Baxi over and out

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
10
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Baxi over and out

Indlæg af T-mek »

Måske VP Pro ?
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Baxi over and out

Indlæg af Troldmand. »

På igen måde vil jeg lægge skjul på, at mit ønske, tror også mange andres ønske, ville det være ønskeligt, hvis vp kunne diskuteres her på sp.
Nok har vi facebook grupper at kan diskutere vp på. Facebook bliver bare aldrig det samme, som at skrive / diskutere på et rigtigt forrum.

Jeg har skrevet rigtig mange fyldestgørende vp indlæg her på sp. Fra redaktør gruppen og få mening medlemmer, blev jeg jagtet over stok og sten, for alt hvad man overhoved kunne finde og få mig smidt ud for. Efter sidst forrumsadvarsel var stregen lige som trukket. Det var ikke her, jeg skulle bruge tid på vp diskussion.
Vil man rede sp, er der idag kun en måde at gøre det på, og det er at acceptere nye tider banker på døren.
Vi er mange der sikkert mindes gamle tider på sp. Man kunne næsten ikke vende ryggen til, før der var masser af nye indlæg. I dag, kan der gå et døgn uden der sker noget.

Jeg har forlængst bedt redaktør gruppen at overveje holdning. Fik aldrig svar. Udover det står dig frit, om du vil være her.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Baxi over and out

Indlæg af Ulrik »

Troldmand. skrev: 30 maj 2019 12:21 På igen måde vil jeg lægge skjul på, at mit ønske, tror også mange andres ønske, ville det være ønskeligt, hvis vp kunne diskuteres her på sp.
Nok har vi facebook grupper at kan diskutere vp på. Facebook bliver bare aldrig det samme, som at skrive / diskutere på et rigtigt forrum.

Jeg har skrevet rigtig mange fyldestgørende vp indlæg her på sp. Fra redaktør gruppen og få mening medlemmer, blev jeg jagtet over stok og sten, for alt hvad man overhoved kunne finde og få mig smidt ud for. Efter sidst forrumsadvarsel var stregen lige som trukket. Det var ikke her, jeg skulle bruge tid på vp diskussion.
Vil man rede sp, er der idag kun en måde at gøre det på, og det er at acceptere nye tider banker på døren.
Vi er mange der sikkert mindes gamle tider på sp. Man kunne næsten ikke vende ryggen til, før der var masser af nye indlæg. I dag, kan der gå et døgn uden der sker noget.

Jeg har forlængst bedt redaktør gruppen at overveje holdning. Fik aldrig svar. Udover det står dig frit, om du vil være her.
Nu skal vi jo ikke bevæge os alt for meget off topic. Vi er trods alt i Baxi forummet :wink:
Vi har allerede et varmepumpe forum som iøvrigt blev oprettet for en del år siden: viewforum.php?f=107
Det synes jeg da er et rigtig godt sted at diskutere Varmepumpe.
Viser tiden at det skal udvides med mere, så gør vi selvfølgelig det.
Personligt synes jeg at det er vigtigt at holde os til emnerne. Med respekt for trådstarterne og de kategorier der postes i.
Det må man selvfølgelig gerne være uenig i.
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Blevet takket: 25 gange

Re: Baxi over and out

Indlæg af Flyball »

Så er baxidyret afskaffet og den nye luft/vand varmepumpe er sat i drift. Så er det kun tiden der kan fortælle om det er smart eller ej icon_cheesygrin.gif


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Baxi over and out

Indlæg af Lintz »

Flyball skrev: 29 jun 2019 08:53 Så er det kun tiden der kan fortælle om det er smart eller ej icon_cheesygrin.gif
Ja. Det må man da håbe når beslutningen om at skifte opvarmningsform er truffet og pengene er sat i det.

Knæk og bræk.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Re: Baxi over and out

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Også knæk og bræk herfra, håber på en status opdatering en gang til efteråret,
når der er nogle erfaring at høste.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Besvar