Iltstyring og flis

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Kroghen
Stoker I
Stoker I
1
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26 aug 2022 09:50
Mit fyr: Baxi Multiheat 2 5
Areal: 240
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9362

Iltstyring og flis

Indlæg af Kroghen »

Hejsa. Tak for et fedt forum.
Vi købte sidste år et nedlagt landbrug med en multiheat 2 5 og har helt generelt døjet lidt med fyret. Har efterhånden fundet ud af at de fleste af vores problemer nok er fordi vi har brugt for lidt varme og dermed går fyret i alarm. Det tror jeg nok vi efterhånden har fået styr på...

Jeg tror ikke vi har iltstyring og jeg har lidt svært ved at finde ud af om vi bør få det sat på... Er der fordele herved?

Vi har overvejet at skifte til flis i år - med de ulemper det kan medføre. Der er stort tandhjul og omrører på... Er der noget vi skal være ekstra opmærksomme på?

Mvh. Fam. Krogh-Larsen

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Iltstyring og flis

Indlæg af thy »

Kroghen skrev: 26 aug 2022 10:16 Hejsa. Tak for et fedt forum.
Vi købte sidste år et nedlagt landbrug med en multiheat 2 5 og har helt generelt døjet lidt med fyret. Har efterhånden fundet ud af at de fleste af vores problemer nok er fordi vi har brugt for lidt varme og dermed går fyret i alarm. Det tror jeg nok vi efterhånden har fået styr på...

Jeg tror ikke vi har iltstyring og jeg har lidt svært ved at finde ud af om vi bør få det sat på... Er der fordele herved?

Vi har overvejet at skifte til flis i år - med de ulemper det kan medføre. Der er stort tandhjul og omrører på... Er der noget vi skal være ekstra opmærksomme på?

Mvh. Fam. Krogh-Larsen
tag nogle billder af skorstens afgangen fra fyret i begge sider..så tjekker vi om du har det..

iltstyring er bedst ved blandede fyrings behov og brændsel
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Besvar