Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

reparation af benekov R25

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Lindegaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 113
Tilmeldt: 12 dec 2010 19:49
Mit fyr: PH13-300
Areal: ca 200
Brændsel: Billige træpiller og korn
Fremviser gerne i postnummer: 5853
Årligt forbrug: 8-10 ton
Geografisk sted: Refsvindinge

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af Lindegaard » 20 mar 2011 22:46

magsmed » 20 Mar 2011, 22:26 skrev:Det er sku helt ok, man skal ikke købe noget man ikke kan betale.
Kan høre/forstå der er mange af jer der ihvertfald er lønmodtagere.
Hvad vil i sige hvis i bare ikke fik jeres løn et par måneder?

Liagro har altså her 20.000 kr. ude at stå i et produkt som de jo altså også har betalt for, så når kunden ikke betaler så skal de leve at vand og brød.

Folk der ikke kan betale fordi der evt. er sket noget..... Fair nok!
Det er derfor også faktisk altid muligt at få en afdragsordning med næsten alle firmaer.

Der er da ikke noget værre end folk der bare ikke betaler og antallet stiger desværre stadig stødt. Hvor er moralen henne.
Hold nu op med det pladder der. Det her handler om han skal have sit fyr lavet.

Derudover er det vist noget med manden ikke har fået den vare han har bestilt!

Som jeg læser det har han vel ca betalt for det lort som de har leveret . Det er vel ikke lavet færdigt og lyder heller ikke som om skidtet virker efter hensigten???

Selvstændig eller lønmodtager - ingen vil vel betaler for noget som de ikke har fået?


magsmed
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20 mar 2011 22:19
Mit fyr: Mgm 15 comfort
Areal: 182
Brændsel: 6 mm dlg
Dagligt forbrug: 16
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af magsmed » 20 mar 2011 22:51

Nej selvfølgelig ikke, men så vidt jeg kan forstå er her tale om en der har fået tingene leveret og har dem i brug.

Det er dog også lige meget synes bare den ene blev angrebet meget for en kommentar om penge....

Jeg synes efterhånden kun at finde dårlig info om folk der har købt en benekov stoker, jeg har søgt og søgt...
Det er jo helt umuligt at finde noget der dur nu man står og skal have skiftet gammelt ud eller hvad.

Alt hvad jeg søger på ender i problemer og negativ omtale af alverdens pilledyr og stokerfyr.

Hvad gør man.......?

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af abn » 20 mar 2011 22:56

TaagMan » 20 Mar 2011, 22:43 skrev: Hvis du bestiller en VW Passat, og får leveret en VW Golf uden sæderne i... ville du så betale?
:great: well said
Mvh Anders

liagro
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 160
Brændsel: Diverse piller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af liagro » 21 mar 2011 06:29

Hej
Alle i kloge hoveder som åbenbart kender mig og min e kunder langt bedre end jeg selv gør,
jeg har ikke hængt nogen ud med navns nævnelse jeg skrev jo ikke xxxx for sjov, jeg ydede telefonisk support til kundes kone torsdag således at fyret kunne køre uden tænding til mandag, jeg oplyste at vi gerne ville repererer tænd elementet men først efter der var lavet aftale om at betalde det beløb der har været forfalden siden den 19/03- 2010
Kunden har opgivet et beregnet forbrug i kilowatt/h som jeg har omregnet til et forbrug i piller, denne beregning og mine nytte virkninger står jeg ved, men hvis det er et ændret kilowatt/h forbrug vil pille forbrug også ændrer sig.
Når kunden i stedet for at gå i dialog om betaling, søger anden reperatør til at udfører noget som jeg ville ordne på garantien, kan jeg jo godt regne ud at betaling af mig ikke indgår i dagsordenen, kort og godt jeg vil ikke først snydes for betaling og så samtidig hænges ud som en der ikke laver service.
Hilsen Karsten
Karsten
Tekniker/Sælger i Herning afdeling.
MGM Boilers aps DK 8860
http://www.MGM-pillefyr.dk

Hede
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25 apr 2010 19:22

reparation af benekov R25

Indlæg af Hede » 18 apr 2012 15:33

Ikke for at køre mere i sagen omkring Liagro,s konkurs osv. Men det som startede denne tråd var blot et spørgsmål om, om der var nogle som kendte en anden service tekniker end Karsten/Liagro. Som man kan læse i tråden er mit forhold til Karsten/Liagro ikke godt, men jeg har haft en usædvanlig god oplevelse med Martin fra Nørhoved Biohandel efter at jeg opgav at søge hjælp via dette forrum, da det mere drejer sig om, om man tager den ene eller andens parti.
Jeg kontaktede Martin og forklarede ham problemerne osv. Også det som står skrevet her inde omkring at jeg er en dårlig betaler osv. Han sagde at han ville kigge forbi snarest (marts 2011) Han sagde fra starten af at han ikke havde kendskab til Benekov, men at han gerne ville give det et forsøg, her et år senere kan jeg kun sige, super service og en stor interesse i at få løst sådan en opgave som denne. Jeg kan oplyse at mit pille forbrug er meget bedre nu, ca. 17-18 tons fra marts 2011 til midt april 2012 mod minimum 30 tons året før, jeg tømmer ikke askeskuffen mere end 1 gang hver anden uge, og jeg er slet ikke i tvivl om at det kan blive endnu bedre, og har kun haft 2 simple drift stop siden Martin kom ind over
Martin har desuden haft et glimrende parlød med Siga/Sibbe for at få bedre indsigt i styringen.
Venlig hilsen Hede


remme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 3 gange

reparation af benekov R25

Indlæg af remme » 18 apr 2012 20:40

Det er da skønt at læse at dit fyr er kommet til at gå bedre. Og uden at skulle blæse til en konflikt som på en anden tråd der nu er lukket. Den blev også for grov i tonen...
Jeg har også skrevet mine værdier ned herinde og har efterhånden fået mit til at køre rimeligt.
Det er heller ikke nemt som nybegynder at lege med fyret selv. :)
Mvh Niels


Besvar