra problemet.

Karsten, jeg sender lige et konto nr. til min lønindbetaling. :D

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Indlæg af Flunk » 28 maj 2007 09:21

Hej Liagro

Skal jeg nu til at betale 875 kr, for det du kalder en garant.
Når det er noget man betaler for, plejer det at benævnes en forsikring???
Jeg har købt en R15 i den tro at det var Corten stål.
Jeg havde ingne planer om at købe din garanti/forsikring.
Jeg kan nu opleve at jeg nu skal betale 875 kr, og stadig har en kedel der er dårligere end det jeg købte, godt nok med 8 års "garanti"
Hvis den forventede levetid er 12-14 år, hvad skal jeg så med en "garanti" på 8 år.
Jeg syntes ikke dit tilbud om kompensation for dårligere stål end forventet, er ret meget værd !
Hvis man går til forbrugerklagenævnet med det her, tror jeg man vil give dig mulighed for at rette fejlen ( levere en ny kedel, og montere den) eller give en økonomisk kompensation, der står mål med fejelen.
Min kedel er ved at blive monteret, og altså ikke idriftsat endnu.
Jeg vil da lige overveje om jeg med min baggrund som maskiningeniør inden for området procesanlæg og energianlæg ,har tillid til det leverede.
Der er vel også den mulighed at det kan leveres tilbage som "ikke leveret ifølge aftale" !!

Flunk

P.S
Er det 700 kr/ton korn du regner med??
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

liagro
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 160
Brændsel: Diverse piller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af liagro » 28 maj 2007 09:36

Hej Flunk
Du har fået en kedel hvor fabrikkens forventede levetid er 12-15 år det er der ikke ændret ved.
Læs lige hele tråden det er ikke 875,- men kr nul,
ja det er 700 kr/ton en normal lørdags pris i jylland.
Du må gerne ringe til mig eller Martin vi er ved telefonen en del af dagen.
97137350-20279101
P.S. før jeg bliver klynget op i et træ, prøv så lige om der findes kedler der
1.Kan brænde korn og overholde alle normer i 303-5
2. Er lavet i corten og eller giver bedre garanti.
Hilsen Karsten

Mr. X
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 03 jan 2007 10:47
Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ca 8-10 to
Geografisk sted: Midtjylland

Indlæg af Mr. X » 28 maj 2007 09:44

Flunk - som jeg læser Liagro's sidste indlæg - ER det nu en garanti på 8 år, da det ved tilmelding inden 1/8 er gratis !

Og kedlen holder nok lidt længere end det Liagro garanterer, ellers får han da NOGET af et udskiftningsproblem hen ad vejen :D

Men jeg tror da sagtens du kan finde ud af noget med Karsten om tilbagelevering, hvis du endnu ikke har opsat det.


Besvar