BAXI 1,5 A-4 Fremløbtemp over 90 gr.

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
JEKU
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20 sep 2009 14:35

Re: BAXI 1,5 A-4 Fremløbtemp over 90 gr.

Indlæg af JEKU »

Hej Thy
I denne uge lod jeg så min Baxi brænde ud, med henblik på at skulle skære de to slidser. Med støvsuget brændkammer, og udstyret med håndlampe og vinkelsliber med en 1.2mm skæreskive, var jeg klar til operationen. :)
Blot for at opdage at Baxi allerede havde foretaget operationen fra fabrikken. Det letter min bekymring for at kedlen allerede skulle være beskadiget. For nu at være helt sikker i min sag, og fordi slidserne så lidt tilstoppede ud, fik den lige en tur med skiven igen. Nu er slidsen helt tydelig, og jeg sover bedre :great:
Tid for operationen inklusiv forberedelse? Under 15 min. Helt sikkert en prioritet 1 i vores hektiske tilværelser 8)
Iøvrigt brænder den superfint med de nye indstillinger, og forbruger 20 kg. pr. døgn med ca. 160m2. Det virker som et absolut ok forbrug.
Slut herfra. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: BAXI 1,5 A-4 Fremløbtemp over 90 gr.

Indlæg af thy »

JEKU skrev:Hej Thy
I denne uge lod jeg så min Baxi brænde ud, med henblik på at skulle skære de to slidser. Med støvsuget brændkammer, og udstyret med håndlampe og vinkelsliber med en 1.2mm skæreskive, var jeg klar til operationen. :)
Blot for at opdage at Baxi allerede havde foretaget operationen fra fabrikken. Det letter min bekymring for at kedlen allerede skulle være beskadiget. For nu at være helt sikker i min sag, og fordi slidserne så lidt tilstoppede ud, fik den lige en tur med skiven igen. Nu er slidsen helt tydelig, og jeg sover bedre :great:
Tid for operationen inklusiv forberedelse? Under 15 min. Helt sikkert en prioritet 1 i vores hektiske tilværelser 8)
Iøvrigt brænder den superfint med de nye indstillinger, og forbruger 20 kg. pr. døgn med ca. 160m2. Det virker som et absolut ok forbrug.
Slut herfra. icon_cheesygrin.gif
dejligt at kunne hjælpe...tak for opsumering...

så vidt jeg har fundet ud af kom slidserne samtidigt med aske/pisrenden..(ca 2006)

passede det med 1,2mm skiven?
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
JEKU
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20 sep 2009 14:35

Re: BAXI 1,5 A-4 Fremløbtemp over 90 gr.

Indlæg af JEKU »

Hej Thy.

Skiven på 1.2mm var lige en tand bredere end originalen. Jeg tror den oprindelig er skåret med et 0,8-1mm bånd i en båndsav, men de 1,2 er ok. Tror så til gengæld heller ikke den må/bør være bredere.

Mvh Jens
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: BAXI 1,5 A-4 Fremløbtemp over 90 gr.

Indlæg af thy »

JEKU skrev:Hej Thy.

Skiven på 1.2mm var lige en tand bredere end originalen. Jeg tror den oprindelig er skåret med et 0,8-1mm bånd i en båndsav, men de 1,2 er ok. Tror så til gengæld heller ikke den må/bør være bredere.

Mvh Jens
tak for svar

go info lige at have
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Besvar