Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ombygning af multiheat

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Jenssonderolsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 aug 2021 09:54
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Ombygning af multiheat

Indlæg af Jenssonderolsen » 18 nov 2022 15:58

Er der nogen der har forbederet deres multiheat ?

Jeg overvejer selv at skære toppen af min silo og skære bunden af en tilsvarende for så at svejse dem sammen
så siloen bliver dobbelt så stor som den jeg har nu er der nogen der har lavet sådan noget ?

Er der evt nogen som har bygget nyere styring på så den ?

Evt tænding så den selv kan starte op ?

Kom frisk så man kan se mlighederne icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Ombygning af multiheat

Indlæg af Bigfoot » 18 nov 2022 17:29

jeg lavede en tank på ca 800 liter til min 1.5er dengang.
den kom dog aldrig i drift ved mig, men ved en på sjælland.
Det er jo bare en jerntank, så lidt 2mm jernplade gør meget god gavn i sådan en omgang der, og så med lidt forbedring fra min side, ved bolthuller og sådan, det kan man jo ligeså godt gøre nu man er igang.

Men at bygge den om til optænding har nok været talt igennem et par hundrede gange over de sidste 12 år (hvor jeg har været aktiv her), og nej, det kan ikke lade sig gøre.

Hvilken form for styring kunne du tænke dig at bygge på den? Lige netop multiheat har jo en ret unik styring, som gør at du kan køre 200% med den, altså 100% modulerende på lav last, og det samme på høj. Det er der ingen andre der rent faktisk kan, så når man først går så dybt ind i dens muligheder og med iltstyring, så kan du få et af de bedste fyr på markedet ud af det. Lige pånær det at det ikke selv kan tænde op.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Besvar