mht de forskellige LSM11 typer- så er ikke alle LSM11 lige til at putte i
det er rigtigt at type 002 og 004 kun har kabellængden til forskel-
men
På
http://www.bhkw-systeme-weigelt.de/inde ... &m=81&s=49 kan ses at
bl.a. udgangs -spændings område er forskelligt for type 002 ( - 12 -15mV) og 005 ( -8,5- - 12mV)
På mit P&H47 stokerfyr sidder en LSM11 0 258 104 002 lambda sonde, som på mange andre stoker og pille-fyr.
Den sidder i toppen ved røgafgangen sammen med røggastermometeret.
jeg har en ret lav røggastemperatur ( 120-140) , så det er nødvendigt med et PTC "termostat" styret varmelegeme i Lambda sonden hvis arbejdstemp internt er 350 grd. Så derfor har den 4 tilledninger heraf 2 hvide der er til et 12V varmelegeme.
Men det er en dyr og sart lille sag ,
jeg har haft noget vrøvl med iltsonden, og det er jo nok selvforskyldt fordi jeg har brugt mindre lødigt brændsel.
Jeg kører bl.a. med spåner fra en møbelsnedker, og det kan måske være ( sandpapir) slibemiddel støv der har "forgiftet" iltsonden.
Og skulle jeg komme til at bruge for fugtigt brændsel kan det måske også skade sonden.
Det er desværre sket før , og det er en dyr sag at bestille.
Mit P&H47 kører oftest 1/2 automatisk med iltstyring - og når det kører, så er det rigtig godt .
Ilt% sættes til 10 , luftmængden bestemmer fyrings- effekten , iltstyring styrer snegle-tid- så
den styrer hermed efter brændværdien i brændslet , så forbrændingen automatisk selv-justerer ind efter behov.
DET virker-
Men pt. viser Ilt% for lidt , så der køres ikke brændsel ind selv om der burde- og fyret kan slet ikke varme.
Og så må jeg nøjes med at køre manuelt, så der skal passes en del mere , og det er næppe lige så optimalt .